Mijn jongste dochter is nu 1 jaar, en wil nog steeds alleen maar melk drinken. Zodra we haar iets anders geven (water, sapje) draait ze haar hoofd om en duwt ze de beker/fles weg. Ook lukt het niet om haar uit een gewone beker of tuitbeker te laten drinken. Echt alleen melk uit een zuigfles, verder drinkt ze niks. Nu heb ik net weer geprobeerd om water in dr flesje te doen. Maar na 1 slok had ze natuurlijk door dat het geen melk was, en duwde ze de fles weg en begon te krijsen. Toen maar geprobeerd om melk voor d'r in een gewone beker te doen. Die beker duwt ze al weg voordat ze uberhaubt weet wat erin zit. Toen maar de melk in een tuitbeker, maar dat was ook een drama. Wie o wie heeft een goede tip? Ze kan toch moeilijk alleen maar melk blijven drinken? Ze is nu 1 en drinkt nog steeds 3 flesjes per dag! Ook tips over het eten van brood zijn welkom, want dit gaat er ook niet in. Zodra je haar een stukje geeft houdt ze haar mond stijf dicht en draait haar hoofd weg. Mocht er alsnog een stukje in haar mond belanden, dan duwt ze dat gewoon weer naar buiten. Het gekke is dat het sabbelen op een broodkorst wel redelijk goed gaat. Ze krijgt dan in ieder geval wel een paar snippertjes brood naar binnen. Maar we moeten wel opletten daarbij, want ze gaat snel kokhalzen. Ook bij fruit/groente met grotere stukjes gaat ze al kokhalzen. Met m'n andere dochter was het toch een stuk simpeler. Die dronk gewoon uit een tuitbeker en at met 8 maanden een boterhammetje. Blijkt maar weer dat ieder kind anders is Maar alle tips zijn welkom!!!
Mijn zoontje (11 maanden) lust ook alleen maar melk. Heb er een paar dagen geleden een topic over geopend. Misschien staan daar tips in?
Gewoon blijven aanbieden. Hier werkte een rietjesbeker heel erg goed. Je zou de beker in haar zicht kunnen zetten en dat ze ervan mag drinken als ze dorst heeft, dus niet alleen bij de maaltijd. Wil ze niet, dan ook niet direct ee flesje aanbieden. Ik zou de flesjes houden voor de avond, voor ze naar bed gaat, en overdag het alleen bij een rietjesbeker of tuitbeker of open beker houden, evt. met melk erin. Wat stukken betreft, laat haar alles zelf doen. Dus brood in haar handjes geven en gaan met die banaan! In het begin zal ze misschien wat kokhalzen omdat ze het niet gewend is, maar ze moet daar even doorheen.
Hier een zoontje van bijna 14 maanden die sinds een week roosvicee drinkt! Hij weigerde ook echt alles en we hebben alle soorten en maten bekers voorbij zien komen. We zijn het blijven aanbieden, maar hebben niet aan- of opgedrongen. Ook hebben we water en verschillende soorten roosvicee en diksap aangeboden. Uiteindelijk heb ik vorige week een klein flesje gekocht en daar roosvicee in aangeboden. Eerst dronk hij een paar slokken en moest hij erg wennen, maar nu drinkt hij steeds meer. Ik zou graag willen dat hij uit een andere beker gaat leren drinken (of in ieder geval zelf zijn flesje gaat vasthouden om te drinken!), maar dat vonden we nu geen prioriteit. Eerst maar iets anders dan melk leren drinken, daarna zelf leren drinken was onze gedachte! Misschien is het een idee een ander soort en kleur flesje te kopen (ik heb er een van Nijntje gekocht en vind zoon erg leuk) en het melkflesje "veilig" te houden. Daar komt altijd hetzelfde uit en is voorspelbaar voor je kindje. Dan zou je kunnen varieeren wat betreft de inhoud van het anedere flesje. Anders loop je misschienhet risico dat ze ook de melk gaat weigeren... Mijn zoon krijgt ook nog 2 flesjes opvolgmelk en 1x pap aangemaakt van opvolgmelk. Hij moet toch drinken/vocht binnen krijgen.... Bij ons verloopt het eten ook niet altijd even goed (vandaar ook de opvolgmelk die ik gewoon blijf geven!). Zelf laten eten werkt hier ook beter. Lekker laten spelen en ervaren (het wordt wel een zooitje, maar ach). Je zult zien dat het steeds beter gaat Succes!
mijn dochter wou alleen maar drinken uit haar fles hebben. op een dag heb ik de tuitbeker neergezet zodat ze hem kon pakken als ze dorst had en verder geen ander drinken/fles aangeboden. binnen een dag dronk ze uit de tuitbeker en was de fles alleen voor het slapen gaan.
Ik kreeg als tip om het water of diksap een beetje lauw aan te bieden. Ze drinken al zo lang warme melk en moeten dan opeens koud drinken nemen. Dat hielp bij ons wel iets. Hier drinkt mijn dochter ook alleen uit een fles. Af en toe een paar slokken uit een gewone beker maar dan verslikt ze zich zo enorm dat ze daarna alles weigert. Tuitbeker blijf ik aanbieden. Komt vanzelf vast wel.
Met het brood is herkenbaar. Ze at het hier prima en op eens besloot ze haar mond stijf dicht te houden. Hier was "vork" het toverwoord. Sinds ik het nu met een vorkje geef, gaat het weer als een trein. Onze kleine kreeg tot een paar dagen geleden alleen borstvoeding en tussendoor dronk ze dan wel eens wat roosvicee. Nu wil ik langzaamaan minderen en is er dus 1 borstvoeding vervangen voor een fles. Nou, dit was natuurlijk ook dikke strijd. Maar na een uur blijven aanbieden, heeft ze 'm helemaal leeggedronken. De volgende dag weer even tegenstribbelen, maar het leek net of ze wist dat ze hem toch wel leeg moest gaan drinken. Ze gaf er na 2 minuten al aan toe. En vandaag ging het eigenlijk zonder problemen. De aanhouder wint uiteindelijk. En meestal is mama dat hier .
Hier was de tuit ook geen succes. De rietjesbeker gaat stukken beter! Zou dat eens proberen. Ik had eerst de Nuby rietjesbeker, maar daar kreeg ze niks uit. Nu een simpele, zonder anti-lek systeem en dat gaat erg goed. Succes!
Herkenbaar. Steeds weer proberen en hele dunne roosvicee met lauw/warm water aanlengen heeft hier geholpen. Tuit of rietjesbeker weekt hier ook nog niet, terwijl de oudste dat met 6/7maand al snapte!