1 jaar bezig zwanger te worden, 37 jaar

Discussion in 'Zwanger worden' started by lisa79, Aug 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Zoals de titel al zegt zijn wij nu bijna een jaar bezig om zwanger te worden. Ik voel mijn eisprong en die heb ik tot nu toe keurig elke maand gehad. Ook een paar maanden ovulatie testen gebruikt en ei gevonden. Deze maand geen pijn en geen positieve ovulatie testen :x: Dus maar een afspraak gemaakt met de gynaecoloog. Cyclussen keurig tussen 28 en 31 dagen. Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt en hoe verliep dat bij jou?

2. VenusZ

VenusZ Lid

Apr 23, 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze maand word ik ook 37 en ben ook bezig met zwanger worden. Ik ben al een keer eerder zwanger geraakt, en dat liep niet goed af.

Ik denk dat je deze ronde gewoon een late ovulatie hebt (dat heb ik de laatste 2 rondes gehad).
    Hou je trouwens ook je temperatuur bij (bijvoorbeeld op de app fertilityfriend)?
    Wat ik bij mezelf opvalt is dat na een positieve ovulatietest, de dag erna pas de eisprong is en dat het dan ook handig is om door te gaan met klussen.

3. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Ik zit op dag 22 en bij een cyclus van 30 dagen lijkt me dat het ei niet meer komt helaas... Wat dan wel weer gek is heb wel sinds een paar dagen gevoelige borsten. Dacht dat je dat alleen had na een eisprong maar het lijf zit soms apart in elkaar zullen we maar zeggen. Ik heb onregelmatige diensten dan heeft het geen zin om je temperatuur bij te houden. @venusz hoe lang ben jij nu bezig na de miskraam?

4. VenusZ

VenusZ Lid

Apr 23, 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    De miskraam was begin maart dit jaar en sindsdien hoop ik weer zwanger te worden. Wij zijn ook vorig jaar begonnen met proberen.
    Bij mijn laatste rondes waren mijn ovulaties op dag 21 en 23, mijn luteale fases bleven wel netjes 14 dagen (dus hele lange cyclus van 35 en 37 dagen).
    Ik gebruik nu in deze ronde Etos Zwanger Worden pillen en teunisbloemolie pillen (tot aan de ovulatie) om de eisprong nu wel eerder te krijgen.

Jammer dat je je temperatuur niet kan bijhouden, maar dat is in principe ook niet nodig als je ovulatietesten gebruikt.

Wordt dit ook jouw eerste kindje?
    Wanneer heb je de afspraak bij de gyneacoloog?

5. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Hoop datje snel weer zwanger bent! Ik heb ook altijd een cyclus gehad van 35 dagen maar zat de afgelopen maanden rond de 30 gemiddeld. Balen van je lange cyclus dan duurt het allemaal nog langer. Wij hebben 5/9 een afspraak in het ziekenhuis. Ben benieuwd maar realiseer me ook dat wel dan nog niks weten omdat het een intake ja en ze daarna pas de onderzoeken zullen inzetten denk ik. Duurt me allemaal veel te lang en dat os van invloed op mijn humeur. Maar goed we hebben wel al een zoon van 2 en daar ben ik ontzettend dankbaar voor. Maar juist ook voor hem zou ik het heel naar vinden als hij alleen blijft....

6. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

Aug 26, 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hi meiden,
    ik snap jullie wel. Het duur zo lang allemaal. Wachten is killing.
    Wij zijn ook al 1,5 jaar bezig en het lukt niet. Zoals in mijn handtekening te zien hebben we ook gewoon pech. Ik ben net 36 geworden en ik weet niet hoe dat bij jullie voelt maar het is net of de big ben in mijn hoofd afgaat met je moet nu wel gaan opschieten want je tijd raakt op. Ik zit nu weer op dag 1 en donderdag weer naar het ziekenhuis. Dat zal voorlopig de laatste zijn. Dan moeten we het 3 maanden weer op eigenkracht doen maar wel met medicijnen. Ik hoop zo dat het voor jullie snel raak is.
    @lisa, ik snap je gevoel van het allen blijven. Met mijn oudste dochter had ik dat ook heel erg. Echter zij is uit mijn 1ste huwelijk. en in die situatie had ik echt niet nog een kindje willen krijgen. Mijn jongste is uit mijn huidige huwelijk. En voor ons is onze 3de dat het dan compleet is. Dan hebben we ons huisje vol.

Maar meiden, hoe gaan jullie met de teleurstelling om elke maand. Ik merk dat aan mezelf dat ik het steeds moeilijker krijg en ook minder snel en lastiger opkrabbel om weer de nieuwe ronde in te gaan. ook het testen doe ik steeds minder. Eerder teste ik wel redelijk snel maar nu stel ik het aldoor maar uit (zelfs na NOD) omdat ik bang ben dat het weer negatief is. Hoe gaat dat bij jullie?

7. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Ja het wachten is inderdaad killing. Ik merk dat afleiding van werk en leuke dingen doen goed werkt. Als ik thuis zit ga ik toch weer googelen. En daar schiet ik eigenlijk niks mee op. @gekkenhuis jij bent dus al onder behandeling in het ziekenhuis? En er is niks bijzonders uitgekomen dat je nu weer zelf mag/moet proberen? Jij hebt al 2 miskramen gehad zie ik wat ontzettend balen... Dan denk je dat het eindelijk gelukt is en dan loopt het nog uit op een teleurstelling. Ik hoop echt dat ze me in het ziekenhuis duidelijkheid kunnen geven en weer van daaruit weer verder kunnen want ik loop nu een beetje vast met mezelf...

8. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

Feb 25, 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Wij zijn ook al een poosje bezig voor een tweede. Ik ben 34 mijn man is 33. Ook ik voel me bijna te oud maar dat is echt onzin! Een gezond vrouwenlijf kan zelfs na de 40 gepasseerd te hebben, nog steeds een eitje elke maand produceren.

Zelf willen wij niet dat er een groot leeftijdsverschil zit met onze dochter en waren dus al tijdig gestopt met de pil. Maar het mocht niet baten. Inmiddels heb ik mijn onderzoeken in het ziekenhuis gehad, dat was gelijk al bij de eerste afspraak. Bloed laten prikken en inwendige echo. Ik had de afspraak gepland in een week waarvan ik wist dat ik vruchtbaar was. Er is toen bij de echo geen eitje gevonden, die was al geweest! Dus mijn cyclussen zijn heel raar.
    Mijn man wilde niet laten onderzoeken want die vindt het nog geen urgentie hebben.
    Wij hebben nu besloten het op z'n beloop te laten en om de dag gemeenschap te hebben. Verder beetje loslaten. We hebben over 2 maandjes een vakantie gepland, dus tegen die tijd proberen te ontstressen.

Ik wilde jullie veel sterkte wensen ik het geduld en de moed! Zwanger raken is echt een wonder!

9. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

Aug 26, 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Zwanger worden is idd een wonder.
    @lisa. Ik begrijp je gevoel van vastlopen. Dat had ik ook en mijn huisarts zei steeds dat ik geduld moest hebben. Uiteindelijk heeft hij me na de zoveelste smeekbede doorgestuurd. De gynaecoloog zei waarom heb je zo lang gewacht met komen?. . Toen brak ik ff. Ik heb bloedonderzoek en echo gehad. Geen afwijkingen gevonden. Behalve dan dat ik toch pcos heb al wel in een milde vorm. Tijdens de echo voor controle van de eisprong was het ook duidelijk te zien. Waren heel veel blaasjes en door de medicijnen gelukkig 1grote. Was ook de eerste x dat ik ook mijn eisprong voelde. Dus hopelijk is dat nu iets waar ik van uit kan gaan. Vooral omdat ik nu weet waar ik op moet letten. Zonder de medicijnen (clomid) krijg ik dus bijna geen eisprong. Daarom duurt het ook zo lang. Door de miskramen ben ik wel onrustig. Durf bijna niet te hopen op positief. Want dan begint het pas. Denk dat ik pas rustig ben na 12 weken of iig na 8. Nu vol goede moed beginnen aan ronde 2 met medicijnen. En ik voel dat het gaat lukken. Vraag is aleen wanneer. Maar goed, arts is positief en dus moeten we het even weer zonder begeleiding doen. Er is met medicijnen een eisprong dus daar ligt het niet aan. Nu de rest nog!

In het ziekenhuis kunnen ze echt al veel zien. En het komt goed. Als er afwijkingen zijn weet je dat binnen 1 cyclus. En dan wordt er een strijdplan gemaakt. Ook voor jullie komt het goed. Ontstressen en richten op dat wat nodig is voor een positieve uitslag!
    Zet hem op!

10. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    @fleur fijn dat ze alles meteen bij de eerste afspraak konden doen en dat alles er goed uitziet! Ik hoop dat ik de 5de ook meteen iets meer duidelijkheid krijg want eerlijk gezegd ben ik er niet gerust op.... Ik ben tenslotte wel 37. Maar wat jij schrijft is ook weer waar dar veel vrouwen zelfs voorbij de 40 nog vruchtbaar zijn. Ik vind het knap dat je het los kunt laten en af kunt wachten. Wel een heerlijk vooruitzicht jullie vakantie!
    @ gekkenhuis eerlijk gezegd hoop ik dat het zoiets is als clomid nodig hebben. Dan kun je er tenminste iets aan doen. Maar wat je zegt dan begint het pas dan kun je weer een miskraam krijgen ppppffff. Ik hoop voor ons allemaal dat we snel zwanger zijn en een gezond kind in onze armen mogen houden!

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik ben inmiddels 40 en wij willen dolgraag een tweede. Helaas denkt mijn lichaam daar anders over. De 1e heeft bijna 3 jaar geduurd. Veel ziekenhuizen van binnen gezien maar uiteindelijk spontaan zwanger geworden en met strakke medicatie voor mijn schildklier is het goed gegaan.
    Nu zijn mijn waardes goed maar word ik niet meer ongesteld. Afspraak met de fertiliteitskliniek is gemaakt. Ik hoop dat zij ons nog kunnen helpen..

12. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

Dec 21, 2015
    1,447
    393
    83
    Lieve dames,
    Ik hoop dat ik jullie wat troost kan bieden. Zie mijn banner.
    Manlief en ik hebben 21 december pas besloten met de pil te stoppen.
    In juli ben ik 40 geworden.
    Dus het kan! Jullie zijn echt niet te oud!!!!
    Heel veel sterkte!!!! Blijf in je lijf geloven :)

13. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,708
    4,023
    113
    Overijssel
    Toen ik 35/36 jaar was ben ik na precies 1 jaar zwanger geworden.
    Begin dit jaar voor een 2e kindje proberen en tot mijn grote verbazing in de 2e ronde zwanger! Helaas met 9 weken erachter gekomen dat het een missed arbortion was.
    Ben nu 39 en word halverwege volgend jaar 40. Helaas de zwangerschapsplannen vanaf die tijd in de ijskast moeten zetten ivm dringend op zoek naar andere woonruimte (dit huurhuis wordt gesloopt) Hebben gelukkig een leuk huisje kunnen kopen. Vanaf deze maand gaan we nog tot mijn 40e jaar proberen. Hopelijk lukt het weer!

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben een 10-tal jaar jonger dan jou, maar toen wij een jaar bezig waren zijn wij ook door gegaan voor onderzoek. Ik had een perfecte eisprong, regelmatige cyclus, geen bijzonderheden...
    Alles leek op het eerste zicht in orde, tot ze 'vanbinnen' gingen kijken en daar zat de boosdoener, endometriose en een eileider die slecht doorgankelijk was. Ik denk dat het een goed idee is om even langs je arts te gaan en het vervolg te bespreken.
    Veel succes gewenst!

15. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    @cd28 spannend nu dus ook voor jou?! Wanneer heb je de afspraak? Ik heb deze maand voor het eerst geen normale cyclus, geen eisprong gehad. We moeten niet meteen van het ergste uitgaan maar dat is wel heel lastig!
    @curutiba wat super voor jou gefeliciteerd en fijn te zien dat het echt nog wel kan! Is het jou eerste kindje? Geniet van je zwangerschap het is zo bijzonder.
    @theezeefje goed om te lezen dat je na een jaar toch nog zwanger raakt. Maar wat balen van je missen abortion... Ga voor je duimen dat het ons allen nog mag lukken
    @dora26 er kan van alles aan de hand zijn inderdaad vandaar dat ik ook al een afspraak heb staan in het ziekenhuis.

16. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

Dec 21, 2015
    1,447
    393
    83

17. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

Aug 26, 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Vandaag bij de arts geweest. We moeten nu een half jaar proberen met de clomid en hopen dat het goed gaat. Er is niks mis dus daar ga ik dan ook maar gewoon van uit.
    Enige waar ik dus wel van baal is dat ik er achter ben gekomen dat mijn ex me nog een kadotje heeft gegeven tijdens de periode dat we samen waren. ik heb blijkbaar chlamidia gehad. Voordat ik zwanger werd van mijn oudste weet ik dus zeker (test voor gehad) dat ik het niet had. En mijn huidige partner heeft het nooit gehad. Het goede nieuws is dat het geen schade heeft aangericht en ik heb er ook geen last van gehad. Ik heb regelmatig antibiotica geslikt ivm blaasontsteking. Dus geluk bij een ongeluk. Maar blij wordt ik er niet van. Ik wist al wel dat hij vreemd ging (vandaar ook ex) maar dat hij me nu ook nog een ziekte heeft gegeven vind ik toch wel heel erg.

18. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Nou tot zover deze cyclus vanmorgen op dag 27 al ongesteld geworden... Het loopt echt vreemd deze maand. Geen eisprong en korte cyclus, iemand hier ervaring mee? Kijk zo uit naar afspraak in ziekenhuis. Hoop dat we snel weten waar we aan toe zijn.
    @gekkenhuis fijn zo'n cadeautje van je ex bah. Gelukkig heeft het geen schade aangericht!
    Wanneer is jullie nod gekkenhuis, cd28, theezeefje en dora26?

19. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

Aug 26, 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hi Lisa heb ik ook ervaring mee. Mijn cyclus was helemaal van de kaart en ik had geen eisprong. Nog even volhouden. Het komt echt goed. De artsen kunnen zoveel zien. En dan is er iig duidelijkheid. Waarschijnlijk heb je ook een timing probleem en zal je clomid krijgen. En mocht het anders zijn dan kunnen ze daar ook wat aan doen. Het komt echt wel goed.

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Pfff wat een cadeau.. Jeetje, erg eigenlijk!

Hier is mijn nod nog niet helemaal duidelijk omdat we met ivf bezig zijn, dan ligt alles een beetje anders... ik vermoed ergens rond 11-12 september!

Share This Page