Vandaag is het zover, mijn kereltje krijgt een jaar borstvoeding. Nu terugkijkend, het is omgevlogen, het lijkt wel de dag van gisteren, dat ik hem voor het eerst aanlegde in het ziekenhuis. Na emotionele kraamweken door de KS en alles wat daarbij kwam, kwam na 10 weken het grote genieten. Het is heerlijk om te zien dat je kind het zo goed doet op mama's melk, echt een geschenk. Op naar het het 2e jaar. Oja, hij is vandaag ook nog jarig
Gefeliciteerd! Inderdaad echt een mijlpaal. Succes met het 2e jaar dat hij maar lekker nog lang mag genieten van zijn mamas lekkere melk!
Ik vraag me af hoeveel je nog voedt als je een jaar bv geeft. Is dat bijvoorbeeld alleen de avonden en de ochtenden en een troostslok overdag? Of zijn al zijn drinkmomenten nog bij jou? Kolf je nog steeds?
Jingels en Jingels-man, van harte gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van jullie kleine spruit! En natuurlijk geweldig dat je als 1 jarig knulletje nog lekker bij mama kan en mag drinken! Super! Jelte, gefeliciteerd met je eerste verjaardag man! Ik hoop dat je een leuke dag hebt samen met papa, mama en allemaal familie en vriendjes en vriendinnetjes! Natuurlijk zullen de cadeau's niet ontbreken!
Ja, ik kolf nog steeds rond 22.30. Daarnaast een ochtendvoeding (10 min), voeding voor ochtendslaapje(10 min),voeding na ochtendslaaptje (5 min), slokje tussendoor, voeding voor middagslaapje(10min),voeding na middagslaapje (5 min), soms slokje tussendoor (meestal niet), voeding voor slapen gaan ( voorheen clusteren) toch wel zo'n 3 kwartier. Soms heb ik nog een nachtvoeding rond een uur of 05.00(10-15min), maar afgelopen nacht bijv. niet. Als ik thuis ben krijgt hij geen ander drinken, en ik voed volledig op verzoek( nu weet ik wanneer hij dorst heeft, dus ik leg hem gewoon standaard rond die tijd aan). Op mijn werk kolf ik nog 2x per dag, op die dagen drinkt hij een paar slokken water of karnemelk bij de oma's. Voorlopig houden we dit nog even aan denk ik, over een maand of 2 zie ik wel weer verder.
Vind jouw leidinggevende het goed dat je nog 2 x kolft? Ik vroeg het me namelijk af omdat ik ook na 9 maanden nog maar 1 keer mag kolven. Ik heb geen idee hoeveel of hoe vaak een kindje van 9 maanden tot 1 jaar nog drinkt.
@Nemo: heerlijke dag gehad,maar vieren het de 18e uitgebreid. Ook gefeliciteerd!En jullie? @Appeltje: ik kolf in mijn pauzes, en dat is eigen tijd, kunnen ze dus niets van zeggen, maar hij ging wel accoord
@Jingels: wij hebben het gisteren gevierd. Met zijn eigen fruitcakje. Is nu leuk aan het spelen met zijn tractor die hij gisteren heeft gekregen. Hij viel gisteren zowaar aan de borst in slaap zo moe was hij. En dat had hij heel lang niet meer gedaan, Zo lief
Nemo, nemo-man, en nemo-kleintje, jullie natuurlijk ook nog heel erg gefelciteerd van ons! Zowel met de kleine man als met het jaar bv! Super goed zeg! Jullie hebben dus een drukke dag achter de rug? Nou, rust maar lekker uit vandaag dan! Hoop dat het wel een fijne dag is geweest! ps, wat grappig trouwens, Jingels en Nemo op dezelfde dag bevallen, en allebij aan de bv!
JINGELS en NEMO - van harte gefeliciteerd! Echt super! En ook een dikke zoen voor die twee kleine (grote) BVbaby's!
Jingels en Nemo, beiden nog van harte gefeliciteerd met jullie mannen en 1 jaar borstvoedingspret! Dat jullie er nog maar lang plezier van mogen hebben! Vind het heel fijn om weer te lezen dat een medeforumgebruiker ook al een jaar met plezier voedt!
Met heel GROOT plezier kan ik wel zeggen,haha. En zo supermakkelijk dat het is, voor zowel hem als mij, echt grandioos. Zelfs mijn echtgenoot ( die in het begin alleen maar spoken zag met bv) is helemaal om, promoot zelfs bv bij zijn vrienden, wie had dat gedacht haha. @Paprika: hoop dat er nog vele volgen @mamabeer: natuurlijk gaat het je lukken, je bent al 4 maanden goed bezig!