1 jaar en alleen fles willen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dorianne, Dec 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

Feb 12, 2011
    1,996
    0
    0
    Geldrop
    Hier ook een eigenwijs mannetje!

Kan drinken uit een rietje, tuitbeker en zelfs gewone beker, maar vertikt het soms!
    Merk dat wanneer ik zijn flesje uit het zicht houdt en een bekertje sap aanbied, hij er netjes en rustig uit probeert te drinken.
    tuitbeker en rietje 'snapt' hij ineens niet meer??

:p komt goed!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier hebben we samen geoefend. Ze snapte eerst niet wat ze met dat rietje aan moest. Daarom er heel zoet drinken ingedaan. Zelf gedronken en de beker aan haar gegeven. De smaak zit dan nog aan het rietje en na 2 keer oefenen had ze het door. Tuitbeker idem.
    Maar het liefst drinkt ze uit een beker. Vanwege de knoeiboel ben ik er niet zo'n fan van. :)
    Blijven aanbieden al die andere bekers en ik denk dat het vanzelf wel goed komt. De ene baby is er sneller aan toe dan de andere. Net als met alle andere dingen. (mijn dochter drinkt al vanaf 7,5 maand uit een tuitbeker)

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik meld me ook aan.. Hier ook een alles wat anders is dan een fles weigeraarster!

Lees mee..

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
  5. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Komt vanzelf. Hier ook pas sinds een week geen fles meer.
    Ze wilde geen fles omdat ze oorontsteking had en het zuigen deed zelf. Toen een tuitbeker gegeven (zonder antilek) zodat het er gewoon uitliep. Toen snapte ze 'm wel. Nu ze beter is de fles mooi opgeruimd en drinkt ze nu alleen nog maar uit de tuitbeker.

6. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik ken het probleem niet, want hier ging gelijk iedere soort beker die ik probeerde goed (uitgezonderd de rietjesbeker van Nuby). Behalve een gewone beker, dat is nog steeds veel knoeien, maar hij kan daar wel uit drinken.

Maar de kleine van een vriendin van me drinkt met 17 mnd nog steeds altijd alles uit een fles...

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Maar nog even een vraag. Als je fles niet goed is voor de mond spier, waarom is een tuitbeker dan niet erg? Daar zuigen ze toch net zo goed uit als bij een fles?
    Wie een link heeft met een antwoord mag ook hoor! Ik wil gewoon het waarom weten...! Ben nieuwsgierig

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Als je melk in een tuitbeker aan wil bieden, kun je die het beste even opwarmen. Dat is ook met sap: liever aanmaken met lauw water. Ik heb mijn dochter vanaf zes maanden mee laten drinken uit mijn glas (als ik water dronk), maar nog was de overgang van de fles naar een tuitbeker erg groot. Bij die antilekbekers heb ik dat antileksysteem eruit gehaald.

Eigenlijk dronk ze het beste uit de gewone tuitbekers van Hema (toen iets van 1,50 euro per stuk). Een rietjesbeker heb ik nooit gehad.

9. susy26

susy26 Niet meer actief

hier ook , en nu nog, ok alle bekers, tuitbekers noem maar op.. dan was het voor een uurtje leuk en dan wilt tie weer zn fles. Naja, hij kan nu goed drinken uit een beker en uit een glas.. zn fles heeft tie ook gewoon.. komt wel goed, en ach als dat t ergste is... en zn tanden, da komt goed , ligt vaak nog ineens aan de fles. en om hem helemaal overstuur te maken omdat tie uit een beker 'moet' drinken..nou nee , komt vast een dag dat ie zegt , nee mama voor baby haha

Share This Page