net zwanger en last van mn rechterkant.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door diana1982, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en die was licht positief. maar vanacht had ik het zo dat ik mn rechterlies duidelijk voelde. nu nog iets. net of ik een spier overbelast heb of aan het uitrekken is. kan dat nu al zo vroeg dat ik bandenpijn heb???? ook lage rugpijn. en mn rechterbil zeurt iets. mn linker voelde ik ook wel iets maar niet zo erg als de rechter. + onderin mn buik is het gevoelig. moet vrijdag voor een echo naar de gynaecoloog ivm EUG nov jl/. Ik vindt dat dit wel iets anders aanvoelt als in nov. toen kon ik ineens bijna niet lopen van de buikpijn. en was toen 7.5 week zwanger.

    Ik heb ook ergere symptomen van zwangerschap dit keer. bij de andere 2 miskramen aug en nov. had ik alleen beetje last van mn borsten meer niet. Ik kan nu bijna niet eten of ik ben al misselijk. alcohol kan ik sinds gisteren niet meer verdragen. en mn borsten doen echt zeer en last van mn darmen dus een hele gevoelige onderbuik. verhoogde temp.

    Ben dus echt bang dat het weer niet goed zit.
     
  2. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    nu wil ik er ook bij vermelden dat het meer mn lies is. bij mn schaambeen/bovenbeen. ook is het als ik een rare beweging maak zoals uitrekken dan is net of mn buikspieren verkrampen. dit is wel aan beide kanten. kan dat al zo vroeg. heb al 2 kinderen en had het bij de eerste daar ook last van. de jongste is nu 3.5
     
  3. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    vandaag heb ik gelukkig nergens meer last van. ook vannacht niet. wel heel erg misselijk. is het dan een innesteling geweest??????
     
  4. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Diana,

    Wat het precies geweest is, de pijnklachten, weet ik niet zo goed. Waarschijnlijk is het een combinatie van zwanger zijn met alle hormonen, de groei van je baarmoeder, overbelasting van spieren, evt de innesteling en evt spanningen. Als het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn, verdwijnen die klachten niet. Zoals pijn, temperatuursverhoging en evt bloedverlies.
    Het zou dus goed kunnen dat het met een innesteling te maken hebben alleen komt het niet zo vaak voor dat het met zoveel pijnklachten gepaard gaat.

    Ik denk dat je heel goed weet, wat de klachten zijn bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mocht je dus twijfelen dan kan je altijd met bellen met je huisarts of gynaecoloog.

    Het is hartstikke fijn dat je zo snel een echo hebt. Ik hoop voor je dat de zwangerschap op de juiste plaats zit.

    En de zwangerschapsklachten horen er helaas bij, elke zwangerschap is weer totaal anders. Dat je meer klachten hebt kan heel goed. De alcohol wordt in principe afgeraden als je zwanger bent.

    Hopelijk heb ik hierbij een antwoord kunnen geven op je vragen, mocht er iets zijn dat hoor ik het graag. Excuus ook voor de late reactie.

    Succes en ik duim voor je bij de echo!
    groetje,
    Japke
     
  5. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik weet ook wel dat alcohol taboe is. maar had een verjaardag en om me niet te verraden nam ik een half wijntje hahahaha. maar het is me wel opgevallen dat als ik veel doe en dan ff rustig op de bank ga zitten dan voel ik het onderaan trekken aan beide kanten.

    maar ik zal je het resultaat van de echo doorbrieven!!!!
     
  6. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Diana,

    Waarschijnlijk is het toch de groei van de baarmoeder, het is ten slotte ook niet je eerste. De baarmoeder groeit dan ook gemakkelijker en je banden worden dan eerder opgerekt.
    Doe het rustig aan, ook al snap ik dat het niet meevalt met 2 kids.

    Groetjes,
    Japke
     
  7. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik zou ff melden hoe het was bij de gynaecoloog. ze hebben een echo gemaakt maar konden er niks op zien wel wat vocht en mn blaas zat erg dicht op mn baarmoeder. weet niet of dit erg is maar dat zei de assistent. ik moet volgende week vrijdag weer komen en een echo maken
     
  8. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Dian,

    Ben benieuwd, erg spannend, succes vrijdag bij de echo.

    Groetjes,
    Japke
     
  9. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Heb gisteren een echo gehad bij de assistent en er was niks op te zien. Heb een spoedoperatie gehad omdat de hcg waarden in de 2600 lagen. Na de operatie komt de gynaecoloog bij me. En wat denk je ben ZWANGER 5 WEKEN EN 4 DAGEN. geweldig al dat janken voor niks geweest. moet donderdag weer voor een echo om te kijken of het goed gegroeid is. heb de echo ook gezien en je zag echt het vruchtje al.
     
  10. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Dian,

    Van Harte Gefeliciteerd, hopelijk kan je straks wat meer genieten.

    Succes,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina