Hoi, vanmorgen ben ik met mijn dochter bij het cb geweest en daar zeiden ze dat ik van 3 naar 2 flessen moet. Ze adviseerden de fles bij het brood te laten vallen. Hoe hebben jullie dat gedaan rond de 9 maanden? Welke fles gaat nu weg? En als ik yoghurt geef savonds, is dat dan op gegeven moment de vervanger voor de avondfles? (wanneer gaat die eraf?) bedankt!
Hier gaat het zo: Ochtend: bordje granenpap (gemaakt van fles) Soms een boterham erna Middag: Brood en daarna fles 150cc Avond: Avondeten en daarna danoontje (soms 2) Dan krijgt ze hier nog om 19.00 een fles van 150cc. Tussendoor krijgt ze fruit en een tussendoortje. De yoghurt is inderdaad op een gegeven moment de vervanger van de avondfles.
Rianne, dan krijg lieke in principe hetzelfde als lenthe. Maar als de yoghurt op gegeven de vervanging is, moet je dan meer gaan geven?
hier gaat het net weer anders... Ochtend: bord pap (gemaakt van fles of waar alleen water bij hoeft en de opvolgmelk al in zit) Als hij dan nog honger heeft, krijgt hij nog een boterham. tussendoor: fruit en wat drinken Middag: 2 boterhammen en fles 200cc tussendoor: drinken Avond: Avondeten en daarna yoghurt dan nog een half uurtje beneden en dan naar bed. wij moeten in mei weer naar het cb, ben benieuwd of er dan weer een fles af mag.
volgens mij mogen ze nog geen gewone melk hebben met 9 maanden. Volgens mij mag dat pas vanaf 1 jaar (hoorde wel eens dat er uitzonderingen zijn die vanaf 10 maanden krijgen). wij hebben gewoon nog 3 flesjes maar Emma drinkt ook niet heel veel melk. is Lieke er aan toe om een fles eraf te doen? Vind ze yoghurt lekker?
Ze drinkt alle 3 de flessen nog gewoon op.... Maar dat was bij 4 flessen toen ook nog. Yoghurt vindt ze lekker. Heb trouwens ook geen idee of de 2e of de 3e fles eraf moet.
Hoi jolan Ik geef julian in de ochtend pap gemaakt van opvolgmelk, bij de boterham gewone melk, ook yoghurt een volle bak en voor het slapen een 180/6 fles maar daar laat hij zeker 60-80 van staan. Ik zou idd de lunchfles eraf doen en evt een boeterham erbij geven met thee/water/diksap/melk
Kinderen zonder allergiekans mogen vanaf 9 maanden gewone melk. Sommige kinderen vinden het wel prettiger als je het opbouwt.
Hier is het: Ochtend:fles 180+6 tussendoor: Fruit Middag: Groente + toetje Tussendoor: Sap/water/thee + liga/soepstengel/rijstwafel Avond: 1 Broodje + fles 150+5 soms met pap 21.30 uur: Fles 210+7 Danian krijgt ook nog maar sinds kort 3 flessen, omdat hij nu de groente pas goed eet. Yoghurt en biogarde vind hij niet lekker. De laatste fles heb ik iets verhoogd, omdat hij op een gegeven moment nog meer honger had, maar die ga ik weer naar 180+6 doen.
Hoi, hier is het: s'ochtens fles 180+6 2 stuks fruit 2 boterhammen met diksap 1 soepstengel of liga met diksap avond eten met yoghurt papfles groetjes Inger
Kindjes mogen rond de 9 maaden wel halfvolle melk drinken. Maar hou wel goed in de gaten of ze het al kunnen 'verdragen'. Dus of ze geen rode bultjes of vlekjes krijgen ect. Hier ging met 10 maanden de avond fles eraf. Odat hij deze fles niet meer wilde hebben. Ipv de fles kreeg hij toen wat sap te drinken. Met 1 jaar ging de ochtend fles eraf.