De beste vlooien tip.s

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na jaren weer een huisdier,,, super leuk. Maar nadeel is vlooien.

Heb kam. Tablet wormen en piepetjes nek.
    Kat moet nog wennen aan de luizen kam. Normaal mak schaap ;) maar kammen. Dat vind Elmo nog niet zo fijn.

Duren piepetjes 6 stuks voor 32 euro eergisteren geven.

Daarvoor piepetjes voor kittens.

Maar dus de perfecte middelen tips zijn verder ook welkom;)

Gruwel van vlooien hihi. Maar het moet!!

Bedankt alvast.:cool:

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Comfortis tabletten tegen vlooien, zijn de allerbeste en werken het allersnelste :)

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn kat heeft 1.5 jaar lang vlooien gehad. Kreeg die klere beesten echt niet weg. Kamde dagelijks en haalde gemiddels 20 vlooien per dag van em af. Van alles geprobeerd maar niks werkte. Uiteindelijk bolfo gold geprobeerd en sindsdien heeft ie nooit meer last gehad. Voor mij is dit echt een wondermiddel :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Net gekamt haalde er twee van een onwillige kat af;) rug ging wel maar buik. Zoon had hem ook vast. Na dat buik mij niet lukte hihi. Trapt zo kam uit mijn handen. En hij keek toch boos oei...die kat dan he..

Zal er na kijken. Tablets oom in te slikten??? Hij is nu nog boos😉😌😌😌

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

ComfortIs is een heel fijne tablet. Maar katten houden daar niet zo van.
    Broadline is een relatief nieuwe merk speciaal voor katten, voor vlooien teken en wormen in een keer.

Frontline en alle merken welke je in een dierenwinkel kunt kopen werken over het algemeen een stuk minder. Omdat de vlooien hier resistentie voor opbouwen. De middelen van de dierenarts, welke dus ook duurder zijn, werken het allerbeste.

Als ze al vlooien heeft zou ik gauw een goede behandeling doen. Wanneer heeft ze voor het laatst een pipet gehad?

Buiten het feit dat je het dier moet behandelen moet je OOK de omgeving behandelen. De meeste vlooien leven namelikk niet op je dier. Dus haal meerdere bussen omgevingspray en spray alle plinten hoeken en gaten in en ook alles van stof. Ik zou eerst alles wat je kan wassen wassen en dan behandelen.

Succes!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat woord dus morgen wassen hij mag niet in de slaapkamers maar is niet vol te houden met kinderen. Deuren open kat slipt er door in woonkamer soft leren bank laminaat. Dat scheelt.

Heb idd die frontlein. Eergisteren piepet gegeven. Maar je weet katten likken het toch op. Gaan net zo lang door tot ze weet schoon zijn😒

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Om vlooien te bestrijden moet je de cyclus van de vlo weten.

1- het begint bij een vlo, deze legt een eitje.
    2- Het eitje plakt niet, blijft dus ook niet in de vacht van de hond plakken maar valt op de grond en eigenlijk het meeste op de ligplek van de hond/kat.
    3- Het eitje komt uit en hieruit komt een larf. Deze larven leven in kieren en naadjes. Heel leuk want ze leven op plekken waar geen stofzuiger of dweil kan komen. Ze eten stof, huidschilfers etc die op de grond komen.
    4- Na verloop van tijd veranderd de larf in een pop/cocon. Deze kan tot bijna 2 jaar (!) op zijn plekje blijven liggen ergens tussen je laminaat (of waar dan ook) Tot op een dag, de pop er klaar voor is en uitkomt. Dit uitkomen komt vaak van trillingen. Een hond/kat/mens die voorbij komen. De vlo komt uit, en bespringt zijn gastheer. Is dit een mens, dan sterft hij want mensenbloed is giftig voor ze. Is dit een hond of kat, voila prijs. Deze hond/kat zal dan de nieuwe gastheer worden van de vlo.
    En zo komen we weer bij nummer 1.

Vlo bestrijdingsmiddelen doden vaak de vlo, en in sommige gevallen ook de larven. Omgevingsspray doden vlooien/larven etc. Maar echt helemaal weg krijg je het pas door het hele proces te doorbreken. Sommige middelen doden niet alleen de vlooien, maar maken de andere vlooien in bv hun coconnetje "onvruchtbaar".
    Om het proces te doen stoppen, moet je dus consequent behandelen. Staat er op een middel 4 weken, behandel dan elke 4 weken.

