Wanneer begint eitje te rijpen na miskraam!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door larisa1, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Graag zou ik willen weten wanneer na een miskraam er opnieuw eitjes beginnen te rijpen? Is dit al direct zodra je het vruchtje verloren bent of is dit pas als alle HCG uit je lichaam is?

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Volgens mij pas als het hcg uit je lichaam is.
    Misschien kun je ovulatietesten gebruiken, om te kijken wanneer je ei er weer aan komt?

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb de eerste ronde na de mk geen ei gehad, de tweede ronde wel

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Dit wisselt! Sowieso start je cyclus als je hcg waarde laag is (<5 geloof ik). Ik had eerste ronde na MK geen eisprong maar je hoort wel eens dat anderen gelijk weer zwanger zijn. Maar sowieso is de kans groot dat je cyclus van slag is dus je weet ook niet wanneer je ei weer onderweg is.

Dus ja...ik zou zeggen: Ontspan nog even, vrij een maandje wanneer je zin hebt en zie wat gebeurd, volgende keer is er sowieso weer een ei! Klinkt makkelijk maar je moet MK ook echt wel ff plek geven is mijn idee.

Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat t dan een mooie plakkerd is

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

#5 mamabri, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2014
    Ik lees mee. Ik heb afgelopen dinsdag het vruchtje verloren (was al anderhalve week dood). Heb vanavond met een zwangerschapstest en een ovulatietest getest in dezelfde urine omdat ik menstruatiekrampjes had.

Zwangerschapstest was heeeeeeeeeel licht, ovulatietest geeft bijna 2 gelijke strepen. Maar ik vraag me dus af of dat komt omdat er nog een beetje hcg in de urine zit?? Want het lijkt mij wel erg snel......:(

6. zoee

zoee Lid

5 jun 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu ongeveer anderhalve maand terug een miskraam gehad van een tweeling en met de laatste echo was al te zien dat mijn eisprong eraan kwam ben nu een week overtijd . Na de miskraam niet meer gebloed en meteen een eitje gehad straks ziekenhuis en dan een inwendige echo kunnen ze alles precies zien. Ik hoop het beste voor je !

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zodra je het vruchtje verloren hebt.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat is met geen mogelijkheid te zeggen. Verschilt per vrouw, per ronde, per hormoonbalans etc.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik testte nog drie weken positief na de mk ( vruchtje was al drie weken dood) en vlak voor de eerste menstruatie was deze wit...
    Ik teste trouwens wel om de paar dagen haha, gewoon voor mezelf om te kijken of het hcg verminderde

10. Ankie25

Ankie25 Actief lid

30 sep 2011
    357
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb 13 mei miskraam gehad en wacht nu nog steeds op mijn ongi... Niet het gevoe dat er een ei is geweest... Bij iedereen is het dus anders

11. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb 20 juni een miskraam gehad bij 8w6d (vruchtje was volgens mij al gestopt bij 5 weken ofzo, zag namelijk een vruchtzakje met een heel dun wit lijntje erin).
    Ik heb op dag 9 van nieuwe cyclus een duidelijk positieve kv2v5 gehad(gerekend vanaf het moment dat krampen+bloedverlies begon en het vruchtje eruit is gekomen) en op dag 10 een positieve ovulatietest. Ook had ik op dag 11 een kramperig gevoel in mijn onderbuik en onderrug.
    Op dag 12 weer een negatieve ovulatietest (wel een streep, maar duidelijk lichter dan op dag 10, dus negatief). Maar ook weer een kramperig gevoel in mijn onderbuik en onderrug (wel minder dan dag ervoor).

Dus ja, nu is het de vraag: Testte ik positief met de ovulatietest door het hcg of kwam er een eisprong aan?? Want dan heb ik een kans gemist potverdrie...

Ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen en hiervoor was mijn eisprong eerder rond dag 14/15 dan dag 11! Maar na een miskraam weet je het gewoon niet. Nog maar een paar dagen doortesten met ovulatietest, dan zullen we het zien!
    Ik vind het toch wel fascinerend allemaal, zo'n lichaam.

12. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    ik heb 13 mei een miskraam gehad 3 weken daarna weer een eisprong en ben nu alweer zwanger &#9786;
    wel duurde het 3 weken voordat ik mijn eisprong had.. ik zou zeggen gebruik ovulatie testen.
    ze zeggen dat je in de periode na je miskraam extra vruchtbaar bent dus succes!

Deel Deze Pagina