Pff vind ut zo erg voor je! Bij jou deelde ze wel de placenta? Miss kan dat ook de reden zijn of gedeeltelijk.. Blegh wat een nachtmerrie! Mega dikke knuf
Hey meiden! Mag ik met jullie mee kletsen? Sinds maandag weet ik dat ik ook zwanger ben van een eeneiige tweeling! Bij de 7- weken echo hadden ze dit niet gezien! Het is heel bijzonder want de tweeling is het resultaat van slechts 1 embryoterugplaatsing bij IVF... Er was wel al een groeiverschil te zien... Daarom vanaf nu om de week groeiechos... Ik maak mij nu dus al veel zorgen. Hoop zo dat het goed blijft gaan met onze wondertjes! Ze delen trouwens de placenta en buitenste vliezen (dun tussenschot) Hadden jullie groeiverschil bij de eerste echo? Liefs, muk
Jeetje tupp... Jouw nachtmerrie is de angst van iedere toekomstige ouder... Ik vind het heel knap hoe positief je er mee omgaat. Je hebt natuurlijk wel al een peuter maar dat maakt het verdriet volgens mij niet minder! Ik wens je alle sterkte toe! Heel dikke knuf, muk
welkom muk! Ik heb een echo gehad met 6 weken, toen zagen ze een zwangerschap in de baarmoeder en meer ook niet. Met 8 weken zag de gyn. 1 baby en dat was het volgens haar, toen we vertelden van mijn moeders voorgevoel dat ik zwanger zou zijn van 2 baby's keek ze me geschrokken aan en zei dan toch maar even verder te kijken en wat zag ze..nog een baby! Super hoe de gyn. verbaast naar me keek, hoewel wij een beetje er op voorbereid waren schrokken we best nog wel van het nieuws.. Ik zal ze nu niet meer willen missen, met de 10 weken echo geloofde ik het eigenlijk nog niet echt..maar ze zijn er toch echt..we zien onze jongens morgen weer met de 20+4 echo. Groetjes J.
Hier vanmorgen de 20+4 weken echo gehad en die was op en top goed! baby's zijn inwendig en uitwendig zorgvuldig bekeken en er was niks op aan te merken. Ook is hun hartje goed bekeken en de werking ervan, ook toppie. 1 baby was precies 20+4 weken en de andere baby was al 21 weken qua meting. Ik moet over 2 weken weer komen voor de echo en daarna is de kans op TTS erg klein dat ik om de 3 weken naar de echoscopist moet en om de 3 weken ook naar de gynaecoloog. Ze zijn super bewegelijk (dat is te voelen en op de echo lagen ze ook niet stil. Is nu iedereen afwezig van dit onderwerp??
Hey bullie wat fijn om te lezen!!! Weer een geruststelling, vind elke echo toch weer spannend.Ik heb a.s. Vrijdag de 20 w echo, benndan 18w5d zwanger, en erg beneiuwd naar de geslachten!! Ik voel de kindjes nog niet. Heb de placentas aan de voor kant liggen vandaar.. Verder hier deuk met verbouwen. Paar meubeltjes al in elkaar gezet en ze zijn moooooiiii! Helemaal blij Wat voor kamertjes maken jullie? Kleur/ thema?
Hoi novadex; Onze 2-ling jongens krijgen een schaapjes behang en onze grote meid krijgt een prinsessen (roze kamertje) behang..zonet naar de gyn. geweest en die was ook super te spreken..was wel weer 3 kg gegroeid in 3 weken, moet nu toch maar even beter op mijn etenstyl letten. groeien gaat zo ineens vanaf 14 weken zwangerschap erg snel. Ik ben erg benieuwd hoe jouw echo is, het geslacht en de rest...!
Bullie hoezo gaan de kg snel?? Hoeveel ben je aangekomen nu?Ik zit nu met ruim 18 weken op 3,8 kg....maar mijn buik is al huge!
5kg in 20.4 weken maar dat zijn kilo's vanaf 13.4 weken zwangerschap tot nu..ik heb ook een bolle buik, baby's, vruchtwater, placenta, vliezen..tja zal allemaal wel wat wegen hahaha.
Ooh 5 kg is heel netjes toch?? In de laatste maanden zal het allemaal wel wat sneller gaan....Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar wel wat tegenop zie. Ik lever mijn hele leven al strijd tegen de kgs...dus houd ik ze nu nauwlettend in de gaten. Al zijn dit natuurlijk wel ' goede doelen kgs'!
goedenmorgen novadex, dat hebben we dus "gemeen" de kilo's en ik zijn ook geen vrienden al sinds mijn pubertijd. En makkelijk is het niet, komt er makkelijk aan dan eraf hahahaha Ik voel de 2-ling sinds 17 weken en 6 dagen zwangerschap maar sinds 2 dagen is de bovenste erg duidelijk aanwezig, ik kreeg gisteravond weer een flinke schop dat ik er van schrok hahahaha. Ik heb de placenta aan de achterkant (m'n rug) zitten..ook tijdens de echo van mijn gyn. gisteren schopte hij de echo-apparaat weg.
