Hallo, onze kleine meid was 3120 gram en 47 cm bij de geboorte. Rond de 3 maanden zat de rond de 5 kilo. Wie heeft een kind van gelijke maat die nu wat ouder is? Welke maat droeg ze rond 1,5 jaar? Hier is dat in juni. Ik zie een leuke jas die meer is voor als ze goed kan lopen. Een zomer jas... vandaar de vraag welke maat ongeveer.
Mijn dochter is nu bijna 10.5 maanden en zit nu in 80/86. In deze maat blijft ze voorlopig wel even zitten denk ik.
dochter op die leeftijd 92 , geboren met 3115gr 49cm zoontje is nu 10 maand en zit in 80/86 geboren , 3220 gr , 52cm
Ik denk dat je beste de groeicurve van je kindje door kan trekken om ongeveer te weten welke maat je moet hebben. Mijn zoontje was bij de geboorte 50 cm en 3.140 gram, net iets onder gemiddeld, maar is nu bijna 2 en zit qua broeken nog makkelijk in maat 80 en shirts 86, hij is nu dus wel echt kleiner dan gemiddeld...
Ik heb zelf niet zo'n groeicurve... bij de k.arts staat het in de pc. is er zo'n plaatje waar je het in kunt zetten?
In het boekje van het cb staat ook een groeicurve. Online kun je er hier 1 invullen Groeicurves | Groeicurves voor iedereen
Geboren met 4060gram en 53 cm en ze wordt in juli 2. Ze draagt nog steeds 86 en soms zelfs nog wat 80....dus lengte en gewicht van nu zeggen niks over gewicht over een jaar.
Hier was dat maat 80/86 geloof ik. En hij was 2950 gram en 49 cm. Maar ik zou niet een jas kopen voor over meer dan een jaar.... Je weet nooit zeker hoe ze dan gegroeid zijn.
Dat kan je echt niet weten van te voren.. Mijn dochter zit al bijna een half jaar in maar 80 en voorlopig past ze die nog wel..