3 maand, borst plotseling weigeren, help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kiss87, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik geef nu 3 maand borstvoeding, en dit is altijd heel gemakkelijk gegaan. Veel melk, dus nooit echt problemen gehad.

Tot vandaag...

Vanmiddag werd ze ineens heel kwaad aan de borst. Gooide zich achterover en strekte dr beentjes, en krijsde uit kwaadheid!:$
    Wist niet wat er was, maar ik kon dr ook niet troosten. Mn vriend heeft haar direct rustig gekregen.

En net kreeg ze honger, ik haalde de borst tevoorschijn en het drama begon weer opnieuw! Terwijl ze toch echt honger had! Weer schreeuwen en wilde niet eens de borst in de mond. Benen strekken en krijsen!
    Na een tijd geprobeerd te hebben werd ze alleen maar kwader, en ik verdrietiger :(... Mn vriend heeft haar een flesje afgekolfde melk gegeven, en dit dronk ze zonder mopperen op.

En toen ben ik maar gaan kolven, helaas kreeg ik er niet meer dan 40 cc uit (terwijl er toch 4 uur tussen zat!)

Maar wat nu?? Hoe kan dit zo ineens??
    Is dit lui-heid van haar, omdat ze weet dat het flesje makkelijker gaat? (ze krijgt wat vaker afgekolfde melk uit een flesje omdat ik over een week weer ga werken)..

Pff ik zie het gewoon niet zitten om te stoppen met de borstvoeding, maar alle voedingen afkolven zie ik ook niet zitten.

:( Wie weet raad?

Liefs, K

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ojee, heb ik ook gehad, ook met 3 maand... had te maken met en dat ze aan het regelen was en dat ik zelf niet helemaal fit was. Achteraf bleek ook nog eens dat mijn cyclus op gang kwam. Ik werd namelijk 2 weken na het drama ongesteld. Dus het kon toen bestzijn dat mijn melk ook anders smaakte. Ook ik kon tot 3 maand makkelijk met 1 borst voeden en kreeg ze nog teveel... toen ik dat drama had, kwam er helemaal niets meer ook niet toen ik kolfde.
    Ik heb van de huisarts een neusspray gehad en icm veel voeden drinken en rusten weer onder controle gekregen.
    Nu geef ik altijd 2 borsten, omdat ik anders weer bang ben dat het weer gebeurt.
    Probeer geen flesje te geven, maar voed desnoods om het uur. Je moet je productie weer omhoog zien te krijgen..
    Misschien dat morgenochtend wanneer je borsten weer goed gevuld zijn, dat het wel weer goed gaat. Probeer niet te gaan stressen (makkelijk gezegt natuurlijk, want ik zat ook behoorlijk in de stress.
    Een maand later zat ik weer met een ander probleem, namelijk een verstopt melkkanaaltje, maar ook dat hebben we overwonnen! En een paar weken geleden had ik s avonds niet meer genoeg, waardoor ze ineens s nachts weer kwam, maar dat hebben we opgelost door haar s avonds (geheel tegen mijn regels in.. maar toch) nutrixpap gegeven, met een lepeltje. Nu zijn we allebei weer blij!

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    het beste is idd rustig te blijven, geen paniek...een kindje is zo gevoelig en voelt jouw spanning aan...onze kleine heeft het wel eens wanneer de tsr niet meteen komt en dan wordt hij kwaad. even tot rust brengen, lopen met de kleine op je arm en heel rustig ontspannen weer proberen desnoods in andere houding...

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi

Wij gaven altijd bij sander de habermannspeen, hierdoor moest hij hard werken en ging hij naar 6 weken toch nog aan de borst.

Bij jasper lukte de borstvoeding wel, maar toen liep mijn produktie terug door borstontsteking en gaven we gewone fles erbij. Toen wilde hij dus ook niet meer terug. We hebben toen weer de habermannspeen gekocht en meneer wilde direct terug aan de borst. Aangezien hij hier weer harder bij moest werken.

Mijn man heeft alleen een beetje veel flessen en spenen ingekocht, dus ik bied ze nu aan (nieuw in de verpakking) maar zijn vaak ook bij de thuiszorg te krijgen. Ze zijn niet goedkoop, maar wel effectief!

succes

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    We zijn een paar dagen verder.

Ze wil nu alleen sochtends zonder mopperen aan de borst, ze zijn dan natuurlijk vol genoeg!
    Maar overdag geeft ze snel op en wil ze niet meer haar best doen..

Opgeven doe ik niet, maar heb er wel vrede mee dat ze niet meer wil. De tijden dat zij afgekolfde melk krijgt, kolf ik.. En helaas kolf ik niet voldoende, dus 1-2 keer per dag krijgt ze nu flesvoeding.

maar goed, alle beetjes afgekolfde voeding helpen, dus we gaan vrolijk zo door!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je wel terug zou willen naar volledige BV, zou je tussen elke voeding door ook nog even extra moeten kolven, om je productie goed op peil te krijgen :) Enkel kolven als zij drinkt, is daarvoor idd niet genoeg :(

Deel Deze Pagina