Hoi hoi, ik lees hier geregeld iets over de invloed van vitamine pillen op de cyclus. En dan heb ik het over speciale vitamines zoals "Zwanger worden" van de Etos. Ik vroeg me af wat hiervan waar is of wat ieders ervaringen hieromtrent zijn. Ik heb lange onregelmatige cyclussen ( gemiddeld 35-45 dagen met uitschieters naar 50), altijd al gehad. Toen we zwanger probeerden te worden van ons eerste kindje ben ik op een gegeven moment vitamines van kruidvat gaan gebruiken "vrouw" of "vrouw vitaal" ofzoiets. Er zit teunisbloemolie in die een "gunstige invloed zou hebben op klachten bij de menstruatie" Dus niet specifiek iets om zwanger te worden. Maar toeval of niet, juist toen ik doen ben gaan gebruiken werd ik zwanger bij een cyclus van dan 27 dagen?! Nu ben ik er weer mee begonnen en heb ik met een ovulatietest een klicht streepje, misschien komt de eisprong eraan? Dan zou ik ook met een cyclus uitkomen van < 30 dagen terwijl die hiervoor waren 43-55. Dus: iemand ervaring?
teunisbloemolie reguleert de menstruatie, maar het schijnt de kans op een miskraam te vergroten tarwekiemolie heeft dezelfde werking, zonder dat het de kans op een miskraam vergroot
ze mogen het wel erin stoppen maar je mag het dus niet gebruiken als je zwanger bent tarwekiemolie wordt in van die capsules verkocht bij het kruidvat
Ok, je kan dus beter tot je eisprong slikken en daarna even stoppen? Heb even gegoogled op tarwekiemolie, maar daar is toch niet veel over bekend? Ja, dat het goed voor je darmen zou zijn, haha!
Ik had net zoals jou ook van die achterlijke cyclussen, zie onderschrift. Vanalles uitgeprobeerd, Etos multi zwanger worden maar had het idee dat mijn cyclussen daar nog langer van werden. Uiteindelijk begonnen met groene thee drinken, dat moest goed zijn volgens iemand hier op het forum, icm Kruidvat vitaal zwanger en tarwekiemolie. Toeval of niet, toevallig had ik die ronde mijn ei op CD18, dat had ik nog nooit gehad! En toevallig ook nog zwanger in die ronde. Dus ja, of het allemaal werkt of dat het gewoon stom toeval was in mijn geval, geen idee. In ieder geval succes, weet wat een ellende die lange cyclussen zijn!
Probleem met een onregelmatige cyclus is alleen dat je dus niet weet wanneer je eisprong is, zelfs met tempen en ovutesten, klopte het ook niet helemaal. Hier eerst aan de teunisbloemolie geweest, toen mijn vmk gehad (wil niet zeggen dat het daar aan ligt). Daarna doorgegaan met tarwekiemolie.
Ik heb ook irritante onregelmatigecyclus Heb van alles al geprobeerd, van tarwekiemolie (capsules) tot Etos zwanger worden Maar niets hielp....echt gek werd ik er van Het word nu weer wat beter 28,32,29,31,37,33 Heb aldoor getempt, maar daar zie je dan je eisprong op, en dan ben je al te laat met klussen zeg maar... Ik heb nu 2 rondes niet getempt, en wil het deze ronde misschien wel weer gaan doen...en anders met ovutesten
mijn rondes zijn ook heel erg onregelmatig nu aan de clomid en op dag 12 lijkt het naar de gewone ronde te gaan. Vitamine e 400 schijnt goed te werken ik ben er deze ronde mee begonnen en mijn baarmoeder ziet er wel heel erg goed uit. als je rondes zo raar blijven dan zal ik toch een bezoek aan de gyn brengen clomid is ervoor gemaakt.
Ik ben bang dat het zo niet werkt. Het zit dan toch in je systeem en dat lijkt me dan niet goed. Waarom neem je niet een vitamine preparaat dat speciaal geschikt is voor het het zwanger worden/zwanger zijn??? Daar zit alles in wat je nodig zou kunnen hebben en je hoeft je geen zorgen te maken over of er iets inzit wat niet goed voor je zou zijn...
Die vitamine pillen van "vrouw vitaal" (kruidvat) daar zit teunisbloemolie in, vandaar dat ik die pakte omdat ik overal lees dat dat een gunstige invloed heeft op de menstruatiecyclus. Zit dat ook in de Etos pillen dan?
Volgens mij wel, maar dat weet ik niet zeker. Ikzelf slk VSM puur mama. Daar zit het geen teunisbloem olie in, maar wel al het andere wat je nodig hebt. Van teunisbloem olie denk men dat het werkt, maar dat is niet bewezen hoor. Ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die er niet tevreden mee waren. Waar je vooral op moet letten is of er foliumzuur inzit. Dat is iets wat je echt als toevoeging "nodig hebt" als je zwanger wilt worden of (al) net zwanger bent
Ja, zit er ook in: 400ug, volgens mij is dat de aanbevolen hoeveelheid. ik weet dat teunisbloemolie niet bewezen effectief is, maar ik klees er wel positieve dingen over en het kan toeval zijn bij mij, maar bij mn vorige zwangerschap was ik dus in dezelfde ronde als dat ik begon met die vitaminepillen zwanger bij een cyclus van 27 dagen terwijl ik normaal dus op > 35-40 dagen zat!