Vanavond om 21.00 uur komt op TLC (Animal Planet) een serie over een polygamisch gezin. De serie heet Sister wives, ik had laatst al een voorstukje bij Oprah gezien. Het gaat over een man met 3 vrouwen (4e op het oog) en met 13 kinderen die in één huis wonen! Wilde het even met jullie delen, ik ga namelijk zeker kijken!
Heb het toen ook bij Oprah gezien.... wonderlijke kerel vond ik het. Het zou mijn levensstijl niet zijn overigens, ben ik veel te jaloers voor aangelegd, hahaha. En 13 kinderen.... poehee Vond het met name erg apart dat hij het echt afschuwelijk zou vinden als één van zijn vrouwen met nog een andere man zou trouwen... hoezo 'double standards'? Zou het graag willen volgen, maar er zijn zoveel leuke programma's
Ja ik heb laatst een aflevering gezien. Tsja, mij lijkt het niks, maar ze zien er gelukkig uit en lijken het naar hun zin te hebben met z'n allen dus dan is het prima toch? Maar wat een drukte zeg met zoveel kinderen, en waar haalt die man zijn energie vandaan om met 4 vrouwen te leven. De meeste mannen die ik ken hebben al moeite om met 1 vrouw te leven
Ik zou het alleen leuk vinden als ik mijn man alleen voor mezelf heb emotioneel en sexueel en de andere vrouwen het huishouden doen, koken en werken
Ik vind dit dus heel interessant! Heb het ook bij Oprah gezien. Klinkt misschien heel erg raar, maar ergens kan ik het me wel voorstellen... Het ziet er ontzettend gezellig en fijn uit, zo'n groot gezin en allemaal in harmonie met elkaar (zal heus wel niet altijd zo zijn). Leven met je geliefde en een paar hele goede vriendinnen, bijna een soort zussen. Ok, ik zal wel heel raar zijn
Erg interessante serie, moeten jullie zeker kijken! Ik heb inmiddels 2 seizoenen gezien (ik woon in Amerika) en het is een andere wereld, maar tegelijkertijd toch zo goed voor te stellen.
Volg het vanaf het begin maar ga me steeds meer ergeren aan die man. Zijn hele overkomen vind ik maar niets terwijl ik hem eerst nog sympathiek vond maar gezien de vrouwen en zijn 4de vrouw die erbij kwam terwijl hij 16 jaar daarvoor de laatste huwde en de vrouwen nogal emo en jaloers werden vind ik dat hij géén rekening met hun gevoel heeft gehouden en ook betreft financieel moeten de eerste 3 incl de kids inleveren maar zo te zien nu al met al one happy family
Heb dit via internet gekeken. Ook de eerste 2 seizoenen volgens mij. Als zij gelukkig zijn, vind ik het helemaal leuk voor ze! Mijn levensstijl zal het niet zijn. Zeker niet aangezien een deel van zijn vrouwen moet werken voor ieders onderhoud. Ik vind als je dan een man bent om meerdere vrouwen te willen huwen. Wees dan ook mans genoeg ze zelf te onderhouden. Want niemand geeft jou de garantie dat je voor de rest van je leven instaat bent om te blijven werken.
Ik heb ook 2 seizoenen gezien, super serie En interessant hoe jaloers de andere vrouwen waren toen kody Robin leerde kennen Ik vind het wel sn voor de kinderen, al die camera's nu in de tuin enzo..
Nou dan zouden veel mannen maar helemaal niet moeten trouwen, meestal werken de moeders in NL toch ook omdat ze anders niet rondkomen
Dat is zeker het geval, maar mbt het trouwen van meerdere vrouwen vind ik het een ander verhaal. Misschien is het bij dit gezin niet het geval, maar het komt helaas zeker voor zoals ik het neerzet. Wat dus betekend dat een eerste, tweede, derde of vierde vrouw moet opdraaien voor de andere vrouw(en). Dus voorziet zij niet alleen zichzelf en haar eigen kinderen, maar ook de andere vrouw(en) en eventuele kinderen van haar man. Mochten zij daar mee kunnen leven moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten. Maar de praktijk is helaas vaak anders, en vandaar mijn mening over de mannen die ervoor kiezen meerdere vrouwen te trouwen met alle gevolgen van dien voor zo'n gezin.
heb gisteren nog een stukkje gezien van zon gezin op tlc (heet dat zo) vond het een erg leuk gezin en jaloezie of iets dergelijks was er niet. vond de man ook niet anders dan andere mannen en zelfs heel aardig zo op het oog en een prima vader. ik zelf zou veel te jaloers zijn voor z'n levensstijl, al is het misschien wel is handig een extra mama
Daar gaat het ook over lovewinnie Die 4e vrouw is er nog maar net bij, en dat ging echt niet zonder jaloezie hoor
Als ze allemaal parttime zouden werken zou het op hetzelfde neerkomen als dat je met 1 vrouw getrouwd bent. Die Janelle wil ook werken, die wil geen thuisblijfmoeder zijn, en Meri heeft 1 kind, kan me voorstellen dat als die 16 ofzo is, je dan weer aan het werk wil. Ze hebben wel altijd zorgen om geld begreep ik vorige week.
Ja dat is ook wel zo foxter. Maar ik vind het maar een gevaarlijke situatie eerlijk waar. En ik vind dat het op deze manier de man ontzettend makkelijk gemaakt word. Beetje het idee van, wel de lusten maar niet de (volledige) lasten die het met zich meebrengt. Want hij word er enorm bij geholpen. En niet alleen hij..
Het ziet er idd erg gezellig uit he, lovewinnie. Vond ik ook, maar je ziet verder in de seizoenen toch ook wel wat spanningen. Onderlinge groepjesvormen bij de vrouwen, wat ook bijna niet anders kan. SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als ze verhuizen naar Las vegas, ontstaan er ook irritaties en onbegrip over het kiezen van huizen, en dat de helft van het hele gezin het fijn vind een eigen plek. De andere helft weer niet. Het is niet altijd zo leuk dus, wat geheel logisch is. Want dat is het tussen 1 man en 1 vrouw ook niet altijd.
Ik kreeg heel sterk het gevoel dat ze vooral heel gezellig deden met de camera erbij: zo'n perfect plaatje neerzetten, maar ondertussen....ieks wat een spanningen. En hij is natuurlijk de grootste geluksvogel van allemaal! (dat zegt mijn man althans... )
Nou dat denk ik niet hoor (geluksvogel). Al dat gezeur dat je aan moet horen van die vrouwen.. zou het niet willen als ik een vent was.