kaartje sturen.

Discussie in 'De lounge' gestart door mumija, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Wie stuurt er hier ook altijd een kaartje met een verjaardag - geslaagd - jubileum etc?
    Ik wel, vind het altijd zo gezellig om leuke post te krijgen met mijn verjaardag, of de verjaardag van de kinderen.

Alleen merk ik wel dat ik altijd kaartjes stuur, en er in verhouding veeeeel minder terug krijg.
    Geeft niks hoor, het is geen verplichting. Maar ik vind het wel attent.
    Zelfs mijn eigen kinderen stuur ik een kaart voor hun verjaardag haha!

Ik snap wel dat een kaartje versturen over de post steeds minder wordt, met email, appjes..veel sneller en makkelijker.
    Maar ik vind gewoon een kaartje sturen toch net wat gezelliger :D.
    Ik weet het; ben een muts :cool:.

Net weer 2 kaarten geschreven; 1 voor mijn zwager die is morgen jarig en zijn dochter donderdag..Vorig jaar was ik het vergeten..nou dat heb ik geweten hoor! Mijn nichtje vond dat dat echt niet kon!:D
    Blijkbaar vind ze het toch ook leuk dat ik een kaartje stuur haha.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier ook zoveel mogelijk,

mn dochter is in april jarig en vind het fantastisch om kaarten te krijgen en vorig jaar was ze helemaal teleurgesteld ze had maar 2 kaarten gehad..

dus inderdaad je merkt dat het minder word..

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik stuur graag kaartjes, alleen met Kerst niet. Meer voor speciale gelegenheden. Het wordt wel minder, ja! Ik heb denk ik maar vijf of zes kaarten voor mijn verjaardag gehad eergisteren.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel snap en zelf ook iets minder stuur de laatste tijd, sinds mijn post weer steeds niet meer aankomt bij de mensen waar ik het naartoe stuur.

4. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Vind het ook heel leuk om lieve mensen een kaartje te sturen voor verjaardagen, gehaalde diploma's, beterschap, zwangerschap, geboorte, noem maar op. Meestal ook een zelfgemaakt kaartje, is een hobby van me.
    Doe liever een kaartje op de post dan een appje of mail, ook al is dat goedkoper. Vind het wel jammer dat steeds minder mensen dat doen, juist een handgeschreven kaartje is nét wat persoonlijker.
    Verwacht geen kaartjes terug, maar dat mensen mijn verjaardag (of die van mijn zoontje) dan juist helemaal vergeten, dus oog geen appje.... Vooral van eigenlijke vrienden die het ook in hun verjaardagskalender hebben staan :(

5. mumija

mumija Niet meer actief

Ik maak ook de meeste kaarten zelf!
    Mijn schoonmoeder heeft een hobbywinkel, dus rotzooi zat haha!

Dat mensen "vergeten" dat je jarig bent oid...merk ik ook.
    Vind ik erg jammer!

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

#6 Loesje86, 9 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2015
    Ik schrijf eigenlijk echt nooit kaarten. Als ik het een keer echt wil doen, vergeet ik het alsnog.

7. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik doe het eigenlijk nooit.. Bij de mensen waarop ik op verjaardagsbezoek ga doe ik wel altijd een kaartje bij het cadeautje, maar ik stuur eigenlijk geen kaart op. Krijg zelf ook maar weinig/geen kaarten op mijn verjaardag eigenlijk.

8. MamaTom

MamaTom Actief lid

5 jan 2015
    197
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wat doe jij dan? Ik stuur meestal dan wel volgend jaar weer een kaartje, maar dat is het dan ook. Ook bij hun die het "vanzelfsprekend" vinden dat ik een kaartje stuur, maar dat zelf nooit doen, stuur ik geen kaartjes meer.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Tja...bij familie blijf ik het eigenlijk wel doen.
    Mijn nichtje dus, van hun krijg ik echt nooit een kaartje, maar omdat mijn nichtje het dus wel leuk vind heb ik toch weer een mooie kaart gestuurd.

Maar je hebt wel gelijk; eens houd het op..ik heb ook een vriendin/kennis en hun stuurde ik altijd elk jaar een mooie kaart. Dus ook haar man en kinderen. Ik krijg nooit een kaartje terug en zelfs geen appje of smsje. Gewoon niks. Daar ben ik nu wel klaar mee. Maar omdat ik haar al vanaf mijn vroege jeugd ken, ben ik dat wel lang blijven doen. Omdat ik het zonde vind dat het verwaterd.
    Maar soms loopt het nu eenmaal zo..:(

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik stuur hier ook graag kaartjes. Voor verjaardagen maar ook als iemand ziek is of gewoon om te zeggen dat ik blij ben dat ze in mijn leven zijn.
    Ik ben zelf ook dol op post krijgen. Nu doe ik mee met snail mail. Maak je dus zelf leuke post en stuur je dat op naar iemand. Erg leuk!

11. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik vind kaarten ontvangen zo leuk! Het heeft echt iets persoonlijks en gezelligs! Veel leuker dan eem verjaardags appje...

Om die reden heb ik een paar jaar geleden ook besloten om zelf kaarten te gaan sturen. Ik weet uit eigen ervaring dat veel mensen dat echt wel waarderen. Krijg er helaas weinig terug maar dat maakt het niet minder leuk. Mensen zijn vaak echt verrast en voelen zich vereerd met een simpel kaartje

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja vind het ook leuk. Maar merk dat het steeds minder word. Vorige zwangerschap had ik wel 15 kaarten nu maar 3 :p
    Ik probeer er ook aan te denken bij leuke dingen maar soms vergeet ik het ook wel.

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik neem me al vijf jaar voor om kaarten te sturen maar het lukt me gewoon niet. Ik schrijf het op me to do list maar het komt er niet van

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik stuur ook kaartjes, maar nu wel minder hoor. Ik vind het erg jammer dat ik de moeite wel doe en een ander niet. Vooral naaste familie. Ik schrok ook met de 1e verjaardag van mijn dochter; bij geboorte hele berg kaarten, toen ze 1 werd een stuk of 5. Nog niet eens een van mijn eigen broer! verwacht heus niet van iedereen een kaart voor mijn dochter, maar dit vond ik wel heel erg tegen vallen, zeker voor haar 1e verjaardag, dat is toch een hele bijzondere!

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier ook, ik stuur ook altijd kaartjes vind het zelf ook echt heel leuk! En krijg altijd leuke reacties :)... Helaas krijg ik nooit kaartjes :( op mijn verjaardag afgelopen maand geen een.... Mijn dochter (net 4) kreeg dat mee haha en die heeft een kaartje uit mijn verzameling gehaald en heel lang gezocht naar een goede envelop. Een mooie tekening op gemaakt en door de brievenbus gedaan :)!!

Schatje, mijn hele dag/jaar was weer goed haha ook als ik geen kaartjes meer krijg!

Deel Deze Pagina