1 jaar bv en nu gewone melk? Hoe?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bloempjuh23, Nov 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Hallo dames!

Mijn dochtertje is vorige week 1 jaar geworden. Ik geef al een tijdje nog maar 3 voedingen op een dag. Ze krijgt 's ochtends een melkontbijtje, dan nog na het brood eten voordat ze haar middagslaapje gaat doen en dan 's avonds voor het slapen gaan.
    Tussendoor krijgt ze 2x een beker diksap en af en toe een paar slokken van mijn thee/water.

Het cb gaf aan dat ik ook gewone melk mag gaan geven. Maar hoe zal ik dat dan doen? Net zo opwarmen als mijn gekolfde melk en dan in een fles geven of gewoon koud en in een beker? Wilde sowieso na het broodje dan de melk geven.

De ochtend en avondvoeding kan ik dan toch wel gewoon blijven geven? Ik wordt hier dan toch weer zo onzeker van..

Groetjes Bloempjuh

2. lien123

lien123 Niet meer actief

Je hoeft helemaal geen koemelk te gaan geven als je dat niet wilt. Je kan zoveel BV blijven geven als je wilt. Hoe meer ze ander drinken krijgen, hoe minder ze vaak gaan drinken bij mama. Maar dat is net wat je wilt natuurlijk.

3. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Nee hoor ik vind het prima. Ik ben al blij dat ik het al ruim een jaar volhoud. Ik wil het langzaam gaan afbouwen en zou het al heel fijn vinden als die voeding overdag ook verdwijnt. Dan hoef ik op mijn werk ook niet meer te kolven in mijn pauze.

Ik vroeg me af hoe jullie dat met gewone melk doen..

Groetjes Bloempjuh

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Koemelk kun je gewoon aanbieden in een (riet/tuit)bekertje, bij het brood eten.
    Op zich hoeft een kind dat ouder dan 1 is, nog maar 300 cc zuivel, dus je hebt eigenlijk wel dikke kans dat je daar zat aan komt met nog die twee voedingen en een toetje na het eten.
    Je kunt dus die middagvoeding gewoon weg gaan laten en koemelk aan gaan bieden: drinkt ze niet of weinig, dan is dat dus prima qua hoeveelheid zuivel ;) Kan ze langzaam wennen, als ze dat nodig heeft :)

5. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    @ Rozemarijke -> Ow ik wist niet dat ze nog maar 300cc zuivel hoeven te hebben. Dat haalt ze dan inderdaad makkelijk. Mijn afgekolfde melk was al 200cc tussen de middag. Is ze dan wel genoeg verzadigd om te gaan slapen? Of is dat gewoon een kwestie van uitproberen?

Hoeveel drinken mag ze over de hele dag hebben dan?

6. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Ow en Rozemarijke gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend hoor!

7. raspberry

Ze drinken niet gauw teveel hoor ;) Eerder te weinig, (maar daar doe je weinig aan, dan gewoon aan blijven bieden). Qua hoeveelheid wat ze 'horen' te drinken, zit je op de 150-180 cc per kilo lichaamsgewicht. Daar zit de zuivel dan volgens mij gewoon bij in. Maar ik moet zeggen: Thirza drinkt zoveel niet, (want die zou dan toch echt al anderhalve liter moeten halen), en die plast voldoende hoor :) Dus uiteindelijk zou ik vooral de urine in de gaten houden: als die geel wordt, (kun je aan de luier wel zien) drinkt je kind te weinig. Urine hoort gewoon mooi helder te zijn.

Ze zal ws wel voldoende verzadigd zijn hoor, om te gaan slapen. Misschien dat ze de eerste keren wat korter gaat slapen 's middags, maar zodra ze snapt dat ze geen BV meer krijgt 's midags, gaat ze echt wel een alteratief pakken :) En er zijn zat kids die direct enthousiast op de koemelk aanvallen :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,414
    36,272
    113
    En wat je ook nog zou kunnen proberen is gewoon te stoppen met kolven op het werk, je kindje dan koemelk geven uit een beker of uit een flesje en dan op niet-werkdagen wel gewoon voeden tussen de middag.

9. raspberry

Oja, idd, dat kolven op je werk, dat kan er vanwege je productie al lang wel af, denk ik :)
    Heb hier nog heel lang op thuisdagen wel tussen de middag gevoed, terwijl Thirza bij de gastouder sojamelk kreeg (KMA, vandaar). Qua productie was dat geen probleem meer, had het voordeel dat ze na gastouder-dagen nog even extra bij kon tanken bij mama ;) (bosten wat voller dan op thuisdagen, bij de avondvoeding ;)).

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Ik deed het ook zo als Rozemarijke en duidelijk zeggen. Thuis voeden en niet meer kolven. Heb koemelk altijd in een beker gedaan en nooit warm in een fles. Geen speciale reden voor hoor, vind gewoon dat een kindje van 1 wel uit een beker kan drinken

11. fafje

fafje Niet meer actief

mag ik even een vraagje tussendoor stellen, tot wanneer moet het kindje dan wel kv opvolg melk...onder 1 jaar bedoel ik dan?

al ik na bijv 9 mnd wil afbouwen(of mss 8 zeg maar even wat)...kan dan ook al km geven?..

12. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Hmm, wat was het ook alweer... ik dacht km Bij een.jaar maar vanaf 9mnd al karnemelk en.yoghurt? Zo heb ik het gedaan iig. Maar Bij twee keer bv en een toetje Zit je met 9 mnd ook goed.

13. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hee TS dit vroeg ik me ook al een tijdje af, hoe it straks aan te pakken. Ik lees even mee. Volgens @Zogelukkig kan je als er geen allergien zijn met 9 maand beginnen met verdunde koemelk. Mijn dochter drinkt nu ongeveer 5x Bv mar drinkt zoo weinig uit een fles of beker.. Ik weet niet hoe ik haar voldoende moet laten drinken. Meer aan de borst wil ze ook niet.

14. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Hey thanks voor nog meer reacties :)

Mijn dochter drinkt al uit een gewone beker met water en diksap. Dit is meestal niet zo denderend veel maar goed wel iets.
    Alleen mijn afgekolvde melk krijgt ze uit een fles.

Ik ga straks proberen gewoon koude melk te geven na het broodje.
    Ben heel benieuwd hoe ze hier op gaat reageren en of ze het lust.

Ik wil ook perse geen opvolgmelk geven. Vind dat echt zo onzin. Heb ik daarom het hele jaar bv gegeven :)

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij geen allergieen kan je vanaf 7 maanden (verdunde) zure volle zuivel gaan geven (volle yoghurt, volle kwark) en met 9 maanden verdunde volle koemelk.

Die zal ik dan wel even verwarmen hoor; moedermelk is toch ook lekker warm?

16. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Bloempjuh, ja !!! zo denk ik er ook over!

17. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Even een update:

Dochterlief vond de melk koud heel vies. Erg logisch!
    Heb het toen even opgewarmd tot de kou eraf was en toen dronk ze het zo op uit haar beker.
    Ik had ongeveer 100cc gegeven.
    Daarna heeft ze evengoed gewoon de hele middag geslapen dus niks geen last. Terwijl ze anders 200cc afgekolfde melk krijgt. Prima dus!

Mijn borsten stonden trouwens wel op springen. Heb om 5 uur de ergste druk er even met de hand afgekolfd dus 's avonds had ze een behoorlijke melkmaaltijd erbij.

Share This Page