Kolfvraag

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ann77, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alvast aan het oefenen met kolven want het schiet nog niet op. Ik geef bv op verzoek en gaat goed. Zo'n 6/7 voedingen. Ze drinkt ong 100 ml. Ik probeer in de ochtend en gedurdende de dag extra te kolvenmaar als ik geluk heb inde ochtend 30 cc en tussendoor 10 cc ofzo. Ik heb al allerlei tijdstippen geprobeerd en meer/minder ertussen gelaten.
    Verder heb ik gister ipv voeden gekolfd,na 5 u ertussen slechts 80 cc. De tsr komt maar daarna stopt het snel. Ik wissel van borst en heb ook gemasseerd. Dit laatste doet wel iets maar niet veel. Dubbelzijdig kolven ook gedaan maar wordt het niet beter van en ik vind dat zo lastig. Zeker als ik ook compressie toe moet passen. Wat kan ik doen om meer melk te krijgen en hoe moet dit als ik ga werken ....::(:(

2. Eeksie

Eeksie Bekend lid

Jun 10, 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Het lukt mij ook niet om een volledige voeding te kolven. Ik heb daar ook niet echt een tip voor. Maar voor de voeding en doe ik niet bij elkaar gekolfd krijg, krijgt mijn dochter nu kunstvoeding. Misschien niet ideaal, maar ze zal toch wat moeten drinken... ;) Als ze bij jou in de buurt is als je werkt, kan je haar misschien zelf blijven voeden. Voor verdere tips lees ik mee... :)

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei lastig, neem je er wel genoeg tijd voor? ik heb namelijk echt 45min nodig voor 2kanten. er komt altijd een tweede tsr bij mij.
    verder heb ik de ervaring dat ze uit de fles toch wat minder willen drinken als live. dan is 80cc misschien ook genoeg en haalt ze het wel weer in als jij zelf kan voeden?

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Bij de handleiding van mijn kolfapparaat staat dat ik het volgende moet doen om een (nieuwe) toeschietreflex op te wekken: Draai de snelheid op maximaal en zuigkracht op zover dat het net niet pijnlijk is. Ik probeer ondertussen foto's en filmpjes van de kleine man te bekijken om de toeschietreflex extra op te wekken. Zodra het weer loopt kan je de snelheid weer op de helft zetten. Dit herhaal ik weer als het niet meer loopt. Ik kolf meestal rond de 15 minuten om een complete voeding te krijgen.

Nu moet ik zeggen dat ik de laatste dagen de laatste voeding heb vervangen door kunstvoeding om die voeding compleet te kunnen kolven om een voorraadje op te bouwen. Dan kolf ik zo'n 160 cc.

Extra info: ik heb een Ameda dubbelzijdig kolfapparaat.

5. LiliB

LiliB Actief lid

Mar 27, 2012
    351
    0
    0
    Ik kolf met een handkolf. Bij mij lukt het meerdere tsr te krijgen door op mijn telefoon foto's en filmpjes te kijken van mijn baby. Vooral het filmpje doet het goed.

6. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    geen idee. ik vraag me af wat nu precies het probleem is. als ik op de tsr knop druk komt er heel snel een paar druppels. als ik dan op de andere knop druk kan ik 5-10 keer de motor horen, 10 spuitjes melk zeg maar en dan stopt het. als ik dan weer de tsr knop druk, komt er meteen weer wat melk op mijn tepels. als ik weer de spuit knop druk nog maar 5 keer een spuit en dan weer de tsr, dan komt er wel melk op mijn tepel maar kan ik niets meer spuiten. compressie helpt een beetje. al met al ben ik dan binnen 10 min klaar. ik dacht dat als er niets meer komt, je moet stoppen en later weer proberen.... ?? wie helpt?
    ook nu, 1,5 u na een voeding. dan moet ik toch wel 80 cc eruit kunnen halen? ik heb slechts 20 cc. ik vind het overigens geen probleem als mijn productie wat omhoog gaat. gooi ik de vriezer gewoon vol... maar ik vraag me af wat er nu mis gaat...

7. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds wanneer ben je aan het oefenen met kolven? Bij mij had het namelijk zeker 2 weken nodig voordat ik een redelijke hoeveelheid kolfde, en dan nog alleen als ik na de ochtendvoeding kolfde.
    En wat voor kolf gebruik je? Dat maakte bij mij ook veel verschil.

8. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ben sinds week 7/8 begonnen, niet iedere dag maar wel aantal keer per week. nu probeer ik iedere dag, in elk geval na ochtendvoeding en na andere voeding overdag. philips avent comfort.

9. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    nadat je tsr gestart is en er straaltjes komen, gaat het daarna niet over in druppelen als je hem op de gewone stand laat staan?
    bij mij dus wel en dan na een min of 7 (met borstcompressie vaak) komt er dan weer een tsr op gang.

10. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daarna druppels. Al ik dan pauzeer komt er wel weer snel een tsr maar daarna weer weinig straaltjes. Vandaag tussendoor alles bij elkaar 70 ml, is toch wel iets maar met 4 kolfsessies. Morgen nog maar eens ipv voeding doen en 3 uur wachten, miss helpt dat....en anders de spray. Al denk ik niet dat de tsr het probleem is....maar wie weet wat het doet.

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Met een kolfbh/ bustier aan kun he dubbelzijdig kolven en ook meemasseren!

12. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    dank voor de tip. ik heb echter een polsblessure waardoor dubbelzijdig/masseren niet zo makkelijk gaat. vandaag 2 u na voeding van 9 uur ineens probleemloos 40 ml. ik heb zo het vermoeden dat ik precies aanmaak wat mijn meisje nodig heeft en niet veel extra. dat zou betekenen dat ik straks op mijn werk mogelijk net wel/net niet genoeg heb. zou dat kunnen? en dan moet ik dan maar kijken idd met of ze met 80 ml genoeg heeft en ondertussen toch proberen kleine voorraadjes aan te leggen.

13. Ann77

Ann77 Bekend lid

Feb 9, 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    het gaat inmiddels beter.. nu hele voeding gekolfd (135 ml) en ze lijkt ong. 100 ml te drinken. volhouder wint :D:D

Share This Page