Dag dames, Sinds 3 dagen heb ik pijn aan de onderkant van mijn rechter rib. Vooral s avonds wordt het erg! Ik vermoed dat dit te maken heeft met de groeiende baarmoeder en de maag en darmen die een kleinere ruimte hebben. Iemand tips? Op den duur weet ik mezelf geen houding meer te geven... Bedankt alvast!
Ik heb het ook vooral als ik op mij zij lig bij mij kwam het omdat de baby zijn of haar voeten er tegen aan drukte. Tja vervelend maar je kan er weinig aan doen, ik hou er soms een warme kruik tegen aan ter ontspanning. Dit kan je wellicht helpen tegen de pijn.
Hier komt het doordat mevrouw lekker in mijn ribben lag te slaan en te schoppen. Inmiddels zijn mijn ribben beurs. Maar bij mij ligt ze al wel ver omhoog. Placenta ligt vanachter dus alles is extra goed voelbaar Al met al een goede combinatie maar niet heus, haha
Dat is je lever die in verdrukking komt, althans, dat zei mijn gyn destijds tegen mij. Ik probeerde de kontjes altijd naar links te duwen omdat daar meer ruimte is, want geen lever Maar ze zaten me toen al graag dwars
De kans is klein, maar bij mij was dat geen goed teken en was het een van de voortekenen van het hellpdyndroom. Geef het even aan bij je verloskundige, en ben eerlijk over de pijn (ik was nooit echt heel eerlijk in hoe heftig het was)