hoi hoi dames ik ben een trotse borstvoedende moeder en wil heel graag zwanger worden maar helaas ik krijg geen cyclus. Ik vrees dat dit komt door de borstvoeding en baal daar vreselijk van. Ik wil namelijk niet helemaal stoppen met bv (geef nu nog maar 3x al ruim 1,5 maand) tot ze een jaar is. Ik vind het zoo moeilijk ik wil heel graag een beebje erbij maar niet stoppen. Ik dacht mischien maar 1 voeding max nog afbouwen maar voeld zo verkeerd ik wil nog niet stoppen.. Ik hoor telkens maar moeders die al ongie zijn geworden en nog geen beebje willen grrrr waarom ikke niet! Als ik nou eens wist hoe het zit met mijn prolactine gehalte of de ongie er aan zit te komen of niet dan wist ik wat ik moest doen. En helaas met evt 1 voeding minder is het ook nog niet zeker dat de ongie komt. Zijn er nog meer mensen met hetzelfde dilemma? wil graag met jullie kletsen
Hier hetzelfde hoor, al had ik uit mezelf geen cyclus, ben daarom met wat hulp van het ziekenhuis zwanger geworden. Maar dat kan na een zwangerschap veranderen, maar ik heb dus geen idee of de borstvoeding een cyclus in de weg zit, of dat ik sowieso geen cyclus ga krijgen. Voor mij is het echter geen dilemma. Ik wil heel graag weer zwanger worden, maar de borstvoeding (voor een kindje dat er al is) vind ik veel belangrijker. Mijn nichtje werd telkens na 10 maanden borstvoeding weer ongesteld (3 kinderen).
Met nfp kan je in het oog houden of je ongi er aan zit te komen. Je moet dan kijken naar je witverlies en hoe het eruit ziet. Ik zelf was na 4 maanden weer ongesteld, maar had toen wel een heel erg lange cyclus. Ook toen gebruikten we de nfp om te zien wanneer mijn eisprong was om zeker op het juiste moment te klussen. Ik zou persoonlijk niet minderen of stoppen met de bv, want misschien krijg je er spijt van. Ik hoop dat je ongi snel komt.
bedankt dames ! Ik wil ook eigelijk niet stoppen maar het is wel heel moeilijk beetje dubbel gevoel. Tot nu toe winnen mijn bv hormonen het nog dus probeer vol te houden. Ik hou wel al 3 maanden mijn temp in de gaten met temperaturen maar nog niks te zien helaas.