hele slechte stoelgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!

Sinds een week is mijn stoelgang extreem slecht geworden.. ik ga gewoon bijna niet naar de toilet en me darmen doen erg veel zeer van de druk die erop staat..
    Mijn vk wil mij hier niks voor geven en zelf eet ik al veel granen, drink ik veel en beweeg ik veel.. hebben jullie nog tips of ideeen?

Ben echt op zoek naar middeltjes die mij zo snel mogelijk kunnen helpen..

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Roosvicee laxo

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bewegen en drinken... maar dat doe je al :).
    Verder zou ik niets nemen, tenzij het veel pijn begint te doen.
    Ik moet zeggen dat ik het ook had en heel onaangenaam vond maar mij wouden ze ook niets geven (mijn schoonzus is HA en die vond dat ik maar moest doorbijten, haha).

4. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    als alle huis-tuin- en keukenmiddeltjes niet werken zou ik gewoon iets van movicolon vragen aan de huisarts. zijn zakjes poeder die je met een glas water mengt. die zakjes zorgen ervoor dat er meer vocht bij je ontlasting komt waardoor het soepeler blijft en je makkelijker naar de wc kan. het werkt alleen niet altijd meteen als het al zo vast zit.
    ik moet die zakjes dagelijks nemen anders krijg ik na 1,5/2 week een koortsaanval en moet ik weer aan de klysma's. als je echt lang niet naar de wc gaat is dit heel slecht voor je darmen, en hoe langer het duurt hoe harder de ontlasting word.

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Gewoon naar je HA gaan! Heb ik ook gedaan, kreeg lactulose. Is gewoon veilig voor gebruik tijdens de zwangerschap!

Ik ging nog maar eens in de 10 dagen, en inderdaad alles zelf er al aan gedaan! Vezels, veel vocht, fruit, zelfs lepels olie uit wanhoop...

Het was ook gewoon zo hard (sorry) dat het er niet uit kón komen... Anyway, met de lactulose was ik binnen de week weer lekker op dreef! Ik had het trouwens vooral in het begin van de zwangerschap. Nu ga ik nog steeds minder dan normaal, maar dat schijnt wel normaal te zijn. Ik kan het in ieder geval nog 3 keer per week ofzo kwijt :)

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik gebruik normacol. Het werkt binnen twee dagen als het goed is, en je kunt het veilig nemen tijdens de zwangerschap. Het is een bulkmiddel.

7. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer anders eens het volgende een paar dagen:
    Op je nuchtere maag 2 grote glazen lauwwarm water drinken en daarna 2 kiwi's eten. (Ik eet altijd de zespri green).
    Bij mij helpt dit eigenlijk al jaren en ik heb jaren zakjes metamucil gebruikt. Zelfs toen wij in juni een weekend weg waren en er geen kiwi's voorhanden waren kon ik niet naar de wc maar zodra ik 's maandags thuis 2 kiwi's op had kon ik een paar uur later naar de wc.

8. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee, ik weet niet meer precies waar ik het online gelezen heb, maar als je googled vind je goede tips. Belangrijkste is dat je 'vochtig' voedsel eet. Vezels zijn goed voor de conditie van de darmwand, maar stimuleren darmbeweging minder. Met vochtig bedoel ik gekookte pasta, pap, etc. Brood is niet vochtig. Veel drinken bij het ete
    Helpt niet om het eten vochtig te maken, want drinken gaat via een apart geultje bovenaan in de maag rechtstreeks naar de darmen.

Als je vochtig eten eet kun je super vaak. Meestal meerdere keren per dag! Daarnaast helpt het masseren van je buik goed, dan help je de darm in beweging komen (dat is wat stoelgang is). En de tijd nemen op he toilet. Gewoon gaan zitten. Beetje wiebelen, darmen masseren. En geloof me, al duurt het een half uur. De poep komt!

9. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oma gaf me deze tip!
    Lekker wat Gedroogde pruimen eten.
    En dan wel die dag thuis blijven!! Haha
    Het hielp bij mij heel goed!wat een opluchting.

10. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de vele tips! Zijn er genoeg om uit te proberen! Ik heb altijd al darmproblemen gehad en eigenlijk altijd al movicolon genomen.. maar deze heeft geen effect meer..

Wat betreft mijn eetpatroon aanpassen, ga ik niet doen.. die is al erg gezond.. hebecht een extra hulpmiddel nodig..

Ik ga wel even bij mij huisarts navragen welke het snelste werkt.. laxeermiddel is niet mijn ding ofzo, maar het zit zo vast dat mijn hele buik pijn doen en het echt iets sterks nodig..

11. Je zou een zakje suikervrije drop van Klene kunnen proberen... Ben ik flink van naar het toilet geweest de laatste keer :)

12. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    oef ik herken het... alleen naar de wc gaan voelt al als een hele bevalling zo pijn doet het.

ik heb zakjes gekregen van de gyn , werkt laxerend en er zitten vezels in

13. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    als je altijd al movicolon gebruikt heb zal ik gewoon nog een keer met de huisarts gaan overleggen. als het bij mijnent zo vast zit dat neem in een thuis klysma. een kleintje kan al vdoende zijn om het eerste er uit te krijgen. wat hoger zit is vaak nog zachter en wil er dan wel vanzelf uitkomen.
    kan er altijd goed beroerd van worden als het echt dagen vast zit... hopelijk ben je er snel van af!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik eet tutti frutti, vijgen en dadels. Elke dag iets van 3 of 4 stukjes en dat werkt prima. Als het een dagje eh niet lukt gewoon dubbele portie en voila :)

15. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    hoi lovekisses

hier iemand expert op gebied van obstipatie tijdens zwangerschap.ik maakte elke dag een smoothie van ijsblokjes,aardbeien yoghurt en veel kiwi s.daarbij at ik ontbijtkoek.had bedrust dus bewegen kon niet al is dat ook super.heb nog wel veel clysma s gehad al krijg je die normaal gesproken niet snel tijdens zwangerschap,maar het mag wel hoor.en vk geeft niks.mijn huisarts zei dat je gewoon laxo mag gebruiken hoor.ik kreeg zo n grote witte fles met laxeermiddel..dus dit was alles wat ik eraan deed.was er een hele dag mee bezig.kon soms gewoon niet meer lopen van pijn.het is een ware hel.mijn darmen zijn zelfs beschadigd geraakt en begon te bloeden

heel veel succes met laxeren;);)

16. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wie weet vraag ik wel om een klysma.. heb het al eerder gehad en was er goed ziek van.. maar liever een daggie wat meer pijn en krampen dan hiermee doorlopen..

Lijkt mij ook dat het niet goed is als je echt helemaal verstopt zit toch?

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Misschien een vies verhaaltje hoor...maarre heb je het gevoel dat je ontlasting als voor de uitgang zit??? Handschoentje/ boterhamzakje om je hand, flinke klodder vaseline op je poepert en met 1 vinger heel voorzichtig erin. Soms kun je dan met je vinger een harde klont wegpeuteren en is de ontlasting die daarna komt wat zachter. Samen met de tips van vorige reacties komt de boel dan vast weer op gang.
    ( werk in de zorg en soms moeten we mensen een 'handje' helpen, niet leuk,maar de opluchting naderhand is onbeschrijfelijk)

Deel Deze Pagina