reuma, zwanger worden en miskraam...

Discussion in 'Zwanger worden' started by nieuwbegin, Nov 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Nadat vorige maand hier een bommetje was gebarsten mede door eht hele kinderwens gebeuren zijn we eens goed om de tafel gaan zitten.
    We hebben een afspraak gemaakt bij de vrouwenkliniek van het uzg ( ziekenhuis in Gent).

Eigenlijk hadden ze 3 mnd wacht tijd, maar gelukkig was er een week later iemand uitgevallen en konde we zo afgelopen maandag er snel tussen door...

Daar aangekomen een vragen lijst invullen. OOk de vraag of reuma voorkomt in de familie stond hierop...

Het blijkt volgens onderzoeken van Gent dat mensen met een bepaalt soort reuma moeite hebben met de innestelling en daardoor met zwanger raken en blijven...

Wie heeft hier ooit eerder van gehoord en weet hier meer van?

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik heb zelf SLE, dat is ook een vorm van reuma.
    Dit komt bij vrouwen voor tussen de 15 en 40 jaar.
    Hierbij kan je last hebben van veelvuldig miskramen, vroeg geboorte enz.
    Lichamelijk kan je zelf veel problemen krijgen tijdens de zwangerschap.
    De ziekte reageerd op hormoonswisselingen.
    Ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt.

Groetjes Miranda.

3. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Thanks Miranda, Wat zijn de lichamelijke klachten van jou in het dagelijks leven ( als je niet zwanger bent zeg maar...)

4. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey.
    Ik heb vooral veel last van mijn spieren, niet van mijn gewrichten.
    Ook kan ik niet goed tegen zonlicht, mag eigenlijk niet in de zon maar doe het toch vaak.
    Als ik mijn medicijnen goed inneem vallen de klachten echt mee, het gaat eigenlijk lichamelijk heel goed met me.

Heb jij ook een vorm van reuma, of ben je gewoon informatie aan het zoeken?

Groetjes Miranda

5. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Sorry Miranda dat ik zo laat pas terug reageer, heel druk gehad gelukkig. Het hele zwangerworden even achter mij gelaten, maar nu de vruchtbare dagen er aan zitten te komen toch even kijken hoe het hier met een aantal mensen gaat.

Ik ben vooral info aan het verzamelen omdat ze in Gent aan gaven dat reuma een oorzaak zou kunnen zijn...
    Ik ben bang dat ik wel een vorm van reuma heb, vaak gewichtspijnen in handen enzo.
    Het zit in de familie ( mijn opa en mijn moeder). Heb ergens in juli wel een formulier gehaald bij de huisarts voor een bloed onderzoek naar reuma, maar durfde het niet. Best wel eng om zo jong ( he schrijf ik nu echt jong terwijl ik de hele week mij al druk maak over mijn 32ste verjaardag?) al een behoorlijke heftige diagnose te krijgen. Waarvan je weet dat het soms in rusten is en dan ineens weer veel erger word.

We krijgen in januari het bloed onderzoek terug dan weet ik meer...

6. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

Sep 17, 2007
    6,379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik was pas 17 toen ik te horen kreeg dat ik een vorm van reuma heb.
    Dat was behoorlijk kl*te hoor.
    Wij kregen ook te horen dat het behoorlijk veel invloed op de zwangerschap en de baby kan hebben.
    Wij hebben dus ook heel bewust gekozen om vrij snel aan kinderen te beginnen omdat mijn ziekte de laatste jaren vrij rustig is.

Ik wil je heel veel succes wensen.

Share This Page