Onze kleine man drinkt bijna niks. Hij dronk voorheen goed uit een rietjesbeker maar die slaat hij nu ook weg. Ook een gewone fles (waar hij al heel lang niet meer uit drinkt, wil hij niet). Tuitbeker is nooit een succes geweest. verder proberen we hem uit een gewone beker te laten drinken, maar dat werkt momenteel ook niet. Nu heeft hij wel net een oorontsteking gehad en is hij snipverkouden, maar toch vind ik het best vreemd. We geven nu 's morgens 210 aan pap, dat gaat bijna helemaal op. Ik geef ook peer tussendoor, dat is goed vochtig. Bij de boterham drinkt hij dus niks. Dan in de middag nog iets van een cracker met fruit (geperste sinaasappel gaat er goed in). Kookvocgt door zijn eten en dan yoghurt max. 150 ml. Hij krijgt dus op deze manier zijn vocht wel binnen en ook zijn luiers zijn niet droog (ook niet zwaar, maar hij plast wel en zijn ontlasting is zacht). Water, kamillethee of dixap. het maakt niet uit, hij proeft niet eens wat ik aanbied. Hoe krijg ik het mannetje aan het drinken???
Mijn dochter drinkt nooit meer dan wat je nu beschrijft, nog geen 100 ml uit rietjesbeker in totaal. Maar inderdaad wel 200 ml melk door de pap, en groente/fruit, en soms yoghurt. Ze doet het er prima op! Ze laten zich niet zomaar uitdrogen Dus ik zou hem gewoon laten zolang hij goed plast. Wil hij niet, dan wil hij niet, prima.
Hier ook geen grote drinker! Geef hem nu soms tussendoor maar een potje fruit.. 200cc extra.. En de laatste fles houden we er ff in ook voor extra vocht..
wij hebben die fase ook gehad! Daarom zijn we toen begonnen met ontbijtpap (geen speciale bambix ofzo). Die maakte we dan expess aan de dunne kant. In zo'n bord pap gaat 200ml (gewone) melk, dan hatie dat tenminste alvast binnen. Ook regelmatig peer en ander sappig fruit aanbieden. Verder bleef het lastig om hem te laten drinken, met 1.5 jaar werd het beter is nu drinkt hij prima (ruim 2)
Hier ook een slechte drinker. Ik gaf inderdaad ook extra vocht door yoghurt, fruit en een papfles. Die krijgt ze nog steeds, heeft ze in ieder geval 200 ml vocht binnen. Van de huisarts kreeg ik toen de tip om pakjes drinken te geven. Daar kun je zelf in knijpen en dus een handje helpen Ik heb het los gelaten. Je kunt ze toch niet dwingen. Ze heeft gewoon periodes dat ze minder drinkt. Vaak als ze een tand/kies krijgt of als ze niet lekker is. Dan geven we tijdelijk een pakje taksi oid extra per dag. Of knijpfruit.
Hier ook een slechte drinker. Ik maak me er niet zo druk om. Ik weet dat de adviezen zeggen meer vocht, maar zolang ze t er goed op doet: voldoende plasluiers, zal t wel loslopen denk ik. Ik bied t aan: drinkt ze is dat mooi meegenomen, zo niet dan niet. In fruit en dergelijke zit ook vocht. Als ze echt dorst heeft dan zal ze wel drinken neem ik aan. Je lichaam geeft toch aan wat t nodig heeft. Dus bij elk eetmoment biedt ik t aan. Ik lees dat je s morgens pap geeft (210) en s avonds yoghurt (max 150). Hij krijgt geen melk? Heeft hij dat nooit goed gedronken? Dreumesmelk wil hij zeker ook niet? Wat zegt het consultatiebureau? Mijn dochter, 1 jaar, krijgt 2x 150 fles dreumesmelk (gabinnenkort dmv mengen over naar gewone melk) en paar slokjes water tussendoor. En fruit uiteraard. Ik blijf t aanbieden, maar ga er geen wedstrijd van maken.
Hier ook een meisje dat niet veel drinkt. CB vertelde dat je fruit ook mee mag rekenen als vocht maar nutricia zegt weer van niet. Als ik fruit niet meereken dan krijgt ze misschien net het minimale aan vocht binnen. Toch lijkt ze het er wel goed op de doen. Is super vrolijk. Maar zou toch wel willen dat ze meer drinkt.
Nee, (opvolg)melk krijg ik er niet meer in... Vandaag karnemelk geprobeerd, moest ie ook niet. Morgen ga ik gewone melk proberen. Hij drinkt nu af en toe wat fruitsap, dat biologische van de ah. Maar meer dan 30/40 cc is het niet. Thee af en toe wat slokjes. Ja, die pap en de yoghurt zijn dus de zuivel, inclusief boter op brood en/of smeerkaas. Door zijn eten doe ik vaak cocosolie of roomboter. Maak me niet zo druk om de zuivel. Het is echt het drinken wat hij niks vindt.
Nutricia zegt van niet omdat ze aan een peer of meloen niets verdienen en aan dixap wel... Een meloen bestaat voor 90 % uit vocht, peer ook zo iets, komkommer zelfs nog meer, waarom zou dat niet tellen?
Ik was gister nog even naar het inloop spreekuur geweest van het Cb en fruit kan je dus gewoon meerekenen. Vandaag heeft ze wel haar fles goed gedronken bij de lunch dus dat scheelt weer. Eet jouw zoontje ook slecht avondeten?
Nee, hij eet juist heel goed . Vaak ook nog kookvocht door zijn eten. Hij vindt geperste sinaasappel erg lekker. Dat doe ik met banaan en een verkruimelde cracotte. Toch weer vocht en fruit in één keer.