1 flesje geven voor de nacht en verder bv? Of 1x voor de nacht wat bijvoeden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Annemeis, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Beste lactatiekundige,
    onze dochter krijgt 9-10 en soms wel 11 voedingen per dag. zes nu 5 weken oud en komt s nachts om de 2 uur. meestal om 23.00u-01.00u-03.00u-05.00u-07.00u

Dit is echt niet vol te houden, ik slaap steeds beetjes van 1 a anderhalf uur en ben al een keer al voedend in slaap gevallen. Elke morgen slaap ik ook nogeens bij van ongeveer zeven tot tien uur want dan zit er vaak wat langer tussen. Vaak heeft ze overdag als ze 2 kanten leeggedronken heeft nog niet genoeg en geef ik de kant waarmee ze begon nog een keer. Ze krijgt niet te veel want ze geeft geen melk terug en ze komt per week ongeveer 180 gram aan. Als ik kolf komt er per kant maar 40ml uit en dat lijkt me erg weinig.

Heel graag wil ik s avonds om 11.00u 1 flesje Kunstvoeding geven of wat bijvoeding geven zodat ze het begin van de nacht wat langer doorslaapt en ik ook een keertje per nacht een uurtje of drie achter elkaar door kan slapen.

Zou dat werken op die manier? En welke voeding moet ik dan precies geven? Ze heeft wel af en toe krampjes en ik hoop niet dat dat door de fles erger wordt. Ik wil graag doorzetten met borstvoeding maar op deze manier word ik erg ontmoedigd, ik ben voor mijn gevoel met niets anders bezig dan voeden en voeden en nog eens voeden...

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    rectificatie: ik dacht dat ze niet meer dan 200 gra aankwam per week maar de weegschaal vertelde net wat anders

in de tweede week was ze weer op geboortegewicht: 2930gr
    in de derde week 3100 in de vierde week 3280 en nu precies twee weken weer later lijkt ze 4000(!) te wegen

met een speen na de fles is ze niet tevreden, ze sabbelt even en spuugt m dan uit. ze gaat echt niet slapen voordat ze de 'derde kant' heeft gekregen, super hongerig dus.

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Ik kan heel goed begrijpen dat je erg moe bent als je nogsteeds 's nachts elke 2 uur moet voeden.

Mijn eerste vraag is: kolf je de 40 ml na een voeding of voor een voeding? Is dit voor de voeding, dan zou het wel meer mogen zijn.

Je kan je productie dan omhoog krijgen door bv na elke voeding nog even af te kolven. Zo stimuleer je je borsten om meer melk te maken.

Tijdens het voeden en kolven ka nje lichte borstcompressie geven en richtin de tepel masseren om extra melk naar de tepel te voeren.

Het masseren kan je met een warme doek doen.

Mocht dit niet helpen dan is het goed om een lactatiekundige bij jou in de buurt mee te laten kijken met een voeding.

Met haar en je huisarts kan je evt. nog overleggen om Domperidon te gebruiken om je productie op te hogen.

Succes.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina