1 eigg tweeling mama,s uitgerekend feb/maart 2013!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moederlief, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer een echo gehad! En alles zag er goed uit, onze kleintjes lagen heel schattig met de neuzen tegen elkaar aan! Ben nu bijna 16 weken en al 3 kg aangekomen. Hoe is dat bij jullie?

Geslacht was nog niet te zien, dus nog even 3 weken geduld hebben tot de 20w echo!

2. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Topppie dat alles goed is. Ik moet a.s dinsdag weer heen voor de (1x in de 2 weken) echo bij de echoscopist. Nu 1 x in de 3 weken i.p.v 4 weken. Ook ik ben nu al 3 kg aangekomen..was je bloeddruk ook goed? de mijne wel. Is ook nog nooit hoog geweest maar wat niet is kan nog komen. Ook gebruik ik medicijnen voor een te trage schildklier, moet er een tabletje bij hebben.
    Jammer dat ze het geslacht nog niet konden zien, ben wel benieuwd, ga je het bekend maken of houden jullie het voor jullie?

Groetjes:)

3. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bullie, had je schildklier effect op het zwanger worden,...dat kaninvloed erop hebben toch?Minn bloeddruk was keurig, 70/120
    Is ook nog nooit te hoog geweest.
    En wat betreft geslacht,..ik denk niet dat ik dat voor mij kan houden!
    Hihi

En jullie willen jullie geslacht weten?

4. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja door een verkeerd afgestelde schildklier (te traag/te snel werkend) kan je ook miskramen krijgen.
    De baby heeft tot 13 weken veel nodig van jouw goedwerkende schildklier..na deze weken heeft ie zelf een schildklier die goed werkt.
    wij krijgen identieke (1-eiige) jongens..jullie ook 1-eiig?

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nu (bijna) 11 weken zwanger en ik ben nu ongeveer 2 kilo aangekomen. Ik weeg wel, maar het maakt me niet zoveel uit. Vorige keer was ik best veel aangekomen, vond ik zelf (rond 7,5 maand al ruim 15 kilo en toen ben ik maar gestopt met wegen, haha.) Maar het was er na de bevalling ook vrij vlot weer af hoor. Dus daar hoop ik deze keer maar weer op. Je wordt gemiddeld wel wat zwaarder bij een tweeling, maar het kost ook extra veel energie na de bevalling dus dat komt vast wel weer goed,

6. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bullie, nee wij krijgen een twee eiige tweeling.Zojuist via mp een supergaaf kamertje gekocht, volgend weekend ophalen! Blij blij

7. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi meiden.

Mag ik mee kletsen?
    Wij zijn nu 6w 1d zwanger en hebben afgelopen woensdag bij een vroege echo gezien dat wij een 2ling krijgen.
    Wanneer kun je ongeveer zien dat het een 1 of 2 eiig 2ling is?

Liefs wtje!

8. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij zag de gynaecoloog het met 10 weken, aan de vlies die tussen de bijde baby's zit..1 dun wapperend vliesje is 1-eiig (geslacht hetzelfde) meerdere vliesjes is een 2-eiige (kan het hetzelfde geslacht zijn maar meestal jongen/meisje)
    met 13 weken zag de echoscopist dat we 2 jongens krijgen (krijgen 1 x in de 2 weken een uitgebreide echo bij hem) en 1 x in de nu 3 weken i.pv 4 naar de gynaecoloog, ook zij kijkt naar de 2 kleintjes dmv echo.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Eén dun vlies is altijd eeneiig, twee vliezen kan bij beiden voorkomen. Het is niet altijd al tijdens de zwangerschap te zeggen. (En zelfs daarna is het niet altijd helemaal duidelijk.)

Bij ons was het ook te zien aan het dunne vlies + gedeelde placenta. Om die reden krijgen wij ook elke twee weken een echo. Er is dan toch een iets grotere kans op complicaties.

Krijgen jullie binnenkort geen extra echo Wtje? Wij werden na die eerste echo gelijk ingepland voor een volgende, om te kijken of één of twee placenta's zijn en om te kijken of de baby's ieder een eigen vruchtzak hebben of een gedeeld vlies.

10. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wtje, gefeliciteerd!! Bijzonder he!Bij ons zagen ze met 7w3d dat we een tweeling krijgen. En met 9 w dat het zeer waarschijnlijk twee eiig is.
    Spannende maar mooie tijd ga je tegemoet, geniet ervan.
    En gezellig dat je hier mee komt kletsen

11. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    De eerste echo was met 5.5 weken, de volgende staat gepland op de 26ste, dan ben ik 7.5 weken.
    Vind het heel speciaal en spannend!

Ben eens benieuwd hoe nu verder. Hoe ervaren jullie het lichamelijk?
    Ik merk nu al dat het veeel energie vreet en vaak misselijk ben..
    Gyno zei al dat dat bij 2lingen nog heftiger kan zijn..

