1 dag voor herfstvakantie: ziek melden op school ivm vakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.717
    27.355
    113
    Vrouw
    Het zal je verbazen hoeveel ouders er misbruik van maken omdat het dan net ff goedkoper is... Boven de 5 jaar heb je gewoon leerplicht (en tuurlijk 1 malig a la, maar zijn echt veel ouders die het stelselmatig doen al helpt daar de boete ook niet echt tegen)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.244
    113
    Brabant
    Tja.. ik zou dus open kaart spelen en bij geen toestemming, later gaan.

Het mag wel of het mag niet..
    En dan worden er hier geen dingen gedaan die niet mogen.

3. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.525
    866
    113
    Vrouw
    Wij zouden onze kinderen nooit ziekmelden hier voor. Ik vind dat je dan een slecht voorbeeld geeft om te gaan liegen. Gewoon je kind die dag afmelden en de gevolgen die er eventueel aanzitten dragen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Heb idd ook wel eens gehoord dat mensen het gewoon bij de reissom optelden en dat ze dan de kinderen ziek melden omdat dat netto toch goedkoper is.

Mijn neefje krijgt op school elk jaar 1 vrij inzetbare snipperdag. Dat zou ik ook echt ideaal vinden!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat vind ik echt slim. Ik meld mijn kinderen niet ziek voor een vakantie of weekendje weg, maar vind het wel jammer dat scholen zo moeilijk doen om een dagje of middagje. En dan zijn mijn kinderen hooguit 1 dag per jaar ziek, dan maakt dat ene dagje al helemaal niet uit.
    Onze school is gelukkig nog wel redelijk makkelijk. Als je er een mooi verhaal van maakt (wat de leerplichtambtenaar ook goed gaat vinden ;)) geven ze wel een dag vrij. Heb dat 1 keer gedaan maar voelde eigenlijk ook niet zo goed...

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik zou die late boot nemen.
    Hier laatst op zaterdag een familiefeest, wij moesten 5 uur reizen per trein, we hebben dus vrijdag de trein genomen en waren er rond 23 uur; het hele ‘s avonds na bedtijd nog reizen vonden ze zo speciaal, echt heel leuk. En dan op zaterdag lekker de hele dag vrij ipv dan nog moeten reizen.

Ziek melden voor vakantie doe ik echt niet, vind ik gewoon spijbelen en je kind la voorbeeld geven dat dat maar ok is. En als de juf dan informeert hoe het gaat, moet je kind ook nog liegen ook.

7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Als juf kan ik zeggen dat ik het 100 x meer kan waarderen wanneer je gewoon eerlijk zegt; hij komt niet, we gaan op vakantie en ik weet dat we daar geen toestemming voor krijgen ipv ziekmelden.

Wij weten heus wel dat 99% van de ouders die op de vrijdag voor een vakantie hun kind ziek melden op vakantie gaan ;)

YaelStone, Zoe123, nijn37 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou mijn kind nooit laten liegen. Dat zouden ze echt vreselijk vinden en ook niet goed kunnen denk ik.

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou het eerlijk tegen de leerkracht/directie zeggen. Ik heb als juf inmiddels alle ‘leugentjes en ziekmeldingen’ al voorbij zien komen en echt: we hebben ze door:roflmao:

Ik zou het dan ook echt waarderen als iemand eerlijk is. Voor de vertrouwensband tussen mij en ouder is dat ook beter.

Heb ook al genoeg kinderen gehad die na het ‘leugentje’ in de kring eerlijk zaten te vertellen waar ze waren. Heb echt de meest vreselijke leugens gehoord van ouders die gewoon allemaal uitkwamen.

YaelStone, Adje, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Exact, je man heeft de vraag al gesteld en ook zonder een datum te noemen hebben ze natuurlijk die vrijdag wel door dat hij hier op doelde.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou hem niet ziekmelden. Je geeft een slecht voorbeeld aan je kind, Wat als het wel na de vakantie aan hem wordt gevraagd en net of ze niet door hebben dat je je kind ziek meld en gewoon op vakantie ga. Ik zou me dan een beetje schamen! Zou of de late boot nemen en anders een dagje later!

