1 en geen ontbijt willen

Discussie in 'Voeding' gestart door Dani84, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Jarno vertikt het om brood of pap te eten smorgens.
    Ik zet hem nu al ruim 2 maand aan tafel met een beker karnemelk en een bord brood voor z`n neus. Hij kijkt eerst wat er op zit:). Ik varieer elke dag. (heb ook al aantal dagen zelfde geprobeerd) hij neemt 4 stukjes soms meer soms minder en dan is ie klaar.. dan schuift ie z`n bord weg en zegt nee! hihi hoezo duidelijk :D
    Maar daar kun je toch niet op leven denk ik dan??
    De beker karnemelk gaat overigens wel bijna leeg..

We eten altijd samen en smiddags kauwt hij zo anderhalf a 2 boterhammen weg.. maakt niet uit wat er op zit.
    Nu denk ik oke geen brood eter smorgens dat kan z`n ouders ook niet zo.
    maar pap wil hij ook niet.

Volgens CB kan ik nog rustig een (pap) fles geven mits deze in 1 x leeg gaat (gaat ook wel) maar heb de fles er smorgens al af en savonds bijna af dus ik wil niet weer beginnen..

Schema;
    8:00 ontbijt brood karnemelk (brood dus erg weinig)
    9:30 koek en sap / thee
    12:00 2 broodjes en karnemelk
    15:00 fruit en sap / thee
    17:30 warm eten en yoghurt
    19:00 fles die we aant afbouwen zijn momenteel nog 90/120cc (ligt er aan hoeveel hij avond eten eet.. )

Iemand tips??

Groetjes, Dani

2. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Hey Dani,

Mijn zoontje is ook 1 jaar oud en wij ontbijten veel later..
    rond 7.30/8.00 is hij wakker, maar we beginnen altijd met een flesje..
    Melk probeer ik ook, maar dat gaat er nog niet veel in, dus het is nu nog steeds opvolgmelk in de ochtend..
    Ik geef bijvoorbeeld 's avonds geen flesje meer, misschien kan je in plaats van in de avond zijn flesje toch in de ochtend geven??

onze schema:

7.30 flesje 180 cc
    9.30 2 broodjes, 1 beker melk (of water)
    Ik geef hem 3 keer per week ook wel eens 1 gekookt ei met het ontbijt.
    12.30 soep (meestal met 1 snee brood er doorheen)+water
    15.30 2 stuks fruit en water
    17.00 Warm eten+water
    18.00 yoghurt (geen avondfles)
    rond 18.30 slaapt hij meestal al..

Hij slaapt van 10.00 tot 12.00.. en van 13.30 tot 15.30 meestal..
    Aan tussendoortjes komt hij niet toe, maar is hij wakker dan wil hij graag eten..Ook sap en thee gaan er bij meneer niet in, dus wij houden het op water en melk..
    We hebben best een goede eter..;)

Ik zou je toch aanraden om zijn flesje dus in de ochtend te geven..maar kijk wat voor jullie het handigst is..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is toch niet erg als hij gewoon om 8 uur karnemelk met een klein hapje neemt en dan wat later, bijvoorbeeld om 9.30 echt ontbijt? Ik zou dan alleen geen koekje geven, maar gewoon een boterham aanbieden om die tijd.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geef mijn zoontje vlak na het opstaan een bekertje melk en dan 30 - 45 minuten later pas een boterham. Misschien dat dat nog een manier is?

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Bij het wakker worden drinkt mijn oudste borstvoeding en pas een uur of zelfs nog later eet ze haar boterham (helemaal of de helft ervan). Gaat goed, hoor, hier en ze is binnenkort 2 jaar.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier ook eerst bv, en als we een half uur later beneden komen een licht ontbijtje. Meer krijg ik er niet in en als ik ga ontbijten eet ze nog een paar stukjes van mijn boterham mee.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames bedankt!

We zijn een weekendje weggeweest en hier at hij wel z`n boterham met smaak op idd ook iets later.

Ik ga de tip eens proberen om eerst karnemelk of idd z`n avond flesje te geven en dan later ipv koek brood..
    Als hij wakker is tegen 8:00 gaan we ook wel eens eerst aankleden enz en dan pas tegen kwart voor 9 aan tafel maar dan eet hij ook niet echt..

Deel Deze Pagina