1 en nog geen boventandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bd81, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Onze kleine man is vorige week 1 jaar geworden. Hij heeft nu 2 ondertandjes, maar nog geen boventandjes.
    Het is niet uitzonderlijk dat kindjes van 1 nog geen boventandjes hebben, maar toch maak ik me een beetje zorgen.

Dean is namelijk toen hij 10 maanden oud was erg hard met zijn mondje op de tafel gevallen (net leren lopen).
    Het was zo erg dat het bloed uit zijn mondje stroomde; zo zielig. :(
    Nu ben ik bang dat er misschien iets met zijn boventandjes is.

Moet ik me er zorgen om maken?

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik denk dat het wel mee valt hoor...kinderen vallen vaak...eb hij had toen nog geen tandjes dus kan me niet voorstellen dat er iets beschadigd zou zijn....die van mijn vriendin kreeg pas na dr eerste verjaardag dr eerste tandje...daarna kwam zowat alles tegelijk..

3. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik zelf kreeg mn boventanden pas toen ik 1 jaar en 3 maanden was. En ik denk net als linda221 dat er niks beschadigd is van het vallen

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hoi
    Ik denk ook dat er niks beschadigt kan zijn. Mijn dochter kreeg pas haar eerste tandje toen ze 14 maanden was. Pas net (nu 22 maanden) gaat het ineens hard 4 tanden en 1 kies door terwijl ze daarvoor maar 4 tanden en twee kiezen had

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is echt niet uitzonderlijk hoor.
    De boventandjes van mijn zoontje zijn vorige week doorgebroken. Dus met 1 jaar en een paar weken.

6. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Kan me niet voorstellen dat er iets beschadigd is na die val [al zit de schrik er natuurlijk wel in]... Hier kwam het allereerste tandje pas met 1 jaar en bijna 4 weken door. Ook laat dus.

Komt vast goed!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken hoor.
    Mijn dochter is 1 en heeft nog helemaal geen tanden!

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier wachten we ook op boventandjes... Die twee gekke ondertandjes zitten er al vanaf maand 7 en nu met bijna 1 jr zijn het de enigste twee! ;)

Maar ach... komt wel hoor.
    Nu weer wel tandenluiers en een rood kontje, maar dat had ze een paar weken terug ook al.
    Ik denk niet dat ze haar eerste verjaardag viert met meer dan 2 tandjes ;)

Komt goed!

9. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Dan is het met die van mij wel echt snel gegaan. Toen ze 8 maanden was had ze er al 7! Nu zitten er 4 boven en 3 onder. En dat is alweer een tijdje zo. Nu is het wachten op de 1 die onder nog moet komen en de kiezen.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid had met 7 maanden twee ondertandjes. Daarna duurde het maanden voordat er tandjes bij kwamen. Rond haar 1e verjaardag begonnen ze allemaal tegelijk of vlak na elkaar door te komen, ze heeft nu een hele mond vol en zelfs al kiezen! Dus ze komen vanzelf!:)

Deel Deze Pagina