Vraagje omtrent testen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamavaneenmeid, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Hoi!

Ik ben al een aantal jaren niet meer actief geweest op dit forum, maar ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij daar misschien bij zouden kunnen helpen. :)

Ik ben sinds vier maanden niet meer aan de pil en sindsdien is mijn cyclus heel erg regelmatig geworden. Ik werd elke maand exact op de 30e ongesteld. Nu was ik vorige maand opeens 10 dagen over tijd.. :(

Uiteindelijk bleek ik niet zwanger te zijn.. Nu heb ik erg gevoelige borsten en wil ik graag testen.. Maar moet ik wachten met een early zwangerschapstest totdat het de tiende is omdat ik vorige maand tien dagen later ben gaan menstrueren? Of kan ik nu al testen en de 30e als datum dat ik ongesteld zou moeten worden aanhouden.

Alvast bedankt :D

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    he je ovulatietesten gebruikt? Weet je wanneer je eisprong is geweest?

3. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Nee, geen ovulatietest gebruikt en ik weet ook niet wanneer mijn eisprong is geweest.

4. Moess

Moess Niet meer actief

Ik zou me niet aan die datum vastklampen als ik jou was. Dan zou je cyclus nu ineens 10 dagen korter zijn namelijk.
    Je cyclus is sowieso niet op de dag regelmatig natuurlijk want de maanden verschillen in dagen en februari heeft meestal maar 28 dagen ;)

Ik zou ook ovulatietesten gebruiken of temperaturen om je ei op te sporen. Dan kun je kijken wanneer je ongesteld word, afhankelijk van de lengte van je LF, de periode tussen je eisprong en menstruatie.

5. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Bedoel je de 30e dag van de maand of je cyclus? Sowieso wordt aangeraden om de langste cyclus aan te houden om te bepalen wanneer je overtijd bent.
    Als je 30e vd maand bedoelde is dat sowieso opgeschoven naar de 10e, anders zou je nu een hele korte cyclus moeten hebben. Maar zoals al gezegd, je kan beter rekenen in cyclus dagen. Een app kan je helpen onthouden op welke dag je zit of hoeveel je nog ongeveer voor je nod zit.

Deel Deze Pagina