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ben super slecht :cool: Bij ziekmelding een hele dag dag voor vakantie heb je een goede kans op controle. Dus ik heb toen met een dikke knipoog tegen de leerkracht gezegd dat mijn dochter op vrijdag middag voor de vakantie helaas om half 1 een afspraak had in het ziekenhuis en heb haar om 12 uur opgehaald samen met broertjes die wel om 12 uur vrij waren (onderbouw).

13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.973
    687
    113
    Vrouw
    Alhoewel ik ook ben van eerlijkheid duurt het langst snap ik je gevoel wel wat betreft "het is maar één middag" dat je kind zou missen. Beetje flauw van school om daar moeilijk over te doen - ik vind het een ander verhaal als je elke vakantie standaard een dag extra vrij wil. Dat gezegd hebbende, ik denk dat ik er naar mijn kind(eren) toe een spannend verhaal van zou maken. We gaan op avontuur, rijden door het door het donker en nemen na kinderbedtijd zelfs de boot. Dan gaan we lekker slapen en als we wakker worden mogen jullie gaan ontdekken waar we zijn. Met andere woorden: gewoon de boot van 21u nemen dus.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het opvallend hoeveel mensen ziekmelden of andere smoesjes/leugens normaal vinden. En dat zelfs wordt gezegd dat het flauw van de school iso_O. Als school dit toestaat ( en je wil niet weten hoeveel mensen dit willen doen) dan zijn de klassen allemaal halfleeg en gaan mensen nog meer verzinnen.

Adje, Syane, Sado en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Ik ben voor eerlijkheid. Heb een keer een lang weekend geboekt op een park, buiten de vakanties om. Dit scheelde ons de helft in de kosten.

Ze mogen gewoon geen vrij geven voor vakanties, als ze daar aan beginnen is het eind zoek, dat wist ik ook.

Ik ben naar de directeur gestapt en heb meegedeeld dat mijn kinderen er niet zouden zijn, ook met de reden daarvan. Hij nam daar kennis van maar heeft ook gezegd dat hij er geen vrij voor zou geven, m.a.w. bij inspectie zou ik de pineut zijn. Mijn risico dus.

Ziek melden vind ik een beetje flauw. Afmelden is wat heel anders.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Wij hebben in overleg onze dochter ook een keer op vrijdagmiddag eerder opgehaald (we gingen een weekend weg)
    En juf zei toen dat ze geen toestemming kon geven, maar we wel een briefje mee konden geven dat ze naar de tandarts moest.
    Dochter is nooit ziek of afwezig, daardoor mocht dit.

17. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.877
    4.133
    113
    Helemaal mee eens! Het zou wat zijn als iedereen maar te pas en te onpas zelf bedenkt dat de kinderen wel vrij kunnen nemen en school het maar moet goedvinden.
    Denk dat het eind dan echt zoek is binnen de kortste keren, en niet alleen op school maar uiteindelijk ook in de maatschappij. Weet even geen goede zin, maar iets met normen, waarden en respect voor elkaar (school dus in dit geval).

Sado, Magnolia29 en tuc vinden dit leuk.
  18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Als er op die laatste dag voor de vakantie controle komt heeft ziekmelden geen enkele zin... ik heb meegemaakt dat ze dan dus langs alle zieken/afgemelde kinderen zijn gegaan. Om te controleren of ze wel echt ziek waren.

Salentein vindt dit leuk.
  19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.080
    2.893
    113
    Gewoon eerlijk zeggen en evt boete op je nemen of late boot. Het zou niet eens in me opkomen om ziek te melden oid..

20. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Kijk hoeveel gedoe het nu al oplevert als je denkt aan ziekmelding. Kind moet liegen, jij denkt de hele tijd alleen maar ‘wat als...’
    Wat is er mis met die late boot? Vallen ze in slaap? Mooi. Zo niet, geen man over boord want het is vakantie.

NiVa0230, Syane, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina