Ik ben een beetje onzeker over mijn cyclus. Ik heb duidelijk voelbaar mijn eisprong tussen dag 12 en 15. Daarna lijk ik een korte luteale fase te hebben. Ik heb namelijk bruinverlies vanaf ongeveer 10dpo. Soms ook eerder ( 8 dpo ) of later (11 dpo ). Een korte luteale fase kan invloed hebben op zwanger worden, als ik het bruinverlies merk, weet ik in ieder geval al genoeg een paar dagen later wordt ik ook echt ongesteld. Dat is dan rond 12 a 13 dpo Mijn specifieke vraag is: duurt mijn luteale fase tot het bruinverlies of tot de start menstruatie? Voor het tellen van de cyclus neem ik de start menstruatie. Is er nog kans op zwangerschap als het bruinverlies inzet? Voor mijn eerste zwangerschap had ik ook altijd bruinverlies, de keer dat ik zwanger bleek niet. Mijn cyclus was wel iets langer.
He @Paard, wat een onzekerheid he! Een korte lf is inderdaad niet fijn, ik herken het. Je cyclus start als je menstrueert, bruinverlies kan ook andere (positieve) dingen betekenen namelijk. Ik ben van mijn 1e zoontje zwanger geworden met een lf van 9 dagen en nu de 2e keer met een lf van 11 dagen. Dus het kan wel Korter dan 10-9 dagen kan zorgelijk zijn. Hoeft niet, ligt ook aan de timing van de innesteling.
Ook ik heb een lf van 11 dagen en 3 dagen voor nod bruin bloedverlies. Heb 2 kinderen rondlopen maar weet niet of ik dat bij hen ook had. Probeer nu voor een derde te gaan en hoop niet dat het nu niet lukt hierdoor. Ben er ook wel onzeker door
De eerste dag van je cyclus is rood bloedverlies (komt het pas na 20:00 u dan tel je de volgende dag als dag 1). Je eisprong voelen is niet betrouwbaar en dus geen goede manier om je LF te berekenen. Als je dat goed wilt doen zou je beter kunnen gaan temperaturen of (op z’n minst) ovulatietesten gaan gebruiken. Hier zwanger geworden met een LF van gemiddeld 10 dgn en vaak 2 a 3 dagen van te voren al bruinverlies. Het kan dus wel.
Ik had ook al heel vroeg bruinverlies maar je mag pas vanaf het echte bloed rekenen. Ik heb wel voor 2 maanden progesteron gekregen omdat ik helemaal gek werd van zo vroeg bloeden. Tweede maand ben ik zwanger geworden (vierde ronde)