Mijn zoontje van 8 maanden eet sinds hij 6 maanden is in de ochtend pap (180ml /6 + bambix)... van de ene op de andere dag wil hij geen pap meer. HIj at de pap altijd met smaak maar nu eet hij één of twee happen en daarna begint hij of "prrrrfffft " te doen of hij begint te jammeren. Het resultaat is dat hij nu een boterham krijgt (die lust hij wel) en een fles / beker opvolgmelk. Op zich helemaal niets mis mee (al kost het wel iets meer tijd en dat is op sommige dagen niet handig) maar waarom zou hij nou opeens die pap niet meer willen? Oja, op de crèchedag (alleen de maandag) geef ik hem een papfles (ook met bambix) die drinkt hij wel op. We hebben ook al pap met appel geprobeerd maar dat wilde hij ook niet... Ik vind het toch vreemd ... iemand een briljant idee waarom dit is : PS: tussen de middag eet hij 1-2 boterhammen en een fruithap en 's avonds gewoon een warme maaltijd + toetje en dat is altijd zonder problemen.
hahahaha, al 15 keer gelezen maar geen reactie... het is een mysterie! Een vriendin van mij kwam nog met de suggestie dat er misschien tandjes doorkomen en dat hij het lekker vindt om te kauwen maar goed ook dat zal het wel niet zijn want hij eet wel hapjes fruit in de ochtend...en daar hoeft ie toch ook niet op te kauwen... Raar kind
Je verhaal is wel herkenbaar. Mijn zoontje ( 8,5 mnd) vond de papfles altijd erg lekker, maar tegenwoordig laat hij de laatste droes in de fles zo staan ( 40 tot 60 cc blijft over). Geen idee waarom dit nu ineens is. Een boterham 's ochtends vroeg heb ik nog niet geprobeerd, wel al eens overwogen. Overigens ook de fles voor het slapengaan ( nog steeds met beetje Nutrix) gaat vaak niet op. Ook hier het papje laat hij staan Succes iig
het is gewoon de leeftijd, op een gegeven moment zijn ze het zat. ik gaf dan altijd een boterham en na een paar dagen probeerde ik het weer eens. maar op een gegeven moment is het gewoon over en willen ze een boterham.
Het kunnen dan toch wel tandjes zijn, hoor... Vaak vinden ze warmte dan niet fijn in hun mond want dat doet zeerder. Zelfs nu nog, bij Jelle die de afgelopen week zijn laatste 3 kiezen heeft gekregen, is dan al het warme eten (of dat nu pap is of aardappels) een drama. Juist koud fruit en drinken gaat er goed in dan...
Hier zelfde! kVond pap altijd lekker handig. Ze kreeg het met 6 mnd, maa r heeft het dus maar 2 mnd volgehouden... Ook pffrrrt hier... Nou, laat dan maar hoor. Ik probeer nu ontbijt te doen met brood, maar alleen yoghurt lukt goed momenteel. Ze moet nog wennen aan het ontbijt-moment denk ik en drinkt vaak nog wat bv smorgens.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik denk ook dat hij het gewoon even zat is. Tandjes krijgt hij inderdaad wel maar hij eet alles behalve pap dus daar zal het wel niet aan liggen. Ontbijten doen we al vanaf 6 maanden dus wennen aan ontbijt zal het hier niet zijn. Hij eet nu lekker een boterham en wat fruit en dat gaat prima. Maandag als hij naar het KDV moet begin ik wel met een papfles en dan zie ik wel of dat er nog steeds in gaat... Blijft een beetje een mysterie