1 eileider en ivf?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by debo81, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Gisteren een kijkoperatie gehad en als dit goed zal zijn zouden we starten met IUI. Nu blijkt dat 1 eileider zo ontstoken is dat hij verwijderd moet gaan worden omdat hij dus `afgestorven` is. IVF of IXI zou wel mogelijk zijn.
    Heeft iemand met 1 eileider ivf gehad en hoe ging dit? En hoe verliep de operatie om de eileider te verwijderen
    Ik ben nl zo bang en zou toch graag anderen ervaringen horen

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook 1 eileider. Meestal kan die gewoon verwijderd VIA een zelfde kijkoperatie en dan ben je zo weer op de been. Hier eerste week van januari geopereerd en eind januari al begonnen met ivf!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De ivf zelf is niet anders dan anders en je hebt net zo veel kans om zwanger te raken als een andere ivf-klant. Hier gelijk de eerste keer raak! Komt dus.vast goed.bij Jou. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd een pnt sturen. Zit nu nog even in spanje met een super slechte WiFi verbinding...

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik bedoel dus een pb sturen.

5. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je merah voor je reaktie, t is even een domper als je zoiets hoort maar van je bericht krijg ik toch hoop. dokter gaf aan na de operatie dat ik 6 weken plat lig en ivf pas 3 tot 6 maanden na de operatie kan plaats vinden, bij jou dus niet het geval..
    Zie ook dat je zwanger bent! geweldig en geniet ervan , ook van je vakantie trouwens...

heb je na de operatie veel pijn gehad en hoelang moest je in het ziekenhuis blijven? is ivf pijnlijk of valt t mee en hoe reageerde je op de hormonen? sorry geen pm maar zit hier nog niet zo heel erg actief ...

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dan gokt jouw arts denk.ik op een buikoperatie ipv een laparoscopie. Dat hadden ze in eerste instantie ook bij mij gezegd, maar ze hebben het eerst laparoscopisch geprobeerd en dat is gelukt. Misschien nog iets om ook aan jouw arts te vragen. Voor een buikoperatie is de ziekenhuisopname ongeveer 5 dagen. Daarna nog een week of 4/5 rustig aan. Niets tillen en zo. Maar je hoeft echt niet al.die.weken plat hoor!

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Of ivf pijn doet? Die vraag zal iedereen anders beantwoorden. Mijn ervaring is positief. De punctie is geen lolletje, maar echt pijn heb ik niet gehad. Liever nog een pumctie.dan een HSG. Die.vond ik dan weer vreselijk, terwijl anderen dat mee vinden vallen.
    Het is idd zwaar slikken als je zulk nieuws krijgt. Maar kansen zijn er.volop, dus laat je niet ontmoedigen!

8. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je merah voor je reaktie. ik heb idd van de week een laparoscopie gehad en daarbij heeft de arts geprobeerd de eileider door te spuiten, niet gelukt dus zal verwijderd moeten worden... we wachten het maar af en houden idd hoop dat ivf goed zal aanslaan
    hoop alleen niet dat de operatie te lang op zich laat wachten...

Share This Page