1 dag voor herfstvakantie: ziek melden op school ivm vakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Je wil het volgens mij echt niet snappen hè?
     
  2. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Het is je eigen reactie hoor.
    Op de school van de zoon van de zoon van @siriel mogen er 5 snipperdagen opgenomen worden.
    De rest van de klas zit dan gewoon op school.
    Wat is het verschil voor het kind?
    Het feit dat het bij mij tegen de regels is en bij haar niet?
    Voor het kind maakt het weinig uit.
    Sterker nog: die van mij mist maar 1 dag, die van haar wel 5!
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Afgezien van het feit dat ik niet achter zo'n flexibel systeem sta, is dit een regeling op die school. De juf zit niet zielig in de klas zoals jij er zo spottend over doet, maar dat is daar dus op een bepaalde manier georganiseerd.
    Heel wat anders dan jij die elk jaar een snipperdag neemt:rolleyes:
     
  4. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ja, heeeeeeel anders.
    Bij de 1 is het geen regel en bij de ander wel. Bij ons zit de juf wel zielig op mijn kind te wachten, maar omdat het op de andere school anders geregeld is, zit die juf daar heel anders. Vast.
    Maar regels zijn regels en die zijn bij jou blijkbaar heilig.
    Ook als het per saldo betekent dat mijn kind dus vaker in de klas zit en meer onderwijs krijgt dan het kind op die andere school.
    Dat noem ik dus onzinnig:roflmao:

    Maar prima hoor. Ik zal de discussie met jou stoppen.
    Wij staan duidelijk heel anders in het leven en gaan het hier niet over eens worden.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Dus als mijn kind elk jaar 1 tot 2 weken ziek is totaal en ook nog eens niet goed mee zou kunnen komen zou die geen dagje vrij op kunnen nemen.
    Dat is toch net zo krom?
    Alleen als je gezond en slim bent mag het wel, dat zeg je eigenlijk ...

    Regels zijn regels, ben het helemaal met @tuc eens.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    En on topic, fijn dat jullie er uit zijn TS! :thumup:
     
  7. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Als mijn kind vaak ziek zou zijn en/ of niet goed mee kan komen, zou ik een andere keuze maken.
    Wat een andere ouder doet, daar kan ik me werkelijk niet druk om maken.
    Ik zeg niet wat wel of niet mag. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.
     
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig werkt dat niet zo, elk half jaar geef je je vakantieplanning door. De snipperdagen mogen elk moment opgenomen worden, zelfs gewoon op de dag zelf, een hele of halve dag wat je wilt. In de reguliere vakanties zijn er flink gevulde klassen. Alleen de december vakantie is de school 2 weken gesloten.
    Ik hoop dat dit systeem voor onze school mag blijven bestaan. Onze jongste ging voorgaande jaren 4 dagen in de week naar school van 830 tot 1530 en vrijdags altijd vrij.
    Omdat elk kind in z'n eigen tempo werkt en niet klassikaal met exact dezelfde stof bezig is, werkt dit prima en zijn er geen achterstanden oid.
    De leerkrachten hopen zelf ook dat het voor onze school bij het oude blijft, die vinden het zelf ook een heerlijk systeem.
    Dua geen zielige juffen die niet weten wie wanneer wel of niet op school is, alles wordt netjes geregistreerd online;)
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  9. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Lijkt me heel fijn!
     
    siriel vindt dit leuk.
  10. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik wil nog wel even aangeven dat de kinderen op onze school gewoon de wettelijk verplichte uren naar school gaan, het is niet zo dat ze meer vrij hebben.
    Je deelt het alleen zelf in voor het grootste gedeelte.
     
    Kolibrie2 en Whoopy vinden dit leuk.
  11. Adriana85

    Adriana85 VIP lid

    20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik begrijp niet waarom er per se een extra dag aan de vakantie moet worden geplakt voor sommige ouders. Herfstvakantie is al 9 dagen aaneengesloten vrij. Is dat nog niet genoeg? Dan ga je toch in de kerstvakantie, meivakantie of zomervakantie lekker weg.
     
    merah en Fuddey vinden dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja dit inderdaad, ‘mijn kind kan het wel, die hoeft niet naar school, maar jóuw kind... tjonge, nee die mag niets missen hoor!’ Jezelf privileges toekennen, dat vind ik echt een vreselijke houding.
     
    tuc vindt dit leuk.
  13. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Je trekt het volledig uit zijn verband.
    Ik zeg telkens dat het mij geen moer kan schelen wat andere ouders doen. Elke ouder moet hier zelf de verantwoordelijkheid in nemen.
    Volgens mij heb ik ook al gezegd dat ik waarschijnlijk een andere keuze zou maken als mijn eigen kind regelmatig ziek zou zijn of moeilijk mee zou kunnen komen.
    Opvallend dat juist de ouders die zo enorm tegen zo'n "snipperdag" zijn, zo verschrikkelijk druk zijn met wat andere ouders doen/ kiezen. Het zal mij werkelijk een biet zijn of de moeder van Klaasje of Marietje haar kind thuis houdt voor een langere vakantie/ dagje weg/ baaldag of dat Klaasje of Marietje ziek is.

    Op het VO ( iig de scholen waar mijn kinderen naartoe gaan) zijn die "privileges" trouwens heel gewoon.
    Als kinderen voor een vak een 8 of hoger staan, mogen ze die lessen skippen.
    Heeeeel zielig voor de kinderen die erg hun best doen en geen 8 of hoger staan. Die moeten wél altijd naar die les. Vreselijk gewoon!
     
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

    Ik snap en waardeer je redenering en is het geval van regels, waar ik me in kan vinden ben ik 100% met je eens. Ik vind moeilijk doen over een vrijdag voor de vakantie echter gewoon wat te ver gaan. Ik vind het niet erg redelijk en ook niet zo vriendelijk. En ik wil mn kinderen meegeven dat je regels en REGELS hebt. Gaat het om serieuze ethische kwesties of over potentieel gevaarlijk gedrag of over wat dan ook, waar een sterke vededigbare redenering aan vooraf gaat, dan houden wij ons braaf aan de regels, maar als ik het ergens pertinent mee oneens ben en me eronder uit kan wurmen (of kopen) tja...
     
    Whoopy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina