Adviezen combi bv/kv vanaf 6 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emily27, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 5.5 maand, en mijn doel was altijd om tot 6 maanden bv te geven. Dat zou nu dus wel moeten gaan lukken! Nu ben ik er nog niet helemaal klaar mee om echt te stoppen. Wel wil ik graag weer iets meer bewegingsvrijheid terug, niet na twee uur terug moeten haasten uit de stad omdat de baby moet drinken of ik moet kolven (ik ga liever zonder de kinderen even naar de stad, want anders schiet het eeeecht niet op met peuter en baby!). En niet meer drie keer op werk moeten kolven. Etc.

Mijn zoon heeft meestal nog 1 a 2 nachtvoedingen, deze wil ik graag aan de borst blijven geven (geen gedoe met flessen 's nachts). 'S Avonds rond 20.00u drinkt hij al een fles (gekolfde melk) met rijstebloem. Ik kolf dan rond 21.30 en daarmee heb ik weer melk klaar staan voor de volgende avond de fles.

Nu zou ik vooral graag 1 dagvoeding willen vervangen voor een kunstvoeding (vanaf 6 mnd). Overdag drinkt hij vaak slecht en rommelig, is de hele tijd afgeleid. En dan kan ik overdag eens wat langer weg en hoef ik op werk maar 2x te kolven. Maar daarover een paar vragen:

- als je dit vanaf 6 mnd doet, heb je dan een flinke productiedip daardoor, waardoor ook de ander voedingen in gevaar komen? Of kan het vanaf 6 mnd zonder problemen?
    - moet je de baby nog laten wennen aan de kv, eerst mengen met bv ofzo, of kun je gewoon een fles kv geven? Hij kan prima drinken uit de fles, dat is geen probleem.
    - begin je dan direct met voeding vanaf 6 mnd, of moet je nog beginnen met melkpoeder 0-6 mnd?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Je kan een merk nemen vanaf 6 maanden. Doorgaans wordt een hypo allergeen geadviseerd omdat dit lichter verteerbaar zou zijn.
    Sommige kindjes moeten aan de smaak wennen, anderen niet. Gewoon proberen. Net als de temperatuur. Mijn ene dochter drinkt melk uit de fles graag iets warmer.
    Qua kolven zul moeten aan kijken. Je kunt kolven als je tijd is, of bij spanning. Kwestie van proberen.
    Bij mij duurde het even voor mijn lijf doorhad dat er een voeding minder nodig was. Ben rond 11 en 15 uur gaat kolven, ben op t werk gaan schuiven met kolven naar wat uit kwam.
    Proberen dus. Succes

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Mijn ervaring is dat met 6 maanden je productie al wel wat kan hebben. Als je een hele grote dip krijgt gewoon weer wat vaker aanleggen/kolven.
    Hier gewoon meteen een fles kv gegeven, niet gemengd met bv. Ging meteen goed. Ik zou zelf wel met nutrilon 1 beginnen en niet met 2, lijkt me toch even wat lichter te verteren in het begin.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon Kruidvat of een eigen merk geven.
    Stukken goedkoper en van dezelfde kwaliteit :)

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik zou sowieso voor nr 1 gaan. Opvolgmelk zit boordevol suikers. De kwaliteitseisen zijn ook veeeek minder streng dan voor nr 1. Opvolgmelk is puur in de wereld geroepen zodat de fabrikanten reclame mogen maken, niet omdat het nodig is voor de kinders

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    @Lianne, voeding vanaf 6 mnd isniet hetzelfde als opvolgmelk. Wat jij bedoelt zijn denk ik al die dreumesmelk dingen. Wat ik bedoel is nr 2 voeding.

Nu moet ik zeggen, gaat het zoals vandaag, hij dronk de hele dag rustig en goed, zit ik te twijfelen of ik uberhaupt een bv voeding wil laten vallen... Misschien incidenteel, dat kan ooknatuurlijk.

Mijn productie lijkt ook nu al wel tegen een stootje te kunnen. Dagen in her buitenland zonder baby, of een enkel dagje zakenreis met alleen een paar keer 5 minuutjes op de wc kunnen kolven... Lijkt allemaal geen effect te hebben.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opvolgmelk is gewoon de andere benaming voor nummer 2 en nummer 3 melk. En ja er zitten veel suikers in. Die zitten ook heel veel in moedermelk. Kinderen hebben die suikers nodig. Jammere is natuurlijk wel dat er minder goede suikers in kv zitten, maar daarin heb je geen verschil tussen nummer 1, 2 of 3.

Ik zou zeggen: kijk hoe het gaat, kijk hoe je je voelt. Als het maar om 1 voeding gaat die je in het begin wilt afbouwen, dan mag je i.p.v. een fles ook een bakje volle yoghurt geven.

Deel Deze Pagina