1 eigg tweeling mama,s uitgerekend feb/maart 2013!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moederlief, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Wij hadden afgelopen Mei een nieuwe auto gekocht (peugeot 107)
    Dit was een zeer zuinige auto...dit had ik echt nodig omdat ik in de zorg werk en van en naar patienten/clienten rijd.

Toen we er dus achter kwamen dat het er 2 waren hebben we maar weer een andere auto gekocht, want 1 kind van 5 en 2 maxicosí's en daarbij een dubbele kinderwagen krijg je van je leven niet in een peugeot!! whahaha...Nu hebben we weer genoeg ruimte.

2. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee dat lukt niet in een zo'n autootje haha.
    Komt echt veel bij kijken hè haha

Morgen echo, leef er echt naar toe !

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ook morgen weer aan de beurt! Ik vind die 12 weken echo toch weer een mijlpaal!

4. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    de gynaecoloog zei dat de griepspuit niet schadelijk is voor het ongeboren kind(eren) maar ze raden hem wel af, te nemen.

5. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoelaat mag jij tupp?

Bullie: ja toch wel hè, ga je nu ook niet doen dan ?

Pff hier vandaag mega misselijk-dagje, dus lig opbed te rusten met een Brok in me keel..

6. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    wtje..ik heb 02 oktober een controle bij mijn eigen gynaecoloog, wil haar eens vragen hoe zij erover denkt. op internet staat dat de griepprik wel mag voor de zwangere na 13 weken en het juist goed is voor de baby dat die dan ook beschermd is tot 6 maanden na de geboorte..als ik hem zal krijgen ben ik al 22 weken zwanger.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @griepprik: lastig hè, die wisselende verhalen!

@echo: Ik mag morgen om 10.45. En jij Wtje?

Hoe is het met jullie buiken? Ik heb echt een ochtendbuik en een avondbuik. 's Ochtends is er nog niet zo eel te zien. Een positiebroek zit dan nog echt niet lekker. Dus trek ik nu vaak een broek aan die een maatje groter is dan normaal. Als ik naar mijn werk ga, moet ik hem echt nog opheisen. In de loop van de dag gaat hij toch knellen. En 's avonds heb ik echt al een bol buikje! Het gaat nu duidelijk sneller dan de vorige keer! (Toen duurde het echt vrij lang voordat het voor 'buitenstaanders' duidelijk te zien was dat ik zwanger was. Nu zullen ze het nog niet zien hoor! Maar vorige keer was ik met ruim 20 weken (met kleding aan) hooguit 'wat voller'. Zoals het nu gaat, denk ik dat het echt wel sneller zichtbaar wordt!

8. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook wel, s'morgens denk ik vaak..oh ben niet zo dik, valt wel mee maar rond de middag ben ik al gigantisch maar ik hou ook gigantisch veel vocht vast (plas overdag maar max. 2x en dat komt s'nachts vrij door om het uur steeds te moeten plassen, ik wordt er gek van.
    mijn moeder zei vanmiddag dat ik er een gigantische bult voor krijg..voel me soms een bejaarde vrouw hahaha.
    De weken vliegen voorbij.
    Nog 18 weken en de keizersnede wordt dan wel geplant..gaan jullie natuurlijk bevallen of met een keizersnede?
    (Ik kan niet natuurlijk bevallen, te nauw.)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Weet je dat nu al Bullie, dat je een kz moet? Heb je bij je dochter ook een keizersnede gehad?

Het is bij mij natuurlijk wel erg vroeg om er al iets van te zeggen. Uiteindelijk weet je het natuurlijk pas zeker als ze eruit zijn. ;) Maar ik ga er vanuit en hoop dat het een natuurlijke bevalling wordt. Ik ben ook natuurlijk bevallen van onze zoon. En hoewel het niet bepaald mijn hobby is geworden ;), zou ik het nu liever ook weer zo doen. Alleen hopen dat het nu net iets makkelijker gaat allemaal, omdat het de tweede bevalling is.
    Je hoort prima verhalen over keizersnedes hoor, maar op de één of andere manier lijkt het me toch ingrijpender en zwaarder dan een vaginale bevalling.

Maar goed: je moet maar afwachten hoe het gaat natuurlijk. Als het moet dan moet het. En dan is het natuurlijk heel fijn dat die mogelijkheid bestaat!

10. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb bij mijn dochter ook een keizersnede gehad na 3 dagen inleiding schoot ontsluiting niet op..zoals ik al zei; ik ben te nauw van onderen en een natuurlijke bevalling gaat ook niet lukken bij deze baby's dus een keizersnede wordt tussen 38-40 weken..mijn gyn. heeft me gezegt dat een bevalling NOOIT meer op een natuurlijke manier mag.

11. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja kan je altijd bij je Gyno navragen voor de griepspuit, die je weet wel hoe en wat.

