1 eierstok minder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door che, 26 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Hey allemaal,
    Had even een vraagje. Een vriendin van me is enkele maanden geleden op controle geweest bij de gyn. Omdat zo elke maand veel last heeft van haar maandstonden had de gyn een inwendige echo gedaan. Hierbij heeft hij een kistje op haar eierstok gevonden. Volgens hem zou het kunnen doordat ze haar pil niet stipt genoeg neemt. Ze moest drie maanden strikt de pil nemen en terugkomen (vandaag dus)
    Kistje niet weg. 6/09 moet ze de kliniek in. Als het kistje aan de buitenkant zit kunnen ze het zo verwijderen, als het vergroeit is, moet de eierstok er mee uit.
    Nu de vraag, heeft nog iemand dit meegemaakt en welk effect heeft dit op je vruchtbaarheid.
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het is niet helemaal hetzelfde, maar een vriendin van mij heeft eind vorig jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad wat uitgelopen is op een gescheurde eilijder. Omdat bij haar de inwendige bloeding niet snel genoeg stopte is besloten die eilijder helemaal weg te halen. Ook zij maakte zich zorgen om de vruchtbaarheid; over 3 weken is ze uitgeteld op 10 sept. Of ze heeft erg geluk gehad, of het maakt niet zo gek veel uit voor de vruchtbaarheid.

    Waarom vraagt je vriendin het niet gelijk aan de gyn?

    Groetjes van Kiki.
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Mijn zusje is ook ooit geopereerd omdat ze en cyste had. Bij haar is ook 1 eierstok verwijderd.
    Toch was ze in een mum van tijd zwanger!
    Maar ook ik weet niet of het een kwestie van 'geluk hebben' was.
     
  4. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Heb haar gisteren gevraagd wat de gyn had gezegd wat betreft vruchtbaarheid enzo.
    Ze had nergens achter gevraagd, de gyn had gezegd dat de cyste er nog zat en dat de kans bestaat dat de eierstok eruit moet, daarna is ze overdonderd en snel doorgegaan omdat ze niet wilde huilen bij de dokter :(
    Dom van haar, nu weet ze niet waar ze aan toe is.
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik kan me wel voorstellen dat je vriendin er vandoor is gegaan na het nieuws.
    Ze kan het later ook nog navragen toch?
    Eerst dit verwerken, als ze een beetje bijgekomen is van het nieuws zou ze de gyn misschien kunnen bellen en haar vragen stellen.

    Ik hoop voor haar dat ze het een beetje kan verwerken

    Liefs Jolanda
     

Deel Deze Pagina