wat doen ze in dusseldorf met een laag AMH

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door knor1981, 1 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb begin december ons aangemeld in Düsseldorf, 7 december een mail gekregen met de bevestiging en dat ze binnen 2 tot 3 weken contact zouden opnemen, inmiddels nog steeds niks gehoord. Nou zitten de feestdagen ertussen dus zal nog maar afwachten.

Mijn amh is bepaald op 0.04, echt heel laag dus maar Clomid 100 slaat wel aan bij mij.

Wat doen ze in Düsseldorf allemaal.
    Ik lees hier veel over isci en ivf, wat is het verschil en doen ze in Düsseldorf beide?

De wachttijd van afspraak maken tot aan de echte afspraak was zes tot 8 weken stond in de mail, hoe snel word er ook daadwerkelijk actie ondernomen vanaf de eerste afspraak?

2. Vanaf de eerste afspraak gaat het rázendsnel. Als je eenmaal binnen bent, zit je ook meteen echt middenin het traject, zeg maar. Al diezelfde dag volgen er een aantal onderzoeken (sowieso bloedonderzoek en eventueel een semenanalyse). Als die uitslagen binnen zijn, maar je een afspraak voor een behandelplan en afhankelijk van je cyclus, wordt de behandeling gestart.

In DD doen ze zowel IVF als ICSI. Bij IVF worden de eicellen en zaadcellen samen in een petrischaaltje gelegd en die moeten het dan zelf maar verder uitzoeken en bij elkaar zien te komen ;) Bij ICSI wordt de zaadcel handmatig in de eicel geïnjecteerd. ICSI is voornamelijk handig als er maar heel weinig zaadcellen zijn.

In DD zijn ze fantástisch op het gebied van lage AMH's. Ze kunnen daar echt veel meer dan in Nederland. In Nederland is er een maximale dosering wat medicatie betreft; die ligt in Duitsland al hoger. Daarnaast kunnen ze je ook combinaties van medicatie geven. Ook wordt er in DD veel vaker gekozen voor een ander middel dan Decapeptyl (bijvoorbeeld Cetrotide of Suprefact), omdat Decapeptyl de groei van follikels veel te veel af kan remmen, zeker wanneer je AMH toch al laag is.

Ze hebben trouwens inderdaad een 'kerststop' in DD, dus ik denk dat het inderdaad daardoor komt dat je nog niet gebeld bent. Als je twijfelt, gewoon zelf nog een keertje bellen, vinden ze echt niet erg! :)

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Bedankt voor je reactie, het maakt het allemaal echt wat duidelijker. Ik wacht nog even tot het einde van de week met bellen.

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    En wat ik me nog afvroeg. Ik neem aan dat je tussentijds ook echo's krijgt om te kijken of en hoeveel eitjes er groeien en of ze goed groeien. Moet je daarvoor steeds naar Düsseldorf of kun je dat ook in je eigen ziekenhuis laten doen?

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja dat klopt. Ik had 3 tussentijdse echo's en heb dit gelukkig bij mijn eigen ziekenhuis kunnen doen. Maar je moet wel even van tevoren checken of jouw ziekenhuis hieraan mee wil werken. Mijn gynaecoloog wist van de second opinion in Dusseldorf af (ik had een verwijzing van hem nodig voor mijn zorgverzekering) en heb toen gelijk gevraagd of dit een mogelijkheid was en gelukkig wilde hij hieraan meewerken. Scheelt zoveel reistijd!

6. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ah ok. Dat zal ik vragen als ik er weer heen moet. Het is van ons uit een uur rijden naar Düsseldorf dus zou wel mooi zijn als dat hier kon

Deel Deze Pagina