Hallo! Ik heb al een hele lange tijd een relatie met mijn vriendin, maar zowel ik als haar zijn nu een beetje in paniek.. Ze zit aan de pil, slikt het keurig elke dag, is 8 of 9 feb ongesteld geworden, maar ze denkt dat ze toch zwanger is. Mijn vraag nu: Wanneer kan je zo iets nou eigenlijk testen? We wouden samen deze zaterdag een test halen en het meteen testen, maar is dat wel verstandig? groetjes hoedje
Hallo, Als ze echt ongesteld is geweest is de kans denk ik niet zo heel groot dat ze zwanger is. Tenzij haar menstruatie misschien veel lichter was dan wat ze gewend is? Als ze toch zwanger zou zijn dan is dat hoogstwaarschijnlijk van de eisprong vóór haar menstruatie van 8 februari en dan zou ze nu wel een positieve zwangerschapstest moeten hebben. Dus ik zou gewoon zo snel mogelijk testen als jullie uit je onzekerheid willen! Doe bij voorkeur de test met ochtendurine trouwens. Ben benieuwd!
veel lichter was het volgens mij niet, ze bloede wel, maar ietsjes minder dan normaal. Fijn om te horen dat het al testbaar is. Ik heb haar nog niks horen zeggen over gevoelige borsten of iets dergelijks, waar ze wel last van heeft is moe zijn en buikpijn (boven der navel). Dat moe zijn kan te maken hebben met het veel werken natuurlijk. Ze zegt ook dat ze opeens plekjes op der gezicht heeft, kan dit er ook mee te maken hebben?
Buikpijn boven de navel lijkt me toch eerder met iets anders te maken hebben. Bij een zwangerschap zou ze eerder een stukje onder haar navel iets kunnen voelen. Plekjes in het gezicht heb ik geen ervaring mee, misschien iemand anders? Als ze echt denkt dat ze zwanger is zou ik zo snel mogelijk testen en anders voor die buikpijn naar de huisarts gaan!
Deze zaterdag halen we een test en we testen het meteen de volgende ochtend, ik laat nog van me horen!
nog een vraagje! maakt het uit wat voor een test je haalt? ik heb ff snel gekeken op de kruidvast website en zag daar eentje staan van 20 euro, of zijn de goedkoperen even betrouwbaar? En aangezien mijn vriendin en ik niet kunnen wachten, zou het dan kunnen om bijvoorbeeld zaterdag middag het te testen? en dan ook nog de volgende ochtend? of kan dit niet?
Ik zou de kruidvattesten kopen waar er voor 5 euro 2 in een doosje zitten, die zijn prima. En als jullie 's middags willen testen kan dat ook hoor! Voor de betrouwbaarste uitslag is het wel verstandig als ze in de uren voor de test niet (teveel) plast en drinkt. Succes!