Hoelang duurde het ontpillen bij jullie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nath88, Sep 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hallo dames,

Hoelang duurde het ontpillen bij jullie? Ik ben sinds eind juni gestopt met de pil, maar mijn cyclussen zijn tot nu toe steeds onregelmatig. Rond je vermoedelijke ei ineens weer ongi, ongi van 10 dagen etc.

Ben benieuwd hoe dat bij jullie is/was.

Groetjes

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ben 11 jaar aan de pil geweest, ben gestopt en ging gelijk door alsof er nooit niks gebeurt was. Ik heb dus nooit hoeven ontpillen. Eerst natuurlijk de ontrekkingsbloeing van de pil toen ik stopte, en de maand daarna eerste zonder pil meteen alles volgens het boekje om de 28 dagen.
    Maar ik geloof dat, dat niet zoveel voorkomt. Het mag volgens mij wel een aantal maanden duren, maar hoelang precies....misschien je huisarts even bellen en gewoon vragen.
    Succes.

3. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Na 20 jaar pilgebruik dec 2009 gestopt en febr 2010 was het raak;)
    Nu sinds juli gestopt dus we zijn benieuwd.

4. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

Sep 19, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al ruim een jaar ontpild (niet met idee om zwanger te worden overigens, maar wilde alvast stoppen met pil, zodat als de kinderwens daar was, we meteen aan de slag konden zonder eerst te ontpillen)
    Gelijk vrij regelmatige cyclus, 29, 30 of 31 dagen
    Wel veel last van kwaaltjes, en dat 2 wken lang voorafgaand aan mijn ongi, werd ik echt gek van, zat serieus te denken om toch maar weer aan de pil te beginnen, maar goed, nog even doorgezet en in de 7-de of 8 -de maand ging het wat beter, nu alleen in de periode van ongi wat kwaaltjes
    Dus kort samengevat bij mij heeft het ontpillen zo een 7 tot 8 maanden geduurd

5. Bernou

Bernou Bekend lid

Jun 12, 2012
    548
    0
    16
    ik ben nu 7 mnd aan de pil geweest en het duurde ruim 3 mnd voordat ik mijn normale cyclus weer terug had.

6. ilana

ilana Actief lid

Sep 23, 2012
    130
    0
    0
    Ben ruim 10 jr aan de pil geweest,na het stoppen gelijk weer een normale cyclus.
    Aleen wel veel meer helder rood bloedverlies dan toen ik aan de pil was . kwa klachten hetzelfde als met de pil.

Maar dat is bij iedereen verschillend ,dus het mag best even duren totdat je lichaam eraan gewend is .(liever niet natuurlijk ; )

7. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Dankjulliewel :) ik vind het vreselijk, vooral de 2 keren dat ik m'n vriend echt rond m'n vermoedelijke ei verleidt had, en dan de dag erna ongi worden. Erg stom.

Maargoed we hebben geen haast natuurlijk, ik wil het alleen zo graag haha.

8. smeagol

smeagol Actief lid

Apr 10, 2012
    113
    0
    0
    Welkom bij deze frustratie haha. Ik ben na het stoppen met de pil 10 weken niet ongesteld geweest. En daarna regelmatige cyclus. Nu al in ronde acht. Geduld is een schone zaak. komt goed.

9. zon28

zon28 Lid

May 5, 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben in feb gestopt met de pil en heb pas sinds afgelopen maand weer een normale cyclus

ik was wel netjes om de 27 dagen ongi maar had een lf tijd van 4 dagen en dat is nu 11

ik vond het erg frustrerend maar wist dat dit zou komen omdat ik dit ook bij de eerste had.

Share This Page