hallo ik zit ergens mee....ik besloot om borstvoeding te geven,,,dit ging heel erg slecht,,,ik had super veel stuwing en kloven,,tot bloedens toe,,mn kleintje werd misselijk en kreeg krampen van het bloed dat ze binnen kreeg,,ik kreeg een tepelhoed en het werd alleen maar erger,,ik besloot om af te bouwen,,ik gaf de eerste paar dagen 2x per dag,,nu weer een paar dagen verder 1x in de ochtend,,ze ligt echt heeel erg lang aan mn borsten en begint gelijk daarna kei hard te huilen(honger) want als ik haar fles bij geef,drinkt ze het hellemaal op,,, ik heb sochtends erg last van pijnlijke borsten,,,hoe krijg ik dit weg? masseren? ik moet in feb weer werken ,dan duurt het wel heel lang als ik haar nog aan de borst moet leggen,,wat kan ik doen dames
Ik heb hetzelfde gehad en kreeg van de wijkverpleegkundige een schema om af te bouwen. Maar ff wat anders, heb je geen koorts? Want het zou ook nog kunnen dat je borstontsteking hebt! Had ik nl wel tot 3x toe..... Daarom ging ik ook stoppen. Wat bij mij hielp (behalve medicijnen) is masseren onder de douche. Ik had harde bobbels in mn borst (de ontsteking) en moest die eruit masseren. Omdat Faye niet meer aan de borst kon drinken (te pijnlijk) ben ik gaan kolven en ook dit deed ik onder de douche. Mn moeder masseerde mn borst en ik kolfte. En wat betreft het afbouwen. Ik moest 6x per dag kolven en dan iedere dag 1x minder. Dus je bent 6 dagen aan het afbouwen. Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Een Lactatiekundige bellen lijkt me geen slecht plan ! Succes meid! Verder kan ik er weinig over zeggen, sorry!
ja ik ga morgen bellen,,, ik ben gewoon bang dat ik mn kindje verkeerd te drinken geef! ik weet niet of het kwaad kan dat ik nu maar 1x borstvoeding geef,,en de rest al flesje? ik word er angstig van
Nee hoor dat kan verder totaal geen kwaad, het enige waar ik aan zit te denken is in hoeverre jij van plan was bv te geven? stond je er echt achter in de zin van dat je het lang wilde gaan geven of meer zoiets van we kijken wel anders over op de fles? waarmee ik bedoel te zeggen dat als jij ontzettend graag bv wil geven (en nog steeds misschien wel) het inderdaad het handigste zou zijn een lact.d. te bellen want waarschijnlijk ligt het aan het aanleggen dat de bv niet goed gaat en zeker nu de kleine nog zo klein is zou (daar met behulp van) je daar misschien nog verandering in kunnen brengen waardoor je de kleine zo toch evengoed nog bv kan geven. maar goed dat is iets wat je jezelf even voor zou moeten leggen, anders geen probleem hoor, wat je tegen de borsten kunt doen is het gewoon de druk er af halen dmv van masseren of toch iets af te kolven (kan ook met de hand) dat gaat het snelste volgens mij