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #8 maansneeuw, 1 nov 2015
    Laatst bewerkt: 1 nov 2015
    Wij doen die pipetjes (Advantix) iedere 4 weken in de nek van de hond, nog nooit last van vlooien gehad. Werkt ook tegen teken.
    Goed om te doen als de vlooien straks weg zijn :)

"Advantix® is een snelwerkend middel dat vlooien, teken en luizen doodt
    En daarnaast teken, zandvliegen (leishmania), muggen en stalvliegen afweert"

Ik koop dit meestal bij Dierapotheker.nl, daar zijn ze volgens mij het goedkoopst.
    https://www.dierapotheker.nl/category/537/Hond/Pipet#products

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Niet meer kopen.

En even een week wachten tot je de nieuwe betere variant geeft.

Dien je het wel toe tussen de schouderbladen? Daar kan een kat zichzelf niet poetsen. Goed het haar opzij houden en dan de broaldine er tussen leeg spuiten om de kale huid.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dacht altijd bij nek. Maar dus iets lager tussen de schouderbladen? ?

11. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Tussen de schouderbladen ja, daar kunnen ze er niet bij. Als ze het oplikken kunnen ze heel ziek worden. Ik gebruik voor mijn katten Stronghold en koop dit bij de dierenarts. Nooit last van vlooien. Let op dat je de pipet niet teveel geeft hoor, staat op de verpakking hoe vaak het mag!

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja klopt. Daar kunnen ze namelijk niet bij, ook niet met de poten.

Succes!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik haal tegenwoordig elke 6 maanden een injectie tegen vlooien bij dierenarts. Die pipetjes waren zo'n gedoe.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Idd en vooral niet vergeten de omgeving te behandelen!
    Als de kat overal mag komen, kunnen dus overal vlooien zitten; bedden, kussens, matrassen, matten enz. Heel vervelend, maar er hoeft maar 1 vlo achter te blijven..

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hij mag niet overal komen maar het is niet vol te houden. Door de kinderen. Daar maakt de kat misbruik van hihi.

16. MamavC

MamavC Niet meer actief

O die verrekte vlooien, weet er alles van. Vooral omdat IK enorm gebeten wordt door die beestjes en mijn benen vol littekens zitten, echt geen gezicht meer :(
    Wij zijn er nu zo goed als vanaf door: vlooiendruppels van de dierenarts, geen vloerkleed/mat/kussentjes. Veel stofzuigen en dweilen en veel wassen

17. mumija

mumija Niet meer actief

Ik weet het, ik ken het.:p
    Stofzuigen tot je een ons weegt, dweilen, textiel op minstens 60 graden wassen en kammen, kammen, kammen..

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Juist niet dweilen met vlooien. Vochtige warmte ruimtes zijn een ideale broedplek.

Hier nog nooit vlooien gehad bij de honden en sinds we hier wonen ook niet bij de katten.

Katten krijgen elke 3 maanden Advantix pipetje en om de dag een mini knoflookbonbon. Honden hebben in de zomer Advantix gehad en krijgen nu elke dag een knoflookbonbon van Biofood. Hier geen teken of vlooien godzijdank.

19. mumija

mumija Niet meer actief

Ik heb hier met al die katten ook nog nooit vlooien gehad, maar toen vorig jaar een kitten opgehaald die dus wel wat bij had.
    Man, wat een drama! Ze wilden maar niet weg bij haar en heb toen via de dierenarts ook spul gehad waar ik de krabpalen en de tegelvloer mee kon behandelen. Uiteraard wel na eerst heel goed gestofzuigd te hebben.
    Ik gebruik trouwens ook Advantix. Superspul.
    Sindsdien heeft ze ook geen vlooien meer gehad.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    heeft niks met de kinderen te maken;)
    al komt hij niet door het hele huis, de vlooien zitten alsnog overal. je neemt de eitjes mee aan je sokken/schoenen/kleding door het hele huis. je kan ze zelfs onder je schoenen meenemen vanaf buiten.

enneh, laminaat zou ik juist NIET blij mee zijn met vlooien. daar zitten ze juist veel onder/tussen. laminaat heeft altijd wel kiertjes/of spleetjes waar de eitjes tussen kunnen.....

frontline iig niet meer nemen. dat is echt grote rotzooi en werkt voor geen meter.

* knijpt in m'n handjes dat ik in die 8 jaar dat ik hier woon met hond en 2 katten, nog nooit vlooien gehad heb*:)

Deel Deze Pagina