1 jaar en blijven afvallen

Discussion in 'Voeding' started by finally, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. finally

finally Lid

Aug 21, 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan mij helpen ?
    Ik ben gestopt met borstvoeding sinds een week.
    Mijn dochter blijft maar afvallen momenteel weegt ze 9,400 gram.
    Ze krijgt in de ochtend een fles 220 ml van 1/3 geitenmelk en 2/3 water en pap. Daarna broodje met margarine en beleg. Dan krijgt ze tussendoor fruit. In de middag weer brood met beleg. Tot het avond eten krijgt ze weer fruit met cracker of rijstewafel. In de avond eet ze gewoon mee.
    Ze mag drinken wanneer ze wil dan geef ik haar sap met water.
    Bij het cb hebben ze tegen mij gezegd dat ze geen cal binnen krijgt zo.
    Tja, mijn zoon kreeg het zelfde en is inmiddels groot en sterk geworden.
    Nu zit ik met mijn hadden in het haar omdat ik weiger haar koekjes met suiker te geven en danoontjes. Wie kan mij helpen?
    O,ja ze krijgt zo weining geitenmelk omdat mijn zoon zwaar allergische is voor melk producten.

2. adi

adi Niet meer actief

Maar reageert je dochter ook heftig op melk? Ieder kind is anders hé!
    Heb jij koezuivel gebruikt tijdens de bv, en reageerde ze daar op? Heb je geprobeerd haar meer melk te geven, en wat was de reactie?

Ik vind namelijk dat ze erg weinig zuivel krijgt, en dat zijn ook belangrijke vetten voor een peuter.

Daarnaast zou ik vooral volle vetten geven op brood, extra olijfolie/ boter door haar eten, calorierijke fuit (banaan, avocado) en energierijke groenten en voldoende zetmeel geven.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind ook wel dat ze zeer weinig binnenkrijgt. 1/3 deel zuivel op een dag is echt heel erg weinig, ze hebben die eiwitten echt wel nodig! Reageert je dochter ook op zuivel? Wat Adi al vroeg, heb jij zuivel gebruikt tijdens je borstvoedingsperiode? Margarine is zowizo geen geschikt smeersel voor een klein kind, roomboter is beter zolang er geen sprake is van een koemelk allergie. Koekjes en danoontjes zijn zeker niet nodig voor een goede voeding voor een kindje, maar wel voldoende calorieën en daar zit ook een eiwitbron zoals melk/melkvervanger bij, 300cc per dag zeggen ze.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Dacht precies hetzelfde als mijn voorgangers...
    Met name de melk is een goede bron van vetten! Is je kindje écht allergisch, of ben je er bang voor en geef je daarom uit voorzichtigheid zo weinig??
    Verder inderdaad roomboter op brood (mits geen allergie), extra olie door het avondeten, calorierijk fruit, volle zuivelproducten (mits geen allergie).
    Natuurlijk ga je geen koekjes en danoontjes geven om je kind aan te laten komen, snap ik volkomen!

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Bij mijn slecht etende en weinig groeiende meisje heb ik ook over een paar principes heen moeten stappen...
    Inmiddels krijgt ze dus danoontje, sap, koekjes etc...
    Rijstewafels of soepstengels zit gewoon niet voldoende in.

Moet wel zeggen dat onze kleine echt heel erg klein is en wat dat betreft niet te vergelijken met jullie kleine.
    Maar wil je wel meegeven dat je naar ieder individueel kind moet kijken wat ze nodig hebben en dat dat soms kan betekenen dat je de eigen principes opzij moet zetten...

Neem anders eens contact op met een goede diëtist.

Grtz.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Overigens raadde onze diëtiste margarine aan ipv roomboter.
    Dit ivm de "verkeerde" vetten die er in roomboter zitten.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zitten geen verkeerde vetten in roomboter. Roomboter komt zowat puur uit de natuur en margarine is allemaal bewerkte dingen. Transvetten zijn juist hartstikke slecht voor hart en bloedvaten. Het is namelijk van een vloeibaar vet door bewerking vast gemaakt en dat is juist ongezond. Dierlijk vet is van nature al vast, dus minder bewerkt. ( Althans, voor zover mijn verstand dit verschil begrijpt, 't is wat ingewikkelder en uitgebreider maar dat kunnen mn hersens 's avonds niet aan )

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ze zei idd dat roomboter natuurlijker is, maar dat er wel minder goede vetten in zaten...
    Maar goed ik geef alleen het advies van onze diëtiste weer en heb zelf niet de expertise om de discussie hierover aan te gaan...;)

9. finally

finally Lid

Aug 21, 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Momenteel ben ik naar drie maal per dag een fles van 220cc met 2/3 geitenmelk gegaan. In mij zwangerschap heb ik geen melk gedronken. Ik bied haar nu wel ook vlees aan ivm eiwitten.
    Ik bied haar veel variatie in groente en fruit aan, toch blijft het lastig.
    Ze is gewoon vrolijk en eet lekker mee met ons. Leert elke dag nieuwe dingen en heeft veel temperament. Ze kan niet stil zitten en is een echte draaikont.
    Ze is pas een week van de borstvoeding af. Wellicht is het cb advies niet echt goed getimed. Als ik eerlijk ben ben ik sowieso al blij dat ze mee eet.

Share This Page