beeindiging tijdelijk contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door susan71, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Mijn contract wordt niet verlengd, dat betekend dat 30 nov. m'n laatste dag is. Dat zijn 11 weken voor de uitgerekende datum.
    Nu heb ik erge last van m'n rug en ben vanmorgen bij de dokter gewwest, die verwijst me door naar Mensendieck. Als dat niet helpt dan minder gaan werken, maar dat heeft bij mij geen nut, omdat ik over 3 weken al stop. Ik heb me gister en vandaag ziek gemeld en nu belde me baas, dat hij het er niet mee eens was en volgens hem kan ik makkelijk komen werken. Nu gaat het vandaag idd beter als gister omdat ik rust heb genomen, maar met het vooruitzicht van mijn ontslag is het toch niet raar dat ik geen motivatie meer heb om alleen maar te komen om een nieuw meisje in te werken?
    Hij reageerde echt heel bot en nu heb ik helemaal geen zin meer om terug te komen.... wat moet (kan) ik doen? :cry:

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vervelend zeg dat je contract niet verlengd wordt.
    Tja, je baas kan natuurlijk niet voor jou beslissen dat je niet ziek genoeg bent om je ziek te melden. Dat kan alleen jij. Bovendien heb je ook nog overlegd met de huisarts.
    Als je het op kunt brengen tegen je baas in te gaan, zou ik gewoon thuis blijven voor zolang je dat nodig acht (en als dat tot je einddatum is, kun je daar ook niets aan doen) en hem uitleggen dat je rust moet nemen van de artsen. Als je dat toch een te moeilijke situatie vindt, zou je ook in overleg nog dagen kunnen opnemen. Dan kun je hem uitleggen dat je last hebt van je zwangerschap en je het moeilijk vindt gemotiveerd te blijven te werken voor een bedrijf dat jou eigenlijk niet wil.

Hoop dat dit een beetje helpt. Succes!

Groetjes Rosa

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :confused:

Is jou werkgever helderziend? Of arts?

Als hij dat niet is, moet hij lekker zijn mening voor zich houden.

Waarom wordt je contract trouwens niet verlengt? Als hij vindt dat je niet goed genoeg bent, dan lijkt het me ook niet handig dat je iemand in werkt. Als jij namelijk volgens hem niet voldoende functioneert ben jij ook niet de aangewezen persoon om jou kennis en kunde op haar over te brengen.

4. mini23

mini23 Actief lid

18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Zulke bazen ken ik helaas. Bij mijn vorige werkgever had ik ook een halfjaar contract. Ik was toen nog niet zwanger.
    Ik kreeg een maand van te voren te horen dat mijn contract niet verlengd werd.
    Weg motivatie natuurlijk. Daar kwam nog bij dat mijn opa in die periode overleed.
    En dat ik last kreeg van beide schouders. Waardoor ik op een gegeven moment ook gezegt heb van ik meld mij ziek.
    Heeft hij het lef om op te bellen dat ik ook nog kon eten en drinken dus wel wat kon dan kon ik ook wel aan het werk.
    Soms denken ze echt alleen maar aan hun eigen centen en hun eigen belang en niet aan hun werknemers.
    Meid ik wens je veel succes met je keuze om thuis te blijven of toch weer te gaan werken.
    Kan me heel goed voorstellen dat je zoiets hebt van zoek het allemaal maar uit.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik vraag me het zelfde af als Bosi, waarom moet je weg?

Is het vanwege je kunde? Nou dan hoef je idd ook niemand in te werken lijkt me...
    Is het vanwege je zwangerschap? Laat hem dat zwart op wit zetten, daar krijgt ie namelijk gezeik mee....
    Heeft ie niemand meer nodig? Lijkt me vreemd als ie al iemand anders als vervanging heeft gevonden

Gebrek aan motivatie is natuurlijk geen reden om je ziek te melden, maar wel je lichamelijke klachten. Bel anders zelf de arboarts op en maak een afspraak, want zo krijg je allemaal stress en dat is niet goed voor jou en je kleintje.

6. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    in de titel staat 'beƫindiging tijdelijk contract', dus daar komt toch gewoon een einde aan, ik weet niet of daar meteen discriminatie bij komt te kijken...?

In elk geval; jij weet hoe je je voelt, je baas niet, dus praat met de arts!

Deel Deze Pagina