Vanmorgen de 20 weken echo gehad. De kindjes lagen er goed voor, dus ze kon alles vrij snel en goed zien! Heb iets meer als een uur gelegen. Alles zag er keurig uit. De kindjes liggen zelfs iets voor qua groei. Ik ben vandaag 18w5d, en het ene kindje was qua groei 19w3d, en het andere kindje 19w1d. Dus het zijn geen kleintjes. De geslachten waren ook heel snel duidelijk!!! Ik krijg een huis vol mannen!!!! We krijgen twee knulletjes!! Zijn er heeeeel erg blij mee. Moesten wel even omschakelen omdat we beide overtuigd waren dat we ook een dochter (of twee) zouden krijgen. Maar alles is leuk. Dus nu kan onze favo meidennaam de kast in, en gaan we gericht op zoek naar jongensnamen! Groetjes en fijne dag. X
GEFELICITEERD!! ook wij krijgen 2 jongens, jullie ook 1-eiig? en ze liggen bij ons ook al vanaf 10 weken voor op groei, toppie toch?? Heeft jouw echoscopist het nog over TTS gehad?? Bij mij niks te zien qua TTS. Wanneer moet jij weer komen voor echo? Wij de 16de, dan ook naar de gyn. toe. Sinds gisteren voel ik ze erg duidelijk schoppen in mijn buik, zo erg dat ik er soms van schrik..hahahhaha
Onze knulletjes zijn twee eiig!! Dus geen TTS verhaal!Ik voel volens mij nog niets, maar af en toe twijfel ik, een kindje ligt boven en die heeft de placenta dus niet aan de voorkant liggen. ... Dat kindje zal ik ws ook als eerste gaan voelen. Moest wel ff aan het idee van twee knulletjes wennen hoor. We waren beide overtuigd ( net als velen om ons hen) dat we ook een meid zouden krijgen.... Is dat raar? Moeten gewoon even omshakelen.....
Hallo dames lees hier stiekem mee . Ben een as twin mam van 31 weken nu. Hier ook altijd strijd met kgs, was zo bang voor de voor mij Magische grens van 100. Mijn buik was al zichtbaar met 9 weken, en is nu echt groot, woe controle gehad bij gyn en kids wegen 1850 en 1767 Gr. Ze liggen nog voor op 1ling met groei. Zelf ben ik nog geen 10 kg aangekomen terwijl er al ruim 3,5 kg Twins in me zit. De laatste 4 weken zelfs maar 900 gram. Maak je niet te druk om de kgs, geniet zo veel je kan en Rust zoveel mogelijk. Helaas hebben we het toch niet allemaal in de hand en de meeste van ons de Zwangerschap niet kado gekregen, en weten we ook niet hoe die verder verloopt. Vertrouw op je lijf en je gevoel.. Succes xxxx
He meiden, hoe is het met jullie?? Allemaal rond aan het worden???En nog echos of controles gehad afgelopen week?? Hier alles o.k. Hebben afgelopen week een duowagen gekocht ( urban jungle duet)
Goedenmorgen! Wij hebben straks weer een afspraak bij de echoscopist en de gynaecoloog voor controle. Onze twins laten duidelijk merken dat ze er ook nog zijn, schoppen en nog eens schoppen. Ik kan ze nu duidelijk van elkaar onderscheiden, 1 ligt boven mijn navel en de andere onderin mijn buik. We hebben een Topmark TM81 wandelwagen besteld, nieuw model..is zowel reiswiegen(geen nestjes), als maxi-cosi's als buggy's te gebruiken(3-in-1). Mooi zwart is niet lelijk hahahaha. Het fijne van deze wandelwagen is dat de reiswiegen/maxi-cosi's/buggy's achter elkaar zitten i.p.v naast elkaar want door de meeste doorgangen kun je niet met een kinderwagen die naast elkaar zit, of het wordt wel heeeeeeeeeel krapjes..we hebben het geprobeerd n.l.
Bullie, hoe was het bij de gyn en de echo?? Wat leuk dat je e al zo duidelijk voelt schoppen!! Doet het je ook zeer of valt t mee?Klopt wat je zegt van die duowagens, zijn vaak zo breed. Dat is bij de urban jungle duet niet het geval, die heeft dezelfde bandbreedte als een enkele wagen. Alleen zitten de ztjes hier over de wielen hen, en bij en enkele wagen steken de wielen buiten de itjes uit.
Alles was toppie, baby's liggen qua groei bijna 4 dagen tot 1 week voor op groei. Geen TTS, genoeg vruchtwater...inwendig ook prima, hartjes + stroming + hartspier ook toppie. Ze lagen 2 weken geleden horisontaal en nu (dacht ik vorige week wel te voelen) met beide hoofdjes naar beneden en voetjes omhoog. Ik moet nog 1 x over 2 weken weer komen bij echoscopist en daarna om de 3 weken mits er een reden is dat hij me vaker wil zien bv. groei verschillen o.i.d. Ook heb ik gevraagt wanneer ze hier in het ziekenhuis de bevalling gaan inleiden (ik krijg zowizo keizersnede) dat doen ze begin week 38. Mits er ernstige andere oorzaken zijn of groeiverschillen dan doen ze het eerder. Nee doen me geen pijn, voelt grappig..en ook een zeer geruststellend gevoel.
Wat fijn dat alles goed was, en jou kleintjes liggen dus ook voor qua groei, hier ook 3 en 5 dagen! Heb jij al enig idee wanneer je met verlof gaat? Jij en half febr uitgeteld toch?? Artsen zeiden bij mij dat ik rekening mot houden met 28-30 weken. Moet zeggen dat ik werken wel wat zwaarder begin te vinden!! Maar ja met gr1. Veel bukken, slepen met buitenspel materiaal e.d. Nou we zien wel. Mijn streven is om tot de kerst vol te houden.