Oke niet veel dus. Ik voel al een buikpijn ( maar dat voel ik al weken) en vind het ( als echte Nederlander ), dan ook zo zonde om 10,- te betalen voor pillen die ik mss anders niet eens nodig zou hebben.
Ik moest dus 1,10 betalen voor 10 dagen ( 20 pillen) Maar in de gebruiksaanwijzing staat, dat je dit middel moet gebruiken om je menstruatie uit te stellen? Ik moet juist ongesteld gaan worden. Klopt het wel?
Ja het klopt wel, het wekt op. Vond de bloeding ook best pijnlijk (is natuurlijk wel voor iedereen anders) Wij kren ze 2 jaar geleden trouwens nog zonder bijbetaling.
Lees nu ook dat het een kuur is. Hoe werkt het??? Ja 2x daag 1 tablet en meer weet ik niet. Wanneer kan ik de ongi verwachten? Moet de kuur afgemaakt worden? Kan het zijn dat ik na 10 dagen dus nog niet ongi ben? wat dan? ( want dat is precies in mijn vakantie) enz enz enz
Lees dit nu op internet: Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen? U kunt met dit middel stoppen wanneer u wilt. Overleg dit met uw arts. Na het stoppen krijgt u geen ontwenningsverschijnselen. U krijgt binnen enkele dagen een onttrekkingsbloeding. Het komt voor dat na stoppen van het gebruik de menstruatie niet meteen terugkeert. Dit is vooral het geval na langdurig gebruik. Raadpleeg uw arts als u zich zorgen maakt over het uitblijven van de menstruatie. Maar moet ik die 10 dagen dan wel vol maken? De apotheek vertelde mij ook, dat ik dit middel niet mocht gebruiken als ik een zwangerschapswens heb. Het kindje zou ernstige afwijkingen kunnen krijgen als je dit middel gebruikt tijdens of voor de zwangerschap.
als je de kuur afhebt ga je na een dag of 2/3 menstrueren (en niet te zuinig ook, tenminste...dat is bij mij altijd het geval)
Oke dus 10 dagen vol maken en dan heftige menstruatie ( mmm fijn in de vakantie) Anders wacht ik maar met slikken. mss begint het nog vanzelf ( desnoods in de vakantie) en anders maar de laatste 2 weken van de vakantie eraan beginnen.
Lees dit ergens anders Sommigen vinden het een complete chemische curretage. Pfffff dan toch maar na de vakantie gaan gebruiken denk ik. Of zou 5 dagen en dan stoppen ook kunnen. Moet het perse 10 dagen zijn?
Ik heb in 2009 ook Primolut gehad: Op 27 Juli gestart met Primolut tot en met 5 augustus,en 9 augustus t/m 12 augustus menstruatie. Was toen best een heftige menstruatie met veel bloed, dat weet ik nog, maar wel gewoon goed te doen, geen enorme buikpijn ofzo...... Primolut zorgt er voor dat je van binnen helemaal schoon word,en dat alles eruit komt. Dus van die chemische curretage kan wel kloppen. Als je echt zeker weet dat je niet zwanger ben dan is t geen probleem, en kan je t gewoon gebruiken...... X!
Hoi Brabbeltje Hoest met jou? Ik weet zeker niet zwanger te zijn. Maar dat heftige bloedverlies is ook niet praktisch in onze vakantie. Nu dacht ik mss ( als het niet vanzelf komt), kan ik er na de vakantie mee beginnen, Maar ja dat is wel pas over 4 weken. En nu zijn we ook al 2 weken verder vanaf dat ik gestopt ben met progynova. Ik voel wel al 1,5 week een ongesteldsheidsbuikpijn zeg maar. Dus elke dag denk ik dat het komt. Niet dus... Liefst wacht ik gewoon de natuurlijke menstruatie af. Wat moet ik nou?????
Ik ben er dus aan begonnen en tot op nog weinig last van de bijwerkingen. Maar ik wil toch nog wat weten ivm mijn vakantie: Stel ik heb de kuur afgemaakt en ik word nog steeds niet ongesteld. Wat dan, moet je dan doorgaan ( wat dus niet kan, omdat ik niet genoeg pillen dan zou hebben en ook niet kan bestellen, omdat ik op vakantie ben. Of komt het dan vanzelf wel een keer?
ik heb ook een kuurtje primolut gehad omdat ik na 7maanden nog geen mestruatie had gehad alleen ontrekkingsbloeding na stoppen met de pil in dec. 10dagen de kuur geslikt en na 3dagen na de kuur kreeg ik de ontrekkingsbloeding was niet echt heftiger dan normaal. daarna was het wachten op me echte ongi zodat ik eindelijk met me 1eronde kon beginnen na 8maanden stoppen met de pil. gister eindelijk echte ongi gekregen en tis nu een stuk heftiger dan normaal kdenk dat dat ook komt doordat ik zoveel maanden het niet heb gehad. bij de een komt het wel op gang en bij de ander niet kaboutertje das volgens mij bij iedereen verschillend kzou het na de kuur even gewoon afwachten en anders weer naar de ha als het na 3weken ofzo er nog niet is.
Dank je wel. Maar de ronde na de primolut. Dus de menstruatie na het stoppen van primolut heb je dan geen eisprong? Jawel toch? Omdat jij schreef, mijn 1e echte ronde.