1 dag voor NOD testen: Hoe betrouwbaar?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tuttebell, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hoi meiden,

Mijn vraag is:Hoe betrouwbaar is het om 1 dag voor de NOD te testen met een zwangerschapstest van Sensitest, dipstick, de gevoelige?!

Wat zijn jullie ervaringen?!

Liefs, Lovefilu

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb destijds met de gewone sensitest dipstick getest, ook 1 dag voor NOD en positief, was zwanger.
    Sowieso lijkt me dat een positieve test één dag voor NOD behoorlijk betrouwbaar is.

3. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Ik heb alleen goeie ervaringen met kv 2 v 5 voor me nod

4. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    die van KV 2v5 zijn daar SUPER voor!

5. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    4 dagen voor NOD ontzettend duidelijke positieve testen gehad met die van de KV, 2 voor E 5,00!!

6. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kan gewoon testen hoor, ik testen al redelijk positief 4 dagen voor nod. (te zien in mijn fotoalbum)
    Hou er wel rekening mee dat alles wat je voor je nod test nog onzeker is en er dus nog van alles kan gebeuren. Met 1 dag zal dat wel meevallen maar denk zeg het toch even
    Succes morgen!

7. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Lijkt me op zich redelijk veilig, 1 dag voor je NOD. Ik zou zelf wel een slag om de arm houden als hij 1 dag voor NOD nog heel erg licht is. Als het een mooie stevige streep is zou ik niet twijfelen.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb bij mijn dochter 3 dagen voor NOD met de digitale zelfs positief getest dus het is opzich betrouwbaar.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als je een gevoelige test neemt, dan test 80-85% van de zwangeren positief op hun NOD, dacht ik. En dat percentage loopt dan op naar 100 tot 14 dagen na NOD.

Dus reele kans dat je prima kunt testen, maar een negatieve test zegt nog niets.

Tot op heden werden testen bij mij dagen na NOD pas positief... Dus persoonlijk ben ik (geloof ik) niet een van die 80% ;)

10. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt meiden voor jullie antwoorden! Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien heb ik nog niet getest. Ik wilde gister zo graag testen dus vandaar mijn vraag ... Nu denk ik dat ik toch ff t weekend eil afwachten! Ik ben nog niet ongi, ook niet de ongemakken die ik altijd 2 tot 3 dagen van te voren ervaar, voordat ik menstrueer maar heb ook geen zwangerschapskwaaltjes!

Durf nog niet zo goed te testen hihi!

Liefs Lovefilu

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    ik heb bij mijn zwangerschap op 9dpo al heeeel licht posi getest met kv2v5 dus 1 dag kan ZEKER!! Succes!!

Wel knap dat je kan wachten:D

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hihi ja, maar ik zit nu wel in de zenuwen hoor! Wachten lukt me dus wel idd, had ik niet verwacht met de testen zo binnen handbereik en natuurlijk ook de grote wens!!!

Vandaag testen ... oh ik hoop het zo!!!

13. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    en en en??? Getest?

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    In principe is elke positieve test betrouwbaar. Je hebt alleen nog een grote kans dat het op of voor nod mis gaat. Maar 50% (kan ook meer zijn zelfs) van de bevruchtingen wordt echt een zwangerschap. Dus als je vanaf nod test is de kans het grootst dat het in ieder geval goed genesteld is. Risico op miskraam blijft er natuurlijk sowieso. Dus om jezelf te beschermen tegen teleurstellingen, kun je beter pas op nod testen. Maar zelfs dat is geen garantie. Bij mij ging het twee dagen na nod alsnog mis. (is bij mij overigens 12 dpo i.v.m. korte lf)

15. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    En????????????

16. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik heb getest .... ik had tijdens de ovulatietesten 3 positieve testen, dus misschien extra vruchtbaar, maar kan dus zijn dat als ik vanaf de laatste positieve test reken, ik morgen pas ongesteld hoef te worden, dat is zo lastig! En anders moest ik gisteren ongi worden.

Ik heb net een zwangerschapstest gedaan en er staan 2 strepen!!!!! Maar de linkerstreep is zo licht, dat ik ´m niet als positief durf te beschouwen!

Misschien vanmiddag maar ff een test kopen waar echt op staat wel-niet zwanger!

Een streep is een streep maar toch ben ik bang dat ik toch niet zwanger ben, de streep is wel goed zichtbaar, maar ontzettend licht!!!!

17. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Fotoooo dan kunnen we oordelen hihihi

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou volgens mij ziet het er goed uit, je ziet teminste 2 strepen!!! Alvast gefeli hoor!

19. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik weet niet hoe ik de foto er op moet krijgen! Dus kan helaas niet sturen! Ik denk dat ik er straks nog 1 doe is van sensitest dipstick trouwens de extra gevoelige!

Ik heb ook cb gehaald met indicator maar staat dat ik t beste eerste urine moet gebruiken?! Hebben jullie ervaring mee?

20. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    De digitale zou ik dan morgen ochtend doen als ik jou was.
    Kan je ze niet uploaden in album? ik ben zo benieuwd :)

Deel Deze Pagina