koortslip

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Petra1986, Jul 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Petra1986

Petra1986 Actief lid

Jan 27, 2013
    103
    0
    16
    Administratief medewerker
    Zaandam
    Wat mag je tijdens je zwangerschap gebruiken bij een koortslip? Ik ben nu namelijk bijna 42 weken en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn :s

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Wat vervelend dat je nu last krijgt van een koortslip. Wat in de zwangerschap gebruikt mag worden is zinkolie, zinksulfaatgel en zinksulfaatvaselinecrème. Deze middelen bestrijden de jeuk en bevordert het indrogen van de blaasjes. Daarnaast zijn er antivirusmiddelen, maar die mag je alleen gebruiken in overleg met de huisarts. Deze middelen worden weinig gebruik in de zwangerschap en er is dus weinig over bekend wat voor invloed het heeft op de baby. Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent. Let wel goed op na de bevalling, want als de blaasjes nog niet ingedroogd zijn, kan het gevaarlijk zijn voor de baby. Dus let dan goed op met kussen en knuffelen en was goed je handen. Succes met de laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

3. Petra1986

Petra1986 Actief lid

Jan 27, 2013
    103
    0
    16
    Administratief medewerker
    Zaandam
    Bedankt!! Dan ga ik daar even voor kijken! Baal inderdaad omdat het zo gevaarlijk kan zijn..

Share This Page