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de zwangerschap van onze zoon ben ik tot een week of 14 heel erg moe geweest. Ik heb toen alleen gewerkt-gegeten-geslapen. Ik had nergens anders energie voor. Nu ben ik ook weer ontzettend moe. Met een zoon van 2 erbij, is het natuurlijk nog pittiger. Voorlopig werk ik halve dagen. (Maar dat is deels ook preventief, omdat vervanging bij ons lastig is, dus in deze situatie kan ik beter al gewoon ziekgemeld staan.) Er zijn best dagen dag ik het lesgeven tot 15.15 zou volhouden, maar de werkdag duurt dan natuurlijk nog minstens twee uur langer en dat red ik sowieso niet. Maar vaak ben ik na een ochtend lesgeven echt al te moe.
    Verder heb ik twee weken enorm veel last gehad van misselijkheid. Dat herken ik niet van de vorige zwangerschap. Dan was ik soms 's ochtends niet helemaal lekker. En van geurtjes ging ik sneller kokhalzen. Maar niet zoals het nu was. Gelukkig lijkt de misselijkheid nu verdwenen.
    Volgens mij heb ik nu ook wat meer last van buikpijnen rugpijn dan de vorige keer, maar het kan ook zijn dat ik me dat niet helemaal goed herinner.

@Wtje: Ben je zwanger van een verse terugplaatsing of een cryo? Hoeveel hebben ze teruggeplaatst? Als ze maar 1tje hebben teruggeplaatst, dan moet het toch haast 1eiig zijn? Het zou wel heel apart zijn als je daarnaast toch nog een eisprong zou hebben gehad die bevrucht is. Bij meerdere terugplaatsingen, zou ik er op rekenen dat het tweeeiig is.

13. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ze hebben 2 verse emmy's terug geplaatsr, 1 goede en 1 iets minder goed vandaar nu nog de twijfel of het 1 of 2 eiig is..

Ik heb ook nu nog soms last van krampjes, ben altijd bank terwijl het best normaal kan zijn, en met 2 nog meer lijkt me..

Poeh met een kleine van 2 lijkt het me nog zwaarder ja helemaal als je ook nog eens les geeft. wel fijn dat je nu al halve dagen kan werken!

14. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tp, wat voor school sta je voor de klas? Ik benook leerkracht, groep 1, de jongsten dus. Merk dat ik vooral in het begin inderdaad alleen maar kon slapen, eten en werken en meer niet. Dat wordt nu gelukkig iets meer.

Wtje dus nog even de vraag of het een of twee eiig is.
    Ik dacht bij de eerste echo ook dat het bij ons dan een eiig zou zijn. We waren bezig met de laatste IUI poging, en hadden al intake voor IVF gehad. ( maar dat is niet meer nodig :) )
    Bij de laatste follikelmeting had ik een eicel van 17, 5mm, en een kleine van 13 mm. De laatste zou het volgens de arts niet gaan redden na de Pregnyl spuit...
    Maar het tegendeel blijkt dus waar te zijn, hij heeft nog een groeispurt gemaakt de laatste dagen en is dus toch gesprongen.
    Weet ook niet of dat qua groei invloed heeft op het ene kindje hoor. Bij de eerste drie echo's was er wel steeds een frummeltje die qua meting twee dagen jonger leek te zijn...
    Ach we wachten af!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Wtje: Goh, ik ben er altijd vanuit gegaan dat bij vruchtbaarheidsbehandelingen een tweeling altijd tweeeiig zou zijn. Maar zo'n embryo kan zich natuurlijk na de terugplaatsing ook nog splitsen. Het is er dan inderdaad nog jong genoeg voor, lijkt mij. Spannend hoor! En ook wel raar, de ene ivf (en het hele traject ervoor!) lukt het niet en nu opeens twee tegelijk. Ik kan me voorstellen dat het heel spannend voor je is! Ik vond de zwangerscap van mijn zoon (na 1,5 jaar wachten en 1 miskraam) al zenuwslopend die eerste maanden. Dat moet voor jou helemaal zijn!
    Die krampjes zijn in ieder geval heel normaal. Dat had ik bij mijn zoon ook en nu nog meer. Net of er een hele vervelende menstruatie aan zit te komen, inclusief zeurende pijn in de onderrug. Dat is gewoon de groeiende baarmoeder, weet ik met mijn hoofd. (Maar soms wordt ik er ook wat zenuwachtig van.)

