Hallo iedereen, Graag wil ik hier mijn verhaal vertellen in de hoop dat iemand dit, of een deel van het verhaal, herkent. Ik ben niet zozeer opzoek naar valse hoop oid, maar meer naar antwoorden. Dit is het verhaal: Mei jl. kwam ik erachter dat ik zwanger was, totaal onverwachts, maar we waren vrij snel aan het idee gewend. Vervolgens met 11 weken te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Ik wilde niet afwachten en ben op eigen verzoek gecurrateerd. Dit was op 22 juni. Op 13 juli een controle gehad, hierop was zichtbaar dat er nog een bloedprop achter gebleven was. Om deze los te krijgen uit de baarmoeder heb ik 2 tabletten vaginaal ingebracht. Het bloeden bleef aan, maar geen herkenbare bloedprop eruit zien komen. Op 28 juli een test gedaan en deze was eindelijk, negatief. Aangezien mijn vriend en ik wel graag opnieuw zwanger wilde worden, zijn we er vanaf dat moment weer voor gegaan. Op 9 augustus heb ik een zwangerschapstest gedaan (Predictor 6 dagen Early), deze was licht positief. Geen knal test, maar geen twijfel mogelijk aan de uitslag. 10 Augustus nogmaals getest en dezelfde uitslag. Echter vanaf 11 augustus, met andere testen, werd de uitslag steeds moeilijker zichtbaar. Ik besloot af te wachten of ik zou gaan bloeden, dat zou voor mij een duidelijk teken zijn dat ik niet zwanger zou zijn. Op 18 augustus begon ik licht te bloeden, meer lichtroze afscheiding. Op 19 augustus zette het bloeden door en was ik overtuigd dat ik menstrueerde. Contact opgenomen met de vk en aangegeven dat ik er niks meer van begreep aangezien een positieve test wel inhoudt dat er sprake is van een zwangerschap. We mochten langskomen voor een echo om op die manier zekerheid te krijgen... Niks was minder waar. Gisteravond naar de vk geweest en inderdaad een vaginale echo gekregen. Daarop gaf ze aan dat ze inderdaad bloed zag zitten wat er nog uit moest (terwijl ik nu geen bloedingen meer heb), maar ook dat er een vruchtzakje zat en dat mijn baarmoederslijm dikker aan het worden was... Ze kon niet zien of er een vruchtje in het vruchtzakje zat, waardoor we dus volgende week vrijdag (2-9) terug mogen komen voor nog een echo. Ze gaf aan dat ze voor 95% denkt dat het inderdaad een (beginnende) miskraam is, maar dat er ook zeker een 5% kans is dat het uiteindelijk wel een goede zwangerschap is (wat ik dan weer betwijfel aangezien ik niet "vol" positief test. Nu vraag ik mij ondertussen 1001 dingen af, waaronder uiteraard ook of ik nu wel of niet zwanger ben, maar daar probeer ik zo min mogelijk aan te denken. Mijn voornaamste vraag is eigenlijk of het mogelijk is dat mijn baarmoeder nu alsnog de bloedprop die achter gebleven is na de curretage van 22 juni, aan het afstoten is en dat dat de reden is voor die bloeding? Dat kan bijv. samengaan met een leeg vruchtzakje, wat de negatieve zwangerschapstesten dan weer kan verklaren. Kortom, ik begrijp er even niks meer van... Ik weet het, een heel verhaal, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier misschien mee te maken hebben gehad en mij kunnen uitleggen wat dit "grijze gebied" kan inhouden en wat het veroorzaakt kan hebben. Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reacties! Liefs
jee meid wat een verhaal. wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. helaas kan ik er over mee praten afgelopen juli ook een missed abortion was 11 weken maar met 7 weken was het al gestopt. met cyrotec heb ik het vruchtje verloren. met de controle echo was nog bloed te zien echter vloeide ik helemaal niet meer. na 6 weken weer ongesteld geworden 2 dagen bijna niets en toen 2 dagen enorm veel bloedverlies. jouw verhaal klinkt als een vroege miskraam inderdaad als je niet zo vroeg test weet je niet dat je zwanger bent. voor nu zou ik het erop houden van niet en afwachten wat de echo zegt volgende week. maar ik hoop dat je inderdaad oud bloed aan het verliezen bent en dat je volgende week een gewoon gegroeid vruchtje ziet. nu is dat misschien nog niet zo omdat je wel heel vroeg een echo hebt. ik duim voor je dat het zo is spannend en nog een week wachten. succes laat weten wat er uitkomt. liefs
Hee, is je man toevallig wm1307? Jullie verhalen zijn zo goed als t zelfde Het enige wat jij nu kan doen is afwachten en je lichaam de tijd geven. Niemand kan je nu zeggen of het goed zit of niet. Daar is het te vroeg voor. Vrijdag 2 september duurt voor je gevoel nog een halve eeuw en dat maakt het heel zwaar. Je kan blijven testen en zien of het oploopt maar ik denk zelf dat de testen reageren op het hele kleine vruchtzakje maar dat het niet goed zit. Sterkte de komende week!
Hi, Dat is inderdaad mijn vriend. Ik weet dat ik nu niks kan verwachten, dat doe ik ook niet. Ben wat dat betreft erg nuchter en er redelijk van overtuigd dat het niet goed zit. Waar ik wel naar op zoek ben zijn vrouwen die dit misschien eens meegemaakt hebben (zwangerschap terwijl er nog bloedpropjes in de baarmoeder aanwezig waren) of de combinatie van vruchtzakje met bloedverlies... Niet om hoop te koesteren, maar meer te begrijpen wat er gebeurd en dat ik daar dus niet de enige in ben Dankjewel voor je reactie! Liefs