zoontje 9 maanden wil geen melk meer wat nu?

Discussie in 'Voeding' gestart door wendyd, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo ons zoontje van ruim 9 maanden wil geen fles meer. nu krijgt hij s,morgens een bord pap gemaakt van opvolg melk dat vind ie dan wel lekker en normaal s,middags een fles opvolgmelk, maar die weigert hij nu sinds 3 dagen en s,avond krijgt hij geem melk meer, maar een yogolino met een flesje water erbij, want die wou hij helemaal niet meer. nu zeiden ze op het consultatiebureau dat 2 flessen voldoende is voor 9 maanden, maar nu gaat hij dus de middagfles weigeren dus dan zou hij nog maar 1 fles hebben, andere dingen zoals water en sap drinkt hij wel heel goed. zou ik hem s,middags ook een bord bambix kunnen geven of is 2 keer per dag een bord pap te veel? hoe doen jullie dat? groetjes wendy.

2. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    trouwens groenten en fruit eet hij wel heel goed.

3. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    Hier het zelfde probleem, alleen Jesper weigerde de fles met 8 maanden, ik kreeg er niks meer in als al met de fles aan kwam lopen zette ie het al op het huilen. En zijn fruit en groente eet ie heel goed
    Dit is zijn schema al een tijdje:

7.00 uur bordje pap 200cc
    10.00 uur fruit 200 gram
    13.00 uur bordje pap 200cc ( want meneertje krijgt nog geen brood weg ook een groot probleem.)
    15.00 uur bambix koekje+ diksap ( van het koekje eet ie alleen het hoofd op met moeite, en van het dikspa drinkt ie maar 30 cc)
    17.00 uur groente 200 gram
    19.00 uur geef ik zijn toetje van 100 gram

En daarna gaat ie naar bed en slaapt bijna de klok rond.

Jesper krijgt zijn brood erg moeilijk weg, heb het al gegeven met opvolgmelk zit ie nog te kokhalzen, hetzelfde probleem met het koekje.
    Wel eet ie de 8 maanden fruitpotjes wel goed op :( , maar daarin tegen de groentepotjes weer niet dan zit ie weer te kokhalzen.
    Wie heeft er een tip voor mij?
    Zijn er meer kindjes die moeite hebben met stukjes?

groetjes patricia

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij hoeft helemaal niet zoveel zuivel meer hoor, en de zuivel mag ook in de vorm van yoghurt, kwark en karnemelk. Als je dan in totaal tussen de 300 en 500cc uitkomt zit je goed.
    Als hij wel pap en yoghurt eet, dan geef je gewoon daar wat meer van.

Deel Deze Pagina