@Novadex; Ik sta voor groep 6/7. Ook nog eens een combinatieklas dus, dan kom je aan even zitten tussendoor helemaal niet toe! Bij een enkele klas heb je nog wel eens momenten dat ze gewoon allemaal aan het werk zijn en dat je alleen even de kinderen met een vraag naar je toe kunt laten komen. En met een beetje geluk heeft er eens helemaal niemand een vraag. ;) Tijdens mijn vorige zangerschap had ik een klasje van 16. Eén rugzakleerling die eigenlijk vrij goed mee kon komen, als je een beetje extra investeerde in de instructie aan hem. En de rest was gewoon behoorlijk rustig, zelfstandig en gewoon goed. Ideale klas voor een zwangere juf! De klas die ik nu heb, is toch wat pittiger. Wat betreft gedrag zitten er een paar druktemakers in, maar ik heb ze echt wel 'erger' gehad. Alleen in een combinatieklas is het toch sneller storend. E het is echt zonde dat ik net in die eerste periode (waarin ik normaal gewoon een heel streng regime heb) even niet op mijn best ben. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat ik nu ineens zo snel zwanger zou zijn! We waren namelijk est nog van plan, mede vanwege die klas, om wat langer te wachten. Maar dat leek ineens zo stom, zeker omdat we op onze eerste zo lang hebben moeten wachten. Blijkbaar was het wel een goed ingeving om ervoor e gaan, want het was wel een goede maand, haha. Maar wat betreft werk een beetje onhandig.

16. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, Tupp, ik weet inmiddels wel dat je bij een kinderwens maar nergens op moet wachten wat betreft omstandigehden. Of ze nu handig zijn of niet... Er is altijd wel iets waardoor het niet heel praktisch uit zal komen. Achteraf hebben wij 'spijt' dat we er niet eerder mee gestart zijn, omdat we ook meer als 3 jr bezig zijn geweest in de hele medische molen. Vorig jaar moesten we een half jaar in de wacht. Ik had toen een hernia,men ben bijna 6 mnd uit de running geweest (ziektewet en operatie). Dit jaar dus weer een onvolledig schooljaar.... Dat voelt niet prettig, maar toch heb ik er schijt aan, want wat voor moois krijgen we er wel niet voor terug? Met de kleuters zal het lichamelijk ook wel pittig worden, veel bukken,kleine tafels en stoeltjes e.d. En het blijft natuurlijk afwachten hoe mijn rug het gaan doen met een dikke buik ervoor. Ik hoop tot de kerstvakantie door te kunnen werken, maar we zullen zien!

Ik moet de komende weken toch echt eens gaan rekenenw.b. Werk ennopvamg. Hoeveel kan/moet ik blijven werken, en welke opvang gaat wat kosten. En niet onbelangrijk wat blijft er onder de streep over?? We zitten niet in de luxe dat ik kan stoppen met werken, al zou ik dat ook nietbwillen.
    Tupp weet jij zo een handige tool waar ik dat uit kan rekenen?

Fijne dag meiden

17. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik loop stage in groepje 5, 31 kindjes. Moet zeggen met die moeheid nu en de misselijkheid sinds een aantal dagen vind ik het vrij lastig. Maja even.kijken hoe het verder gaat, lukt het niet dan niet he.
    Dit is mijn (onze) grote droom en vind ik belangrijker en vooral de gezonheid van onze kleintjes!

Vandaag geslapen tot 11 en kan nu nog slapen haha, maar ga ut niet doen :p

@novadex: ik heb geen idee waar je dat kan berekenen. Lijkt me wel handig ja!

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Novadex: Ik heb mijn nieuwe salaris toen door de vakbond laten berekenen. Ik weet niet of je lid bent?
    Houd in ieder geval rekening met het volgende als je (betaald) ouderschapsverlof wil opnemen en daarna terug wil in werktijdfactor; je moet dat het aantal uren verlof al laten berekenen op je nieuwe wtf. Anders moet je het deel van het verlof dat je te veel hebt gehad, terugbetalen.

Hoeveel verlof je mag opnemen, kun je berekenen via een excelbestand dat te vinden is op de site van Dyade. Op die site vind je ook een bestand waarmee je de bruto loonkosten kunt berekenen, maar je wilt het zelf natuurlijk netto weten!

Als je voorbeeldbrieven ofzo nodig hebt, laat het dan even weten, dan stuur ik ze per pb of mail even.

@Wtje: Wat leuk dat jij ook in het onderwijs wilt gaan werken. Wat voor opleiding doe je precies? En in welk jaar zit je?

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben af en toe ineens zo bang dat ik de twee baby's straks de eerste dagen / weken niet uit elkaar zal kunnen houden. Hebben jullie dat ook? Ik vind sowieso al dat baby's allemaal erg op elkaar lijken. :) En dan krijg ik nog een eeneiige tweeling ook! Ik denk dat ik ze in het begin maar van die gekleurde ziekenhuisbandjes omdoe ofzo. Maken jullie je soms ook zorgen om zulke domme dingen?

20. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Ik doe nu helpende, 2e leerjaar. Dit zou een overstap naar spw3 moeten worden maar ben bang dat ik dat moet laten gaan haha. Ofja eerste paar jaar.

Ik hoop stiekum op j/m haha, dat is dan makkelijker haha. Word het 1 eiig dan ga ik me ook wel beetje zorgen maen denk ik. Wie weet heeft ene een moedervlekje op zijn/haar handje en dw ander niet ofzo..

Deel Deze Pagina