Hoi! Nieuw hier! Sinds 5 maanden bezig met onze kinderwens. 4 maanden geleden PCOS diagnose gekregen, was al bezig met afvallen maar dit toen wat extremer aangepakt. Sindsdien regelmatige cyclus. Middels ovu testen piek gevonden op 5 januari, dan zou ik dinsdag 30-01 mijn NOD hebben. Daarvoor al licht licht positief getest. Maar testen vanaf NOD zie je op foto. Iedere ochtend (en soms in middag, dan soms ietsie donkerder) getest. Helemaal geen verschil in oploop, ook niet lichter. VK gebeld, eerste dagen had ik echte buikkrampen en straalde ietwat uit naar mn linker bovenbeen maar dat heb ik nu niet meer (zelf heel bang voor bbz). Alleen pijnlijke borsten, met vlagen ook. Iemand hetzelfde meegemaakt? Voorbereiden op minder wordende testen? Heb een donderdag een echo.. ben zo bang dat dat te laat is en die bbz ervoor gaat zorgen dat ik in zkh beland. Bah.
Ah, wat naar! Sterkte. De oploop ziet er inderdaad niet goed uit. Ben er bang voor dat deze zwangerschap niet goed is. Maar bij een bbz heb je (volgensmij) wel oplopende testen, omdat er bij jou eigenlijk helemaal geen oploop is zou ik me daar niet te druk om maken. Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid!
Dankjewel voor je reactie. Ja het is zo stom, merkte dat ik vanochtend bijna hoopte dat hij lichter zou worden. Dan weet je waar je aan toe bent. En dat het niet bbz is. Hoor ook verhalen die eerst deze testen hadden en dan plots een knaller bij bbz. Afwachten is t enige wat je kan doen gats.
Ja meer kan je nu inderdaad nog niet doen. Buikkramp is wel een normaal symptoom vroeg in de zwangerschap. Zelf heb ik een missed abortion gehad en qua klachten voelde ik me toen vol op zwanger. Pijnlijke borsten of andere kwaaltjes zeggen helaas niets. Het vervelende is dat nog eerder voor een echo heen gaan niet veel zal uitwijzen omdat je zo pril bent. Misschien mag je bloed prikken?
En wanneer kreeg je deze precies? Had je toen een week precies dezelfde testen? Had verwacht dat het dan al eerder zou misgaan. Vk vanochtend huilend opgebeld omdat ik mezelf gek maak. Ze zegt, positief is positief. Stoppen met testen en afwachten. Dat hoort bij een zwangerschap. Je hebt geen controle. Snap wat ze probeert te zeggen.
Ik testte pas op nod toen dus daarvoor zal hij vast ook paar dagen zo licht geweest zijn. Dag of 5 dan zulke lichte testen en dan begon bloeding. Meestal snapt je lichaam het wel als het zo vroeg mis gaat, kan even duren. Ik vind dat sommige vk’s wel bizar lang positief blijven. Hier gelukkig een nuchtere dat ik opbelde met ‘heb weer een test maar weer 4 dagen licht’ en dan vroeg ze wat ik wilde dat het inderdaad meest waarschijnlijk weer niet goed was. Ik wachtte het zelf gewoon af, was het een goede menstruatie dan belde ik dat nog even door en klaar. Had geen behoefte meer aan echo ofzo (ander verhaal bij de missed abortions na kloppend hartje). Ik hoop voor je dat je bij 1 van de uitzonderingen zit maar zo lang zulke testen heb je het echt over uitzonderingen waar het goed gaat. Niet om je geen hoop te geven maar is realiteit ben ik bang .. ik was altijd blij als het bloeden begon dan heb je gewoon duidelijkheid want de onzekerheid is misschien wel het meest vervelend. Sterkte!
Nu al 6 dagen vanaf nod dezelfde test. Dus denk indd ook dat dit niet goed is maar heb dan graag dat het maar begint. Merk echt dat het me zoveel bezighoudt. Kijk er tegenop om morgen aan het werk te zijn en het dan gebeurt ofzo. Maar goed. Dit is het leven, blijkbaar. En afleiding helpt natuurlijk ook. Hmpf. Bedankt!
Vind het zo kort door de bocht van sommige zorgprofessionals ‘een streep is een streep’… Testjes met geen oploop zoals hier heb ik eerlijk gezegd nog niet goed zien aflopen. Je HCG stijgt dus niet en dat is geen goed teken. Knuffel!
Ja de afleiding is wel fijn anders duren de dagen lang. Op deze termijn krijg je meestal geen ernstige bloedingen hoor. Gewoon maandverband kom je wel mee uit. Had soms wel 2 dagen even leegloop en dan was kraamverband fijn maar als ik iedere 45 min-uur zou wisselen met maandverband was dat ook ok. Dus als het erg wordt ben je ook zo thuis…hopelijk snel duidelijk!
Als ik het zo zie dan denk ik aan een biochemische zwangerschap helaas . Voor een echo vind ik het wel erg vroeg want je bent vandaag 4+3/4+4 wkn en donderdag dus pas 5+1. Waarom krijg je zo vroeg een echo? Om te kijken of het een vitale zwangerschap is? Want dan kunnen ze beter wachten tot je over de 6 weken heen bent.
Omdat ik eerder gebeld had met buikpijn. En mijn angsten uitgesproken over een bbz. Sidenote: ik heb een angststoornis, kinderwens is enorm. Maar controleverlies is moeilijk, weet dat dit erbij hoort. Wees een beetje lief voor me, want deze onzekerheid doet al niet zo heel veel goed. Ik verwacht dat ze me vandaar even wil zien om iig even te checken of t op de juiste plek zit al weet ik dat dit nog steeds geen zekerheid bied op bbz en zeker niet op een miskraam/biochemisch.
De vraag is of dat antwoord je dan niet meer onzekerheid geeft. Als het nu niet doorzet als goede zwangerschap en niet goed innestelt zie je bij 5+1 ook niks op de echo en wakkert dat misschien angst voor bbz wel aan..terwijl die er hoogstwaarschijnlijk niet is. Niet alle onderzoeken geven meer duidelijkheid. Dus even goed die afweging maken met de vk ..
Ik zou eerder vragen om 2x bloedafname. Als je test zo licht is, ga je niets zien op de echo namelijk.
Oh ja op die manier. Maar denk je dat ik tot donderdag deze testen kan blijven houden? Lees dat dus nergens, meeste mensen krijgen binnen een week bloeding..
Durf dr bijna niet weer op te bellen. Vorige keer zeiden ze dat er eigenlijk geen aanleiding voor was. Omdat zij dus gewoon positief is positief aanhouden denk ik?
Ok snap je maar de hcg waardes zijn m.i. te laag om iets te zien op een echo wat weer voor meer onzekerheid kan zorgen wat jou angststoornis niet ten goede zal komen. Zou idd de echo skippen en 2x bloedafname vragen met een tussenpose van 2-3 dagen.