Reuzenbaby is sensatie in Mexico CANCUN, 1 febr. (AP) - Bij zijn geboorte woog 'Super Tonio' maar liefst 6,4 kilo. Inwoners van de Mexicaanse kuststad Cancun verdringen zich dezer dagen voor het raam in het ziekenhuis Jesus Kumate Rodriguez om de maandag geboren reuzenbaby, die 55 centimeter lang is en via een keizersnee ter wereld kwam, te aanschouwen. Volgens de dokters is Super Tonio, oftewel Antonio Vasconcelos, gezond - op een iets te hoge bloedsuikerspiegel en een lichte bloedinfectie na. Over een paar dagen mag hij naar huis. De moeder van Antonio, de 23-jarige Teresa Alejandra Cruz, baarde zeven jaar geleden een baby die 5,2 kilo woog. Super Tonio's gewicht is weliswaar ongebruikelijk, maar geen record. In Brazilië werd in 2005 een baby geboren die 7,6 kilo woog en in 1955 kwam in Italië zelfs een kind ter wereld met een gewicht van 10,2 kilo. Bizar! Je zal dat kind maar moeten baren.....
Ik heb een oma die 12,5 pond was toen ze geboren werd (en nu ziet ze er helemaal normaal uit hoor ) Ongelofelijk, wat moet dat een pijn gedaan hebben haha
Ik zag m gister ergens op internet op een filmpje. Legde die zuster er nog een 'gewoon' pasgeboren kindje bij. Niet normaal... Die baby is nu al bijna groter dan Iman
Mijn man belde mij vanochtend om mij dit te vertellen ik had even zoiets van oke dan thats heavy . @ sweetangel waar heb jij dat filmpje gezien dan , ik heb namelijk even gezocht maar kan niets vinden ook geen foto en wil dat wel eens zien. xxx jet
Vind het nog wel mee vallen hoor het is hiet net zo een beetje marki was 9 pond en 56 en Zie foto hieronder marki net geboren en naast hem ligt neefje sem die toen 3,5 maanden was.
@ sweetangel oke ik ben heel erg benieuwd hoor . Ik heb wel eens vaker gehoord van baby's van ruim 10 pond maar zo zwaar toch nog niet geloof ik.
JEMIG DE PEMIG dat is geen baby meer zeg ! Wauw wat zal zijn moeder een enorme buik hebben gehad zeg.
Hij is niet zozeer erg lang, dat valt wel mee ( ik ken er meer die tussen de 53 en de 56 cm zijn), nou ja het is natuurlijk ook niet klein. Hij is gewoon dik. Ik denk dat hij daarom zo dik lijkt.