Hallo meiden, Ik heb een vraag; ik heb komende tijd een aantal vrijgezellendagen waarbij ik 2 keer een hele dag met een club meiden op stap ga. Hoe pakken jullie dit aan met kolven? Ik vind dit altijd een heel gepuzzel, misschien dat ik ervoor kies om te rijden en dan kolf ik in de auto ofzo. Ik vind het altijd erg lastig om ergens te vragen. Overdag hebben wij een dansles en `s avonds gaan we ergens eten en daarna stappen. Niet erg handig met mijn kolftas op mijn rug. Hoe pakken jullie dit aan, gaan jullie wel eens een avondje stappen? Kus Senna
Ik heb mijn kinderen altijd meegenomen. Had geen zin om ook nog eens op een vrije dag of avond te gaan kolven en weggaan zonder kind vond ik so wie so minder spannend.
Hoi Dirksmama, Tot nu toe ben ik zonder Marin nog weinig avonden weggeweest maar ik heb binnenkort 2 vrijgezellenfeesten. Op deze vrijgezellenfeesten, wat een dag duurt is het niet mogelijk om Marin mee te nemen. Ik heb ook niet de mogelijkheid om een keuze te maken aangezien het feest is voor een goede vriendin en mijn schoonzus. Misschien dat ik anders in de auto ga kolven. Kus Senna
Tussendoor eventjes naar huis toe geen optie? Of een kolftasje bij iemand in de auto leggen en even op een toilet oid kolven misschien? Ik ben nooit veel langer weggeweest als dat ik weer moest voeden, tenzij ik een plek had om te kolven, dus kan je niet echt goed helpen!
of kolven in de kroeg of waar je ook bent, als je je spulletjes mee kan nemen, kan je het niet mee nemen of wil je het niet meenemen, dan gewoon (heel zonde) tussentijds naar het toilet en proberen te kolven(met de hand) in het toilet....zo hebben je borsten het idee dat er om gevraagd wordt en loopt je productie niet direct achteruit (al valt dat reuze mee hoor, als je een keer een avondje niet kolft - cq bv geeft) enkel 10 tegen 1 dat je ontzettend last krijgt van gespannen borsten als er ineens niet 'wordt afgenomen'.. gr.smoekie
Ik zou het of gewoon vragen, is toch iets heel normaals. Of inderdaad zoals smoekie zegt even op de wc de grootste spanning met de hand eraf kolven. Heb ik ook weleens gedaan, want je wilt niet met stuwing in de kroeg staan..
kheb 1x met stuwing zo ineens uit het niets in de supermarkt gelopen ,dacht dat ik van mijn graatje ging dankte hemel en aarde dat ik Zoë direct aan kon leggen toen ik thuiskwam....was nog lekkerder dan.....
haha ja inderdaad stuwing is niet echt prettig! Bedankt meiden. Ik kan heel makkelijk met de hand kolven dus dat zou ik eventueel ook kunnen proberen. Gaan er verder wel eens borstvoedende dames een avond stappen? Kus Senna
Ik ga ook wel eens op stap. Ben ook wel eens een lange tijd weg geweest. Heb dan altijd in die gelegenheid gekolft. Gewoon even vragen waar jullie heen gaan of je mag kolven.
Ik ging regelmatig op stap. Maar wel MET kind. En ja, vrijgezellenfeestjes, ik ken dat niet zo uit mijn omgeving, dus ik heb geen flauw idee hoe dwingend verplicht dat voor je is. Ik vind het heel raar dat er dan geen rekening gehouden wordt met een jonge moeder hoor. Kun je niet tussentijds even naar huis? Of gewoon een deel meemaken, maar niet de hele dag?
Gewoon om een gelegenheid vragen bij de locatie waar je bent. Ik heb al op heel veel locaties gekolfd en het is altijd mogelijk geweest. Over het algemeen zijn ze heel erg behulpzaam. (Zodra ze begrepen hebben dat je het over kolven hebt en niet over golfen, en ze je heel behulpzaam de midgetgolfbaan aan gaan wijzen .)
Volgens mij wordt de vraag niet goed begrepen. De discussie is niet of er wel of niet naar een vrijgezellenfeest gegaan wordt en of er wel of niet tussendoor naar huis gegaan kan. De ts wil de hele dag gaan zonder kind en vraagt zich af hoe dat het handigst gaat met kolven.... Maar goed, ik geef geen borstvoeding dus kan je daar helaas geen goeie tips aan de hand doen. Ik zou kijken of je de kolf in de auto kunt laten liggen en dan op het toilet of zo kunt kolven? Of inderdaad in de auto?
