Voeden op vakantie in een warm land

Discussion in 'Borstvoeding' started by Druif, May 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Iemand nog tips en truucs voor de vakantie? Zijn er dingen om rekening mee te houden/ van tevoren aan te denken?

2. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iemand die ik ken is laatst naar een warm land geweest met een kindje van 8 maanden; een kwestie van wat vaker voeden indien je kindje dat wil, zodat het meer vocht binnen krijgt.
    Wellicht om ook het topic over BV bij warm weer te lezen.
    Verder denk ik dat je zelf op je eet- en drinkpatroon en rust kunt blijven letten; dat het vergelijkbaar is met nu, zodat je productie er niet onder lijdt.

Maar super, want BV past zich helemaal aan aan wat je kindje nodig heeft; tel je zegeningen, zou ik zeggen!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je gaat vliegen: voldoende schone kleertjes en luiers, want je zult net zien dat ze besluit er een poepfeestdag van te maken.

Verder: relax en aanleggen op verzoek.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Met vliegen heb je wel eens last van je oren. Als je denkt dat je kindje dat ook heeft dan even aanleggen dan schijnt het zo voorbij te zijn.

En ik weet niet welk land je heen gaat maar ik zou even kijken hoe ze daar om gaan met in het openbaar voeden. Stel het is daar echt not don om in het openbaar te voeden dan zou ik daar toch wat rekening mee houden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wereldwijd gezien scoort Nederland qua tolerantie op dit punt als een van de slechtste. In veel moslimlanden bijvoorbeeld is openbaar voeden meer geaccepteerd dan zonder bedekt hoofd over straat gaan.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei, heb ik niet eens bij stilgestaan. Dirksmama, toevallig enig idee hoe dit in spanje is? Kan ik ze gewoon aanleggen? Of moet ik een toilet op gaan zoeken?

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    en Portugal?

is voeden in een vliegtuig nog een beetje te doen dan?

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij gaan ook in de zomer een weekje naar Frankrijk. Wel met de auto (haleluja met baby :confused: ), ik ben benieuwd hoe dat gaat.

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ga eind september naar Mallorca, dan is kindlief bijna 1 jaar. Hopelijk voed ik dan nog steeds. Zie het helemaal voor me. Op het strand en dat mannetje dan even lekker tegen je aan. :)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hee, leuk! Wij gaan ook naar mallorca over een week of 6 al geloof ik. (hou het niet zo bij) Maar 22 juni vertrekken we.

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Leuk, bolbuikje. Waar gaan jullie heen? Wij gaan naar Palma Nova naar zo'n superkindgericht resort. Vroeger gruwelde ik van dat soort plekken (wij gingen liever naar Indonesië, Caribean etc.), maar nu ontkomen we er niet meer aan. ;) Nee hoor, we kijken er erg naar uit. Mijn schoonouders hebben een eigen appartement op 5 minuten loopafstand, dus Kevin kan ook veel met opa en oma optrekken.

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Wijn zijn net terug van twee weken zuid frankrijk. Gaat prima hoor. Rekening houden met wat? Je hebt je borsten bij je dat is genoeg.
    Met de warmte heb ik Marijn wat meer aangelegd en als hij niet uit de borst wou drinken(wat nu regelmatig gebeurd) kolf ik of geef ik wat water.

Share This Page