1 jaar en 300 ml zuivel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Schatjeboutje, Jan 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schatjeboutje

Oct 20, 2008
    75
    0
    0
    Hallo,

Ons zoontje is net een jaar geworden. Op het cb gaven ze aan dat 300 ml aan zuivelproducten per dag voldoende is. Hij krijgt nu 's ochtends 210 ml melkpap en 's avonds ook 210 ml melk met rijstbloem. Sinds kort eet hij 's middags 2 boterhammen (want oh, wat was die middagfles nog lekker zeg!), maar hij wil niets drinken, behalve melk.... Is het dan een idee om de avondfles te laten vervallen? Dan ziet zijn schema er zo uit:

0700 papfles
    1030 fruit
    1200 2 boterhammen met beker melk
    1500 koek
    1700 eten

Of maakt het niets uit dat hij 's middags niks wil drinken? Ik vind het zelf erg prettig dat hij nog een avondfles krijgt. Dus ik weet even niet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij minder melk binnen krijgt en toch voldoende vocht.....

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    waarom niet gewoon zo houden?

je kunt toch die ochtend en avond fles zo houden, en gewoon wat melk bij haar broodje geven als ze niets anders wil?

tis minimaal 300 ml melk niet maximaal ;)

hier krijgt de kleine ook nog steeds 3x per dag een fles melk hoor.

ochtend 220
    middag pakweg 150 (meer wil ze niet)
    avond ook pakweg 150-180 (ik maak 220)

en daarbij gewoon haar pap-fruit/broodje-groente en toetje.

vanaf de ochtend heeft ze gewoon de hele dag door haar flesje drinken die ik begin van de middag weer moet vullen en einde van de middag, begin van de avond weer vul, dus tussendoor drinkt ze ook nog eens 2-3 flesjes limonade-thee e.d.

ik zou gewoon lekker datgene geven wat ze lekker vind meid, dus wil ze graag haar melk nog, lekker geven hoor.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ben ik het mee eens. ik kreeg als advies bij het cb, dat het aangeraden wordt om minimaal 300cc tot max 500cc melkproducten te geven. dus lekker geven hoor, het wordt vanzelf wel minder.

groetjes, Miranda

4. Schatjeboutje

Oct 20, 2008
    75
    0
    0
    Ik ben blij met jullie reacties. Heb hem vandaag ook tussendoor melk gegeven. Heb liever dat hij wat drinkt dan niets. En hij vond het heerlijk!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek gesloten.
    Elmo

Share This Page