Haha, stranger, dat meen je niet de midgetgolfbaan ! Maar senna, gewoon vragen als je er bent (of als je weet waar je heen gaat, van te voren even bellen) of je even ergens een afgeschermd stukje hebt waar je even kan kolven. Vinden ze meestal geen gekke vraag hoor. En anders even met je handen kolven (omdat je schrijft dat je dat goed kan) kan je ook opvangen in een flesje/bakje, dan is het wat minder zonde van je melk .
Nou, ik zie toch echt 5-6 antwoorden waar ik wel iets mee zou kunnen als ik met dit 'probleem' zat. En ik vond mijn idee, van tussendoor heel even naar huis gaan (als je in de buurt van thuis bent natuurlijk ook best gemakkelijk (gemakkelijker als kolven)) ook best een goed idee al zeg ik het zelf .
Het vrijgezellenfeest kom ik niet onderuit (ik heb hier ook erg veel zin in), bij de ene ga ik een dag mee en de andere een avond (dit zou wel eens laat kunnen worden). Het is helaas niet in de buurt dus tussendoor naar huis gaan is geen optie. Dus dan maar op het toilet ofzo of in de auto. Bedankt voor het meedenken. Kus Senna
Als je kind niet meekan, is er dan geen oppas waar ze in de buurt kan blijven, zodat kind meekan en jij toch lol kunt trappen, zonder te hoeven kolven of zo? Als je gaat kolven, even van te voren locatie bellen, zeggen dat je wilt kolven en vragen om een ruimte. Gewoon op de drinktijden van je kind kolven. Horecagelegenheden hebben altijd wel een koelkast, maar als je diepgevroren elementen in een koeltas meeneemt, dan blijft je melk ook wel een redelijk groot deel van de dag koel (tenzij er tegen die tijd een hittegolf is). Ik zou niet kolven op een toilet, dat lijkt me echt smerig.
Ik ga wel eens een avond stappen/naar de film/anders, ik leg dan aan op mijn verzoek vlak voor ik wegga, en meestal houden mijn borsten het wel uit. Sowieso kan ik inmiddels een voeding overslaan zonder dat ik heel erge stuwing krijg, doe dan wel altijd even zoogkompressen weer in (heb ik normaal niet meer nu). Dus rond 7/8 uur weggaan red ik wel zonder kolven, ik weet niet hoe vaak jij sowieso ś nachts nog voedt? Anders zijn je borsten er al wel aan gewend, zou ik denken. Overdag ben ik ook al meerdere keren alleen weggeweest dat ik 1/2 voedingen oversloeg, maar dan wel met kolven. Ik bel altijd wel vantevoren even om te vragen of er een kolfruimte is (en heb ook de golf/kolf verwarring al meegemaakt ) Was nog nooit een probleem.
Senna, even nog een vraagje, wat voor tas neem jij mee als je naat dat feest gaat? Tja, je moet 'durven' maar ik neem altijd waar ik ook ga (ook al toen ik nog niet zwanger was, en toen ik wel zwanger was, en nu nog steeds) altijd een soort van weekendtas mee. Ja, gewoon als "handtas"! Naar mn werk, naar de stad, naar vrienden/vriendinnen en ja, ook naar een restaurant durf ik hem gewoon mee te nemen. En nu neem ik hem ook mee naar mn werk, alleen met andere inhoud, ik stop namelijk mn kolf en mn koeltasje erin. Niemand buiten die het ziet, alleen ik (en mn collega's) die weten wat erin zit. Mischien is dat nog een idee, ipv je kolftas. Of is je kolftas gewoon van hetzelfde formaat? Mijn tas ziet eruit als zoeits alleen dat zwart/wit:
sven gaat hier echt niet mee als ik op stap ga, raar idee ook, hij gaat ook niet mee naar een vrijgezellenfeest kolven deed ik dan even in de auto of op het toilet. op het toilet wil ik echter alleen een handkolf gebruiken, vind dat gebrom zo raar, maar goed, dat ben ik haha
Hoi Senna, Leuk vooruitzicht, twee feestjes! Wat Ready al zei, misschien red je het wel zonder te kolven? En idd wel zoogcompressen indoen dan voor de zekerheid. Ik denk dat ik tussentijds wel 1 of twee keer zou kolven op een toilet maar het dan weg zou gooien, dan hoef je je ook niet druk te maken om melk die nog mee moet en kan je gewoon alleen je handkolf en 1 flesje meenemen. Das wel te doen denk ik. Veel plezier vast en succes!