Ik zou liefste op een natuurlijke manier bevallen, maar bij tweelingen hoor je vaker keizersnede.. Heb nog ff haha.

Ik mag morgen om 1 uur voor de echo, hoop dat ik me niet zo voel als nu wat dan kan ik een emmer mee nemen hahaha

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Helaas voor ons geen goed nieuws vandaag. De hartjes zijn rond 10 weken (Ongeveer 2,5 week geleden) gestopt met kloppen. Ik word volgende week donderdag gecurreteert, tenzij het voor die tijd spontaan op gang komt.
    Ik kom nog wel eens kijken hoe het met jullie gaat, maar zal dus verder niet veel meer meekletsen helaas. :( Ik hoop dat bij jullie alles goed zal gaan!

Hoe is het bij jou gegaan Wtje?

13. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Lieve Tupp,

Wat een verschrikkelijk nieuws!!!! je was er bijna...de 12 weken echo vond je al zo'n mijlpaal!
    Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan gaan geven, en je weer snel de 'oude' voelt...
    Ik weet hoe het is en je je voelt, ik heb het in jan ook gehad.
    De enigste wat ik je kan en wil meegeven is...huil als je daar behoefte aan hebt en probeer er samen met je man of een dierbare erover te praten....doe alles op je eigen tempo en vooral...heb geen schuld gevoel!!

Heel veel succes en beterschap de aankomende tijd.
    Dikke digiknuf voor jou meid!!

Liefs marianne

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dank je Marianne. Ik heb het helaas al eerder meegemaakt voor de zwangerschap van onze zoon. Maar dat was veel vroeger in de zwangerschap. Nu, na twee goede echo's, had ik dit niet meer verwacht. Maar ik ben nu extra blij met onze zoon (altijd natuurlijk!) maar nu voel ik weer even extra hoeveel geluk wij hebben dat we al een kind hebben.

15. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Tupp...ik had het eerlijk gezegt na 2 goede echo's ook niet meer verwacht..ik vind het heel erg voor je!!
    Ik heb een miskraam met 6 weken gehad was met 5 weken gestopt met groeien en net voor deze 2-ling werd ik 4 dagen na de NOD ongesteld, ik had 2 dagen voor de NOD een super knal test.
    Voor elke goede zwangerschap is het bij mij ook wel een keertje misgegaan, net alsof hij na het misgaan pas weet wat ie moet doen.
    Tupp...Ik wens je veel sterkte en hoop nog iets van je weer te horen hoe het met je gaat (een nieuw wondertje als de tijd rijp is!!)

Groetjes!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat hoop ik ook Bullie en daar zullen we straks ook zeker weer voor gaan. Ik hoop dat jij gewoon een ongecompliceerde tweelingzwangerschap zult hebben en begin volgend jaar jouw twee wondertjes mag vasthouden!

17. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Tupp, meis wat verschrikkelijk, ik krijg er tranen van in de ogen. Juist omdat je het niet verwacht lijkt het mij heeel hard.Ik wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven waar jullie rust bij vinden.
    Een hele dikke knufffel meid.

18. bullie2007

11 jan 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje Tupp..ik hoop het ook, tot nu toe gaat het goed, moet dinsdag en woensdag weer naar echo/gyn.
    Zit nu op de helft, nog zo ongeveer 18 weken te gaan.
    Laat je even wat van je horen als het de goede kant weer opgaat?

19. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Pff lieve tupp.. Brok in me keel!!
    Wat een kl*te nieuws voor jullie! Weten ze niet waardoor ofzo? Pff had dit ook niet verwacht na goeie echo's..
    Heel veel sterkte en dikke knuffel

Voel me beetje schuldig om nu te vertellen dat bij mij alles goed is, 2 kloppende hartjes en 1 tje kunnen horen zelfs. De andere was zich beetje aan ut verstoppen achter de andere haha.
    Het is een 2eiige tweeling zeiden ze.

Vind nu wel beetje eng nu, vond bijna 8 weken al een mijlpaal voor mijn doen. Mijn vmk-en waren voor de 5 weken elke x dus..

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat fijn dat het bij jou goed is Wtje. Ik snap dat je het spannend blijft vinden. Ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij bij de vorige zwangerschap makkelijker werd toen ik de baby kon voelen. In het begin nog niet dagelijks, maar op een gegeven moment wel en dann heb je toch steeds doe bevestiging dat het goed is. Ik hoop dus dat je ze snel zult voelen, dan begint het genieten!
    Ook mooi dat ze de placenta niet delen, dat maakt de kans op complicaties een stuk kleiner!

Het is bij eem miskraam in de eerste drie maanden eigenlijk nooit te zeggen hoe het komt. Fout in de aanleg. We zullen het dus nooit weten, denk ik.

Deel